Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Facebook-dillen ved at uddø ganske stille?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg har bemærket, at aktiviteterne på Facebook er støt dalende - altså fra mine venners side og de anvender Facebook mindre og mindre.

Det samme gør sig gældende med omtalen af Facebook andre steder og her på Amino. Det virker lidt på mig, som om at nu er hypen omkring Facebook væk, alle har prøvet det og har hældt vand ud af ørerne om uinteressante ting og er blevet trætte af det - specielt at læse andres dødssyge indlæg om hvad de foretager sig lige nu, hvor syge de er, hvor fulde de var igår eller andet.

Læser man så inde på Facebook, så skriver de selv, at de aldrig har haft så mange brugere: 340 mill....men det er vel i Asien eller andetsteds, for jeg synes bestemt ikke, at Facebook bærer præg af heftig aktivitet.

Hvad mener I andre?

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming

Da jeg selv tog med på facebook dillen ja der arbejdede jeg i Irland og var omgivet af en masse unge mennesker om det var disse som fik mig "overtalt" aner jeg ikke men jeg var vildt aktiv i en periode. Nu bruger jeg det som opslag og bare at tjekke kontakter i udlandet.

Ja jeg var afhængig af FB i starten (lidt samme "problem" jeg har med Amino :) )

Jeg syntes dog også mine venner er blevet mindre aktiveSmile

/allan

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der kan være noget om at det har toppet her i DK. Som Flemming er inde på, så tror jeg mange at de mindre aktive brugere falder fra. Heldigvis er der ikke heeelt så mange af de virkelige dødssyge indlæg om "jeg laver noget totalt uinteressant". Diverse uinteressante quizresultater ser jeg heller ikke så ofte synes jeg.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger det kun selv så gamle venner kan finde mig - og den del synes jeg er meget sjov. Jeg har aldrig brugt det aktivt, så i princippet er det bare en inaktiv profil. Der er absolut intet interessant ved FaceBook andet end tidsfordriv efter min mening. At læse at een har bagt boller, at en anden skal i svømmehallen, at en tredie er forkølet - det er så ligegyldigt at det bliver irriterende.

Arbejdsmæssigt har jeg oprettet en fanklub til House of Kids, som egentlig har fået en hel del medlemmer. Men jeg får ikke gjort nok ved det, må jeg indrømme - der sker faktisk ingenting. Jeg synes ikke at jeg har tiden til at holde det ved lige - så jeg har heller ikke lavet en twitterkonto eller lignende.

Min tanke er - at hvis vi virkelig skal gå ind i de sociale medier - så skal der faktisk ansættes en kommunikationsmedarbejder til den del. Og den dag vi kan bære et par ansatte mere - kunne jeg faktisk godt finde på det. Der er masser af muligheder - men jeg tænker at mange gør det med en halv sjæl - og så falder det bare til jorden.

Summasummarum var altså - at jeg synes det er en tidsrøver.... både privat og arbejdsmæssigt.... som måske fjerner fokus fra langt vigtigere ting :·) - og jeg tror at rigtig mange har fundet ud af det. Måske FaceBook reklamerer med fremgang - men er det pga øgede antal profiler måske? For jeg tror ikke at folk sletter deres profiler - og så vil det jo være naturligt at antallet stiger. Derudover tror jeg mest det er unge mennesker der bruger det. Min datter på 11 år har oprettet en konto - og flere fra hendes klasse har også... og det er klart en tendens.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Morsomt du nævner dette her til morgen.

Vi har netop her til morgen talt om hvor lidt spændende der sker inde på facebook, vi har vel alle søgt efter gamle skole venner og i det hele taget personer man kendte fra fortiden. og når man efter de 3 uger det tager, kikket ind med jævne mellemrum for at se hvad der skete.

Ret hurtigt falder aktiviteten derinde for jeg er nu ret ligeglad med om folk har drukket eller er faldet i søvn på jobbet osv. Tror det er det der sker derinde med de fleste af os. Der er starten brugte en masse tid på det (Pjat)

Jeg benytter dog muligheden for at læse lidt om dem man kender og følge lidt med i om det går dem godt, og lige ønske dem  Tillykke med deres fødselsdag. en gang eller 2 om måneden.

Anderledes er det med dette fantastiske forum Amino. der er en helt masse spændende indlæg og ved man lidt om det der bliver spurgt om, ja så er det jo bare at komme til tasterne. Og indrømmet så er det super godt at møde nogle ligestillede selvstændige. Hvis alt andet går galt kan man jo mødes til en omgang spinning i GlostrupWink

God Søndag

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en del ungarbejder som i deres pauser alle er meget på FB, men de sidder og spiller farmer spillet. Så skal man jo ikke glemme at FB har fået en del dårlig omtale i pressen igennem de sidste år, så jeg tror at FB har toppet.

Fra Langå
Tilmeldt 20. Sep 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, den har helt sikkert toppet.  Men måske er folk bare flyttet over til andre lignende sites...

Et af problemerne, som jeg ser det, er også at brugerne generelt ikke har opdaget hvor stærkt et værktøj den kunne have været.  Desværre blev alle de ligegyldige indlæg så irriterende at ingen gider længere starte en seriøs debat om noget som helst.  Og det synes jeg er det største tab.

I virkeligheden kunne man godt påstå at Facebook og andre lignende sites er demokratiets bedste venner.  Hvor kan man ellers diskutere/debatere om alt mellem himmel og jord, uafhængig af de grænser vi normalt bruger til at dele befolkningen op i "os" og "dem".  Selv mennesker der sidder på den anden side af jorden, kan komme med inputs i vores lokale debat, skulle det være relevant!  Vi behøver ikke længere aviser og lignende "nyheds"tjenester til at fortælle os hvad der sker i verden.  Vi kan bare spørge direkte om alt det vi ønsker at vide.  Og dem der står midt i begivenhederne kan fortælle (deres version) om det.

Men der er åbenbart flere der ønsker at illustrere deres egen navlenullermænd, end forsøge at diskutere holdninger til vigtige ting.....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Så dynamisk som internettet er i dag er jeg ikke et sekund i tvivl om at den slags bliver skiftet ud hele tiden. Det var det præcist samme der skete med MySpace, da Facebook for alvor blev kendt. Facebook har vist endda selv udtalt at deres største udfordring er at finde et koncept, der sikrer længere modnings-periode end den nuværende.

 

Et eller andet sted ligner det meget PLC-forløbet. Dog er knækkene i kurven helt sikkert mere markante her, da al aktivitet afhænger af venner og bekendte - og når de smutter, er man sgu ikke sen til selv at komme ud af døren og få sin røv med over på det 'nye'.

 

 

- Simon

Fra Københaven
Tilmeldt 18. May 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming og jer andre,

Jeg må desværre skuffe jer. Der er intet der tyder på at Facebook har mindre tilslutning nu end tidligere.

Selvfølgelig er der ikke længere den samme nyheds-hype fra medierne, der nu behandler det på en mere seriøs måde end blog - "Se, en ny gruppe med 25 personer imod et-eller-andet-dødsygt"

Ser vi på statistikken kan vi se at antallet både vokser i udlandet (nu samlet 350 mill. på verdensplan) og i Danmark (http://spreadsheets.google.com/pub?key=pRwSFd8OY4WZPkUch2kR_GA&gid=0&pli=1) Ser på statistikken på hvor mange der i løbet af en måned besøger sitet fra FDIM er de også stadig stigende (kan ikke lige finde linket til seneste måned dog).

Så I må vist vente lidt inden i begraver sitet som ren tidspild - der er ihvertfald mange potentielle kunder på.

Dbh.
Daniel

PS. For en god ordens skyld må jeg hellere lige nævne at jeg arbejder med mediet og derfor selvfølgelig er farvet, men statistikken er jo svær at komme uden om.

Fra Cerros de Aquila, Mijas, Malaga, Spanien
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 456
Fra  Cuno Tech ApS Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Facebook er ikke stoppet.

Men blevet mere modent.

Mine egne børn er på, og jeg bruger det aktivt selv.

Dels har jeg fundet en model til vores nye trykte magasinwww.oplevholbaek.dk 

Dels til at holde kontakt med andre i min omgangskreds. Men den med at skrive hvor fuld man var sidste weekend er lige som ovre, jeg tror der sker et skifte i mere kontakt relateret indlæg.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)