Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sondring mellem selvstændig eller lønmodtager??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ved et tidligere indlæg fået at vide at der er regler om at man sondrer mellem om en selvstændig person er selvstændig eller lønmodtager.

Helt specifikt laver jeg bogføring ved siden af mit normale arbejde. Jeg kunne godt tænke mig på sigt at hyre andre bogholdere til at arbejde for mig når jeg får flere og flere kunder.

Mit spørgsmål er så om jeg kan hyre dem som selvstændige bogholdere der fakturerer mig for arbejdet, når de måned efter måned arbejder på de samme kunder.

Hvis de skal betragtes som ansatte og have løn, er det jo svært likviditetsmæssigt at betale løn før man får pengene hjem fra kunderne.

Jeg håber der er en "ekspert" der kan hjælpe.

John

JHN Bogføring

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til Henrik for linket, det er en god folder.

Med hensyn til faktura eller løn, så vil der i mange tilfælde være tale om, at bogholderne fakturerer dig. Det kommer bl.a. an på, hvordan jeres samarbejdsaftale er skruet sammen og om pågældende bogholder har andre kunder ved siden af og derfor i forvejen driver en selvstændig virksomhed , også selvom SKAT vurderer fra opgave til opgave. Vi skal også have hverdagen til at fungere. Til trods for, at SKAT meget gerne ser, at så megen af vores skat som muligt ankommer i form af A-skat og ikke B-skat.

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)