Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af produkter med Disney-print

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj folkens

Jeg har kigget lidt på nogle varer fra det store udland, hvor nogle af dem har Disney-print på.

Er der nogen, der ved hvorvidt jeg må importere disse med henblik på vidresalg i Danmark. De kommer jo ikke fra Disney's "egne" fabrikker og formentlig heller ikke fra fabrikker der har en "Disney-licens"...

Er det noget jeg skal holde mig langt fra...?

Mvh.

Holbech

Selvstændig med Aps - Internet-købmand og krejler af 1. grad... Yes

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvilken fabrikker det er, men meget af Disneys merchandise produktion er outsourcet til produktions firmaer uden for USA, så det burde ikke være usandsynlig at de har fået licens til at producer varerne, det betyder dog ikke nødvendigvis at du har lov til at videre sælger dem, uden med at Disney få en bid af kagen.

Højst sandsynlig så skal du kontakte Egmonts serieforlag som stå for udgivelse af disney tegneserie i Danmark, og sådant set det meste af europa og lide forhøre dig med dem. Deres hjemmeside er: http://www.serieforlaget.dk/

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Et godt råd er at holde sig langt væk...

Iøvrigt er det et dansk firma, som har Europa licensen til at producere Disney tekstiler...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Begge

Tak for svar...

Jeg havde selvfølgelig en idé om at der var nogle bestemte fabrikker, der have licens til at producere Disney-print, og det havde jeg selvfølgelig tænkt mig at undersøge hos fabrikken..

Der er ikke tale om tekstiler.

Men hvis fabrikken har licens til at producere med Disney-print, men ikke ligger i EU, mon så der er problemer med at lave import.

Parallelimport er jo normalt ikke et problem mellem 2 EU-lande, men når det er fra et land uden for EU og til Danmark - mon så ikke at der opstår problemer der...?

Selvstændig med Aps - Internet-købmand og krejler af 1. grad... Yes

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:36
Hvor mange stjerner giver du? :

HOLBECH:

Jeg havde selvfølgelig en idé om at der var nogle bestemte fabrikker, der have licens til at producere Disney-print, og det havde jeg selvfølgelig tænkt mig at undersøge hos fabrikken..

Der er ikke tale om tekstiler.

Derfor skader det vel ik at kontakte dem, som har tekstil licensen, og evt blive guidet videre... Der er vel ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen ;D

HOLBECH:

Men hvis fabrikken har licens til at producere med Disney-print, men ikke ligger i EU, mon så der er problemer med at lave import.

Parallelimport er jo normalt ikke et problem mellem 2 EU-lande, men når det er fra et land uden for EU og til Danmark - mon så ikke at der opstår problemer der...?

Det er illegal parallelimport og takseret rent juridisk på ligefod med salg af falske varer. Da du ik har lov til, at importere varerne, krænker du de Europæiske trademark owners med der tilhørende erstatsningsansvar. Det er dumt, og kan blive dyrt, især i disse hårde tider...

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

HOLBECH:

Halløj folkens

Jeg har kigget lidt på nogle varer fra det store udland, hvor nogle af dem har Disney-print på.

Er der nogen, der ved hvorvidt jeg må importere disse med henblik på vidresalg i Danmark. De kommer jo ikke fra Disney's "egne" fabrikker og formentlig heller ikke fra fabrikker der har en "Disney-licens"...

Er det noget jeg skal holde mig langt fra...?

Mvh.

Holbech

Hmm.. Hvad tror du selv?

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 06:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg stødte på et Dansk firma for en 3-4 år siden på Kind und Jugend messe i Køln og de havde Disney-licens på alt de fik fremstillet. Du kan være 100% sikker på et brev fra en advokat hvis de sælge varer med Disney brandet uden du har sikret dig en licens.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)