Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring på en side der indeholder en advarsel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

En af mine leverandører har udsendt en advarsel mod forfalskninger af deres produkter og det har jeg skrevet en lille side om her: Advarsel mod falske LED Lenser lygter.

Siden er selvfølgelig også et led i min markedsførings-strategi og jeg har sat en adwords kampagne op, som peger på denne side.

På denne side har jeg mulighed for at indsætte en blok nederst på siden med super relevante produkter, men vil det være at gå over stregen - at presse citronen lidt for meget?

Hvad syntes du?

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Hvis det skal have nogen grad af troværdighed, skal det have karakter af forbrugeroplysning. Det betyder at der skulle være en fortegnelse over hvilke butikker der forhandler det originale produkt, - og det vil du vel næppe?

At bringe en advarsel, for så lige at reminde folk om at du sælger den ægte vare, eller tilbehør til samme vil betyde at du bruger advarslen til markedsføringen af dine produkter, og derfor vil du som sådan være ansvarlig for at kunne dokumentere at der sælges falske varer, og her vil en henvisning til leverandørens hjemmeside alene ikke være tilstrækkelig, - det er dig der skal kunne dokumentere det overfor de danske myndigheder.

Jeg ville derfor afstå fra gøre det.

Michael   

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit input Michael!

Dyrebilen.dk:

Hvis det skal have nogen grad af troværdighed, skal det have karakter af forbrugeroplysning. Det betyder at der skulle være en fortegnelse over hvilke butikker der forhandler det originale produkt, - og det vil du vel næppe?

Kan en stærk opfordring til at kontakte den danske distributør af produktet for at få verificeret om en given sælger er godkendt til salg af produktet ikke karakteriseres som forbrugeroplysning?

Dyrebilen.dk:

At bringe en advarsel, for så lige at reminde folk om at du sælger den ægte vare, eller tilbehør til samme vil betyde at du bruger advarslen til markedsføringen af dine produkter, og derfor vil du som sådan være ansvarlig for at kunne dokumentere at der sælges falske varer, og her vil en henvisning til leverandørens hjemmeside alene ikke være tilstrækkelig, - det er dig der skal kunne dokumentere det overfor de danske myndigheder.

Point taken! Jeg bør vel fjerne den nederste del hvor jeg garanterer at de produkter jeg sælger er ægte (?)

 - og hvordan dokumenterer jeg retsgyldigt at en sælger har solgt mig et falskt produkt? Sælger kan i praksis vel altid påstå at det leverede falske produkt ikke kom fra ham - at han har fremsendt et ægte produkt og at jeg ombyttet dette med et falskt ...

Dyrebilen.dk:

Jeg ville derfor afstå fra gøre det.

Afstå helt fra at offentliggøre siden eller afstå fra at presse citronen?

 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

ThomasVJ:
At bringe en advarsel, for så lige at reminde folk om at du sælger den ægte vare, eller tilbehør til samme vil betyde at du bruger advarslen til markedsføringen af dine produkter, og derfor vil du som sådan være ansvarlig for at kunne dokumentere at der sælges falske varer, og her vil en henvisning til leverandørens hjemmeside alene ikke være tilstrækkelig, - det er dig der skal kunne dokumentere det overfor de danske myndigheder.

Ikke hvis det er til fremme af dine interesser. Alle kunder skal som udgangspunkt sikre sig mod at blive snydt men du bruger advarslen til markedsføring, - heri ligger forskellen.

ThomasVJ:
 - og hvordan dokumenterer jeg retsgyldigt at en sælger har solgt mig et falskt produkt? Sælger kan i praksis vel altid påstå at det leverede falske produkt ikke kom fra ham - at han har fremsendt et ægte produkt og at jeg ombyttet dette med et falskt ...

Det ville i så fald være sælgers påstand, - og sælger vil skulle løfte bevisbyrden. Så kan du spørge dig selv om hvordan sælger vil bevise at varerne er ombyttet. (Som udgangspunkt kan køber kun bede om ophævelse af en handel pga. den falske vare, og dermed at blive holdt skadesløs (ingen amerikanske tilstande her) så hvis køber anlægger sag er det hans påstand at have fået en falsk vare, - og den påstand skal sælger så tilbagevise.)

ThomasVJ:
Afstå helt fra at offentliggøre siden eller afstå fra at presse citronen?

Jeg ville ikke juridisk stå inde for noget andre påstår, - og bruge det i min markedsføring.

Michael

 

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)