Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til ufrivillig gæld ?!

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino venner!

 

Jeg er i en meget uheldig og ærgerlig situation, hvor jeg og min kæreste fremtidige liv og muligheder ser ret begrænsede ud, og vi har virkelig svært ved at se lyset for enden af tunnelen.

 

Jeg forsøger hele tiden at opfinde nye måder at ”angribe” problemet på, for til sidst måske at finde en løsning / vej ud.

 

Derfor vil jeg meget gerne undskylde dette lange indlæg, men meget gerne bede Jer om at læse det og svare tilbage, hvis I har nogle gode råd og tips til os.

 

På forhånd 1000 tak.

 

** ** **

 

Situationen er følgende:

 

Vi er helt ufrivilligt kommet i store økonomiske problemer!!

 

Min søde kæreste boede sammen med en anden mand igennem 5 år.

Han viste sig med årene, at have et stort penge forbrug på mange ting i hverdagen, bl.a. ludomani, og han endte senere med at starte et firma op, som til sidst blev lukket grundet manglende økonomi og manglende personlige evner / flid.

 

Min kæreste vidste ikke, at han havde optaget yderligere lån i stor stil, bagom hendes ryg, men faktisk med hendes navn på dokumenterne, således hun også hæftede for lånet, da de gik fra hinanden.

Det kunne åbenbart lade sig gøre igennem deres bankforbindelse, fordi de i starten af deres forhold, tegnede et mindre lån på 40.000 kr. til indskud og møbler til deres lejlighed. Her underskrev min kæreste låne-dokumenterne sammen med ham.

 

Hvad min kæreste desværre ikke vidste, var, at han lånte yderligere 560.000 kr. bag om ryggen på hende, over en længere periode (han stillede en del af sikkerheden i nogle af de ting han købte til firmaet, og overtalte banken til at benytte de samme underskrifter som allerede var lavet i starten, hvorved min kæreste ikke opdagede gælden steg voldsomt), så gælden pludselig lå på omkring 600.000 kr.

 

Deres forhold gik ned af bakke, og de gik hvert til sit efter jeg havde mødt hende, hvor jeg var med til at give hende det sidste skub, til at slå op med ”stodderen”, som ikke behandlede hende godt i øvrigt.

 

MEN… meget ufrivilligt kom overraskelsen fra banken, at ex-kæresten havde lånt en masse penge, og de måtte dele gælden med ca. 300.000 kr. til hver.

 

Vi har forsøgt at tale med en advokat, men det er svært at bevise noget, og vi har jo skiftet bank flere gange sidenhen, det er flere år tilbage, og vi tjener for meget til gældsanering.

 

Nu står både min kæreste og jeg ufrivilligt i en meget ærgerlig, svær og låst situation, hvor vi nu har afdraget de 300.000 kr. ned til 250.000 kr. (derudover har vi en ældre bil, som vi skylder 15.000 kr. på – dette billån har vi dog selv tegnet med sikkerhed i bilen).

 

Men situationen med den høje gæld gør, at vi har svært ved at realisere vores drømme, vi kan ikke have råd til at:

 

- blive gift

- købe hus

- få råd til at få børn

- holde ferie i udlandet, sågar heller ikke Danmark

- minimalt forbrug i hverdagen

- økonomisk frihed

- nyde os selv og livet sammen

 

Vi kan heller ikke skifte bank, for ingen gider have os som kunder.

 

Da vi desværre fik denne overraskelse fra starten af vores forhold, så har vi ikke aktiver som hus eller ny bil, som vi kunne indfri en friværdi i, og det hele virker nu meget sort og uoverskueligt, og vi har virkelig store problemer med at se lyset for enden af tunnelen, og tro på hvordan vi kan realisere vores egne drømme i livet, fordi en ex-kæreste har forvaltet sig fuldstændig uansvarligt, nu på vores ufrivillige bekostning.

 

Begge vores familier er ikke særligt velhavende, så ingen ved denne triste skæbne er hændt os, da vi ikke har set nogen grund til at indvilge andre i vores problemer, for de kan alligevel ikke hjælpe os med at træde til med kaution eller andet.

 

Vi betaler altid vores regninger og afdrag, og vi er MEGET betalingsvillige til at afdrage det ufrivillige lån, så vi kan komme videre, men det er svært at se lyset for hvornår det slutter, og hvad vi kan gøre for at komme hurtigere ud af problemet.

 

Vi har desværre ikke flere midler end vi kan afdrage 5000 kr. om måneden på det store lån + 1500 til billånet, så det meste bliver spist op af renteudgifter, så gælden falder meget langsomt, og eneste selskab som ville yde os et lån, var GE Money Bank – heldigvis inden finanskrisen begyndte, men nu er vi bondefanget.

 

Jeg har forsøgt at kontakte en ejendomsmægler og en bankrådgiver - for mine tanker gik på, at når jeg ikke kan levere kaution, så kunne jeg måske tale godt med disse for at lægge de resterende 250.000 kr. + 15.000 kr. oveni et boliglån (derved frigøre vores nuværende husleje + afdrag til at betale for huset), men det kan man ikke bare lige, for så skal huset vurderes til at være det beløb ekstra værd ud over købsprisen, og man skal selv have 20 % kontant, ellers skal disse også lånes, og de færreste låner hvis 100 % til kunderne, så det er meget svært.

 

Så har jeg talt med en bankrådgiver om at flytte til hans bank, og derved få en lavere rente procent end hos GE Money Bank, som har en meget høj rente, men hans bank kunne ikke tilbyde os en lavere rente, når det er et højt forbrugslån vi skal have.

 

Jeg overvejer at tage et ekstra IT job, så gælden kan blive betalt hurtigere ud.

Det gør jeg dog glædeligt, for jeg er arbejdsnarkoman, og kunne godt have et job ekstra ud over mit 0830-1630 job, men det skal så være et specielt arbejde, som ligger udenfor normal arbejdstid, og enten med mulighed for at arbejde hjemmefra, eller ligge tæt på Storkøbenhavn.

 

Vi vil gøre alt for at få en løsning på gælden, så vi kan få drømmene opfyldt, for

det går os på, at vi ikke er gift endnu, og vi snart er for gamle til at få børn, hun har altid ønsket sig børn imens hun var helt ung, så jeg ser kun ekstra job eller at finde en kautionist der stoler på os, så vi kan flette lånet ind i et forhøjet boliglån, og derved frigøre vores nuværende husleje + låneafdrag, til at kunne betale afdrag på et hus, og skabe kommende friværdi oveni købet.

 

Måske har I nogle gode idéer til arbejdsområder man kunne starte op som selvstændig i fritiden, uden nogen stor startkapital (både min kæreste og jeg kunne drive det i fritiden), eller kender nogle i Jeres netværk som jeg kunne arbejde for, eller nogle forslag til fritidsjobs, eller måske kender I nogle muligheder for at skaffe en kautionist, så vi kunne købe et hus med de øvrige lån flettet ind, så vi kan få frigivet penge, og begynde at danne os en friværdi og bedre økonomisk situation.

Jeg har også overvejet om man kan søge nogle fonde, nu da gældsanering ikke er muligt?

Alle gode idéer er meget velkomne!!

 

1000 tak for Jeres tid og hjælp!!

 

Venlig hilsen

IT&Support

Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 03:34
Hvor mange stjerner giver du? :

hmmmm undskyld, men jeg har svært ved tro på banken bare har brugt  "gamle"  underskrifter - Så store risiko løber de aldrig!

 

Men sagen  er bare den kæresten havde gæld, og den deler man når man bliver skildt!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 03:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det korrekt forstået at din kærestes gæld nu er Jeres gæld fordi I begge har lånt pengene til at betale hendes gamle bank? Det var måske lidt dumt, men for sent at gøre om nu.

Hvad er det for noget IT du kan?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det burde være ret nemt, at bevise at hun var uvidende om, at x-kæresten lånte penge i deres navn... Banken skal jo bevise, at hun har underskrevet låne dokumenterne, og den underskrift findes jo ik...

Men hvordan kan hendes gæld pludselig blive jeres begges? Har i lånt penge et andet sted efterfølgende for at indfri de 300.000 kr i den tidligere bank? For hvis det er hendes gæld, så er du jo ik forpligtet til at betale af på den, og I kan derfor nyde din indkomst, hvis den er stor nok. Så der burde være muligheder der for lidt frihed...

Det jeg hæftet mig meget ved i dit indlæg, er de materielle goder i livet... I ved godt penge og materialle gode er kolde ting ik? I er sammen, og det burde være jeres kærlighed og nærvær i fokuserede på, fremfor ting som pt er udenfor rækkevide.
Man bliver ik mindre sliksulten af, at stå og kigge ind i slikbutikken med tomme lommer. Med andre ord så fjern fokus fra købe gode, og flyt den til jeres forhold og de gode ting. Så bliver det hele nemmere, og med tiden bliver det nemmere at se sig ud af problemerne!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det ville være bedre at du droppe hele den lange forhistorie for den kan der jo ikke laves om på og jeg har selv været på røven, og skrev også et meter langt indlæg her på amino men folk herinde er forretningsfolk, og du kan lave IT, Så beskriv dine færdigheder?

Mvh Preben

 

Fra Tystrup
Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder lidt med åben mund og tænker " What the fuck"

Er det seriøst ??

I skylder ikke engang 300.000 væk og mener det er en håbløs situation ??

Altså for det første har jeg rigtig svært ved at tro på hele den historie, man laver ikkke bare et lån om på 40.000 til 600.000 uden nye underskrifter, og for det andet kontrollerer man lige ÅOP inden man tegner et lån, spcielt når man overvejer et selskab som GE ...

Det er bare at komme ud over isen.

300.000 er langtfra uoverkommeligt.

Sigma Gruppen - Rengøring til tiden - Fordi Service og kvalitet er et valg. 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke muligt at optage lån uden begge ægtefællers underskrift. Så enten passer det ikke - eller også synes jeg at i skulle lægge sag an mod banken.

Når vi har skullet optage lån, skal vi begge møde op, og de skal se os skrive under - så jeg synes faktisk det hele lyder meget mærkeligt....

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig.

Jeg mener også banken har et ansvar her, det må da kunne bevises at de mangler hendes underskrift på de nye lån.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I er havnet i en rigtig træls situation. Ingen tvivl om det.
I er ikke i stand til at få øje på mulighederne - det er rigtg synd for jer.

Jeg synes det lyder som om, I blander tingene lidt sammen.

I skriver bl.a., at I ikke har råd til at få børn.
Kære venner.
Hvis man ser økonomisk på det, så har INGEN råd til at få børn.
Børn kræver en helt urimelig stor procentdel af ens økonomi og dertil godt og vel 100% af ens opmærksomhed.
- og de er altid det hele værd.
Der findes mennesker, som ikke har råd til at afdrage 6500 på lån pr. måned, som alligevel får råd til at have børn.

For mig at se ligger jeres løsning i at åbne øjnene kigge op mod den blå himmel og se at få produceret noget afkom.

Det vil fjerne jeres fokus fra den forholdsvis lille detalje med jeres gæld.

Alt dette forudsætter naturligvs, at I elsker hinanden og har planer om at blive ved med det resten af livet.

Vi står alle i situationer, hvor nogle ting giver os medvind og andre giver os modvind. Nogle gange er modvinden bare et faktum, vi må forholde os til og så arbejde os igennem det. Men vi må ikke lade modvinden forhindre os i at realisere vores lykke.

Nå - jeg ved godt, at det ikke var det, I spurgte om, men der er sikkert mange andre, der har bud på, hvordan I klarer den kvarte million.

mvh Hans

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke forholde mig til forhistorierne, og til hvad jeres gæld skyldes, men, vil blot konstatere at jeres situation langt fra er umulig. Jeres gæld udgør pt 250.000 sammen, det er 125.000 pr person. Det kan altså sagtens klares, hvis man kniber ballerne sammen.

Nedenstående regnestykke er sakset direkte fra GE Money Banks hjemmeside; dog sætter de et loft på 200.000 som privatlån, så det må vi i første omgang forholde os til, vi taler en afdragsperiode - for 200.000, på mellem 4 og 6 år alt efter jeres rentesats. Dertil skal så nok lægges 18-24 måneder for at nå ned på de 200.000. Det er selvfølgelig rigtigt ærgelige penge at skulle af med, men det er der jo ikke så meget at ændre på. Essensen er dog, jeres situation er slet ikke så håbløs, som du vil gøre den til. Der findes mennesker der afdrager meget mere end 5.000 pr måned på forbrugslån, studielån og billån.

Et Privatlån på 200.000 kr. koster Minimum Maks
Privatlån
200.000 kr. 200.000 kr.
Løbetid

4 år 3 md.

5 år 10 md.

Pålydende rente i %

9,50

19,50

Årlig nominel rente i %

10,06

21,64

ÅOP før skat
11,89 23,33
ÅOP efter skat
8,29 15,38
Månedlig ydelse
5.000 kr. 5.000 kr.


Hvis i begge derudover har en stabil indkomst som du nævner, har jeg også mere end svært ved at se, hvorfor der ikke er banker der ønsker jer som kunder? I har bevist at i har både betalingsevne og langt vigtigere; betalingsvilje, så jeg er sikker på, at der findes en bank derude, der sagtens tør binde an med at tilbyde jer en fornuftig rente på jeres lån.

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)