Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Viral Marketing

Side 5 ud af 6 (60 indlæg)
Fra DK - UK - USA
Tilmeldt 3. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Faldt over alle disse mange glimrende indlæg om Viral Marketing i går. Nu hvor mange spørger hvad koster det m.v., da kom jeg til at tænke på den simpleste form for Viral Marketing jeg nogensinde selv har set. Det lykkedes utroligt nok at den i en gammel pc "oppe på loftet i en gammel pc".

Det er en lille flash movie som det tog 14-årig "bumset" knægt 10 minutter at "producere" som en gave til sin farfar; denne der er en kendt forretningsmand syntes den var sjov og tilføjede den som signatur i emails således:

Are men better networkers than women. Here´s proof:
http://www.fortunenow.com/flash/networkers.swf

Resultat: På grund af denne lille totalt uprofessionelle movie fik farfaren 2000 flere medlemmer til sit nyhedsbrev via denne "genistreg" på 14 dage.

Dette kunne lede tanken hen på et andet vigtigt emne: Email Signaturer

Bedste hilsner

Cruiser :)

Forandre dit vand - Forandre dit liv!

http://helsevand.eu 

Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/6/2005 2:20:26 PM Forfatter: Martin Thorborg

En af de ting der gør Viral Marketing så fascinerende er de små ændringer der giver den store effekt. Da vi lancerede Kodyl Prygl i 10 lande, fik vi 2000-3000 brugere pr. dag. Spillet gik ud på at man udfordrede en ven i en karatekamp ved at man planlagde 5 slag/spark og 5 parader. Når vennen fik udfordringen, gik han først ind og registrerede sig og herefter valgte han selv slag og parader. Herefter kunne begge se kampen og få afgjort hvem der havde vundet. Vi satte os ned og analyserede processen og fandt ud af at en hel del ikke registrerede sig, selvom de havde fået en udfordring. SÅ vi vendte processen om og lod dem spille først og når de skulle se resultatet, skulle de lige registrere sig først. Vi gik på 1 uge fra de daglige 2000 - 3000 reg. til ml. 20.000 - 40.000. på 1 1/2 år var der 3 millioner spillere alene i Tyskland og spillet blev vist på TV og man kunne købe kaffekrus og andet merchandise fra spillet. Da spillet blev pillet af (mærkelig beslutning forøvrigt, men sådan var det) var der 8 1/2 millioner spillere der havde kæmpet 250 millioner kampe. Viral Marketing er virkelig noget der rykker!

Dbh Martin

 
Kodyl Prygl er i øvrigt at finde på jubii igen.
 
mvh. RENEGADE

Med venlig hilsen
René Nielsen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/14/2006 6:41:39 PM Forfatter: RENEGADE
Dato: 4/6/2005 2:20:26 PM Forfatter: Martin Thorborg

En af de ting der gør Viral Marketing så fascinerende er de små ændringer der giver den store effekt. Da vi lancerede Kodyl Prygl i 10 lande, fik vi 2000-3000 brugere pr. dag. Spillet gik ud på at man udfordrede en ven i en karatekamp ved at man planlagde 5 slag/spark og 5 parader. Når vennen fik udfordringen, gik han først ind og registrerede sig og herefter valgte han selv slag og parader. Herefter kunne begge se kampen og få afgjort hvem der havde vundet. Vi satte os ned og analyserede processen og fandt ud af at en hel del ikke registrerede sig, selvom de havde fået en udfordring. SÅ vi vendte processen om og lod dem spille først og når de skulle se resultatet, skulle de lige registrere sig først. Vi gik på 1 uge fra de daglige 2000 - 3000 reg. til ml. 20.000 - 40.000. på 1 1/2 år var der 3 millioner spillere alene i Tyskland og spillet blev vist på TV og man kunne købe kaffekrus og andet merchandise fra spillet. Da spillet blev pillet af (mærkelig beslutning forøvrigt, men sådan var det) var der 8 1/2 millioner spillere der havde kæmpet 250 millioner kampe. Viral Marketing er virkelig noget der rykker!

Dbh Martin

Kodyl Prygl er i øvrigt at finde på jubii igen.
mvh. RENEGADE


Ja og det glæder mig :-)

Dbh Martin
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Super god tråd at starte !
Jeg er selv ret glad for Seth Godin, og også for Christopher Locke (Som har skrevet Gonzo Marketing).
Idéen bag Godin''s bog Unleashing The Idéa Virus, var jo netop viralmarkedsføring. Han lagde den gratis ud på nettet for at folk kunne hente den gratis som PDF. Alligevel var det en kæmpe salgssucces for ham - ja tror det eller lad være, men folk vil åbenbart have den til at stå i reolen . Her er den til alle jer som vil have den gratis . For at der ikke skal være tvivl om lovligheden i at hente den har jeg citeret de første par linier fra onlineversionen - God læselyst:  http://www.the-adcompany.com/PDFs/IdeavirusReadandShare.pdf

"You have permission to post this, email this, print this and pass it along for free to anyone you like, as long as you make no changes or edits to its contents or digital format. In fact, I’d love it if you’d make lots and lots of copies. The right to bind this and sell it as a book, however, is strictly reserved. While we’re at it, I’d like to keep the movie rights too. Unless you can get Paul Newman to play me. Ideavirus™ is a trademark of Do You Zoom, Inc. So is ideavirus.com™. Designed by Red Maxwell"

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Ahhh... Frederik Leonharder havde smidt linket op på den gratis version ! Jeg spilder jo jeres tid!
Fra London
Tilmeldt 18. May 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Undskylder paa forhaand - har et engelsk tastatur saa det ser ud som gammel dansk...

Viral marketing er et af de omraader som vi specialiserer os i, men vi tager aldrig udgangspunkt i bare at lave et spil eller en video eller lignende. For at viral markedsfoerings skal have den rette effekt er det utrolig vigtigt at det bliver som en integreret del af marketing mixet. Det er lidt som med sponsorater hvor man ser virksomheder der bare vil have "mig og Bjarne-effekten" (CSC, hvis nogen skulle vaere i tvivl) som ogsaa synes at det kunne vaere skaegt med et spil, en video eller lignende. Men hvis det ikke passer ind i virksomhedens overordnede kommunikationsstrategi kan det vaere ligemeget.

Da vi lancerede i London sidste efteraar lavede vi et lille Flash spil hvor vikingerne invaderede byen med det formaal at vise at vi er dygtige til at lave spil, har gode folk til animation/illustration, vi ville have leads og vi ville have folk tilmeldt til vores mailingliste. Da spillet blev lavet internt var vores omkostninger derved meget smaa. Effekten af det har vaeret at spillet er blevet spillet naesten 2 millioner gange, vi har solgt 3 projekter direkte paa baggrund af spillet og har faaet sat yderligere 15 moeder op som direkte effekt af det - samtidigt med at vi har faaet 300 gode leads paa vores mailing liste og en masse omtale rundt omkring. Paa den maade kan det vaere en rigtigt god investering, men det var ogsaa fordi vi havde et meget klart maal med hvad det var vi ville. Spillet kan ses her: Monster Invasion

Vi har ogsaa lavet nogle ting som absolut ikke er "universal appeal", men som rammer maalgruppen eminent som Maconomy''s Catch Time - on Time , som er et B2B spil for et softwarehus og vi har fornylig seedet en reklamefilm lavet af Ogilvy for Ford: Ford Focus TrendX

Hvis I er interesseret i at faa nogle data paa viral markedsfoering saa send mig en email og jeg sender jer en lille kort Powerpoint ting, hvor vi har samlet nogle resultater af noget research sammen. Og meget vigtigt, hvis I vil lave noget til jul... saa soerg for at faa det ud i god tid. Vi lavede et julespil som foerst blev faerdig omkring den 20. december sidste aar og det var knaldgodt - havde ikke saa meget tid saa brugte Monster Invasion som udgangspunkt. Vi kan kun spekulere i hvor populaert det var blevet hvis vi havde faaet det ud noget foer for den 30. december havde vi mere end 90.000 unikke brugere paa spillet - og siden forsvandt de i nytaarsdruktaagen.

Tilmeldt 16. Jul 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Har et spørgsmål; hvordan producere, hoster og steamer man online videoer (NetTV, viral marketing, video streaming - eller hvad man vil kalde det) til et website?

Vi er ved at kigge på mulighederne mht. til at have videoer liggende på et web site til en virksomhed. Kort fortalt skal der være en kort video (max. 2 min) for hvert produkt (service) i virksomheden, plus video klip som beskriver virksomheden m.m. Umiddelbart skal de forskellige videoer ligge under hvert produkt blad på sitet, som styres af et CMS system.

 

Det vigtigste er hosting og streaming, da vi som udgangspunkt selv har videoerne. Jeg selv kender umiddelbart kun til http://www.youtube.com/, men der kommer vist reklamer på, som ikke dur til en proff virksomhed. 

 


Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Simon,

 

Jeg er ikke helt klar over, hvad du efterspørger.

Kan du ikke bare lægge dine videoer op på dine egen side, så de kan ses derfra?

Eller vil du hellere have en side f.eks. www.youtube.com at have dem liggende på, da denne side har megen trafik?

 

jesper


Tilmeldt 16. Jul 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Simon,

 

Måske misforstår jeg streaming, men er det ikke bare at lægge filen op på din side i wmv format?

 

Det har jeg gjort og det synes jeg er blevet et udemærket løsning.

 

jesper

Side 5 ud af 6 (60 indlæg)