Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Facebook-dillen ved at uddø ganske stille?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Friis og Zennström har nyligt købt Skype tilbage fra eBay. Skype har knap 550 millioner brugere (Facebook har 3-350). Det bliver spændende at se hvor de vil hen med tjenesten.

Facebook ville nok gøre klogt i at kigge den vej istedet for desperat at forsøge at ligne Twitter. På Facebook deler jeg privat information med mine venner og på Twitter deler jeg nyheder, billeder og artikler, der har "almen" interesse. Jeg fatter ikke, hvorfor Facebook ikke istedet fokuserer på at blive endnu bedre til det de er gode til nemlig at bringe folk, der har en personlig relation tættere sammen. Tvivler på at hovedparten af alle Facebook-brugere efter de nye regler blev implementeret i sidste uge har en idé om, hvad de faktisk deler med offentligheden.

De har stadig vækst og der er kæmpe potentiale for at tjene penge på platformen, men tror luften er ved at sive af ballonen for de ældre brugere. Wow-oplevelsen over at kunne følge med i hvad Katinga fra efterskolen laver, hvornår hun får et nyt barn og en ny hest er væk.

Glæder mig til at se hvad Skype finder på :-)

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Er hele Facebook systemet ikke gået lidt i stå ?

Der sker jo ikke noget nyt derinde ? Jeg tænker det lidt som en online opslagstavle og intet andet..

Da det var på sit højeste skulle de nok have taget en lille brugerbetaling og tjent lidt ekstra på det..

Alle skulle jo bare eje sådan en konto....Nu er der så rigtig mange steder på nettet hvor folk søger efter og få slettet sin profil.

 

Mikkel

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nyhedseffekten er totalt væk nu, og det er så nu at FB finder sine loyale brugere, og man får et overblik over det reelle potentiale.

De vækster på nye markeder, men der er ingen tvivl om at de er stagneret på en del markeder. Men sådan går en modningsproces, og så er det nu de for alvor skal prøve at tilpasse det til den faste brugermasse, fremfor fokus på nye brugere hele tiden...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Zug, Schweiz
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 135
Fra  GoSocial ApS Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi arbejder til daglig - ligesom Daniel Bæk - med Facebook som arbejdsområde. Det er vores erfaringer, at Facebook er i konstant forandring og stadig tiltrækker flere og flere mennesker i Danmark og i resten af Europa. Der er stadig et enormt vækstpotentiale på verdensplan; i Kina er Facebook f.eks. blot det 66. største website, hvor det i andre lande er i top 3.

Mange af debattørerne i denne tråd beskriver den naturlige udviklingscyklus for mange Facebook-brugere:

1) De opretter en profil på Facebook
2) De finder frem til deres "gamle venner og bekendte"
3) De prøver et par applikationer og spil
4) De keder sig en smule på Facebook efter at nyhedsinteressen har lagt sig igen
5) De benytter Facebook knap så hyppigt som tidligere

Så længe mindst 80% af danskerne befinder sig i 3. fase her, så holdes der gang i hjulene.

I sidste uge mødte jeg en tydelig træt receptionist på et hotel i København. Jeg nævnte for hende, at det måtte være rart for hende, at komme hjem og få noget hårdt tiltrængt søvn. Hendes svar: "Ja, men jeg skal jo også lige ind og passe Farmville..."

Jeg kan godt afsløre, at receptionisten ikke var 13 år gammel - hun var en "typisk" super-bruger af Facebook og over 30 år gammel.

Facebook er blevet en integreret del af hverdagen for rigtige mange mennesker - og der er ingen vej tilbage. I kender sikkert også nogle personer i jeres vennekreds, der smider en "like" på jeres statusopdatering eller links døgnet rundt inden for 2 minutter.

Der er flyttet rigtig, rigtig mange mennesker fra e-mail mediet, dating-siderne, gå-i-byen-siderne, debatsiderne, ungdomsportalerne... til Facebook. Så længe de ikke svigter brugernes tillid til mediet, så vil de fortsætte med at fange danskernes interesse.

Derudover vil de fortsætte med at udvikle betalingsløsninger, så vi kan begynde at handle flere varer derinde. Hvem ved, måske kan vi alle købe julegaver til hinanden på Facebook i 2010? 

Det bliver i hvert fald rigtig spændende!

Med venlig hilsen
Robin Roy Hansen

GoSocial.dk 

 

GoSocial.dk - Ingen luftkasteller og tom snak - effektiv eksekvering på de sociale medier.
Europas største annoncør på Facebook i 2010.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Robin Roy Hansen:

Det er vores erfaringer, at Facebook er i konstant forandring og stadig tiltrækker flere og flere mennesker i Danmark

Ja tallet kan jo kun stige, men hvis de nuværende brugere ik er aktive, så stiger antallet kun mens aktiviteten falder.

Robin Roy Hansen:

Så længe mindst 80% af danskerne befinder sig i 3. fase her, så holdes der gang i hjulene.

Er tallet på 80% ik totalt urealistisk? Jeg kender ingen, som har 80% aktive venner... De bedste klare sig op på max 50%, mens de fleste har 20-25%. Det beviser vel os, at mediet har mistet nyhedsinteressen, og er blevet en dagligdag ting... Hypen er ovre...

Robin Roy Hansen:

Der er flyttet rigtig, rigtig mange mennesker fra e-mail mediet, dating-siderne, gå-i-byen-siderne, debatsiderne, ungdomsportalerne... til Facebook. Så længe de ikke svigter brugernes tillid til mediet, så vil de fortsætte med at fange danskernes interesse.

De har flyttet brugere, men tendensen er at brugerne er ved at vende tilbage til special portalerne igen... Det er i hvertfald det alle jeg har kontakt med indenfor de segmenter siger. De har aldrig haft så stor tilstrømning som nu...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)