Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af computerspil

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle Aminoer

 

Jeg er med i bestyrelsen for en mindre forening (en fanklub) der for fremtiden har tænkt sig at sælge computerspil - helt præcist sportspil.

 

Mit spørgsmål i den forbindelse er så, hvor henvender man sig?

Da det er en forening og ikke en forretning snakker vi ikke om stort salg, men måske 50-100 spil om året og så er man måske ikke vildt attraktiv.

Vi vil selvfølgelig købe til billigste pris for at opnå størt avance.

Henvender jeg mig til SI Games (producenten), tænker jeg at de klapper sig på lårene af grin med den mængde vi kan aftage.

 

Derfor...

Hvor bør jeg henvende mig? Kender I en mellemhandler for SI Games i Danmark (autoriseret? jeg ved ikke hvordan disse distributionsled virker)? Hvor stor en mængde mener I man skal kunne aftage for at virke seriøs, opnå mængde rabat mv.?

 

På forhånd tak

 

Venlig Hilsen

 

Steinmejer

 

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender intet til spilverdenen, udover at benytte mig af dem, men du skriver dette, "Henvender jeg mig til SI Games (producenten), tænker jeg at de klapper sig på lårene af grin med den mængde vi kan aftage." - Du skal ikke tro, du skal vide. Tænk hvis de vil sælge dig 50-100 spil om året, og endda til en fornuftig pris... Du kan højst få et nej, så se at få ringet til dem.


Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Producenterne sælger oftest udelukkende til en række distributører, så du vil sjældent have mulighed for at købe direkte fra producenten (også selvom din mængde var en del større). Distributørerne sælger som regel udelukkende til virksomher der ønsker at videresælge deres produkter. Jeg tvivler på at i som forening kan blive oprettet som forhandler hos en distributør, det skader dog ikke at forhøre sig ad. Prøv at kigge i denne her tråd: lige et ?

Alternativt kan i prøve at finde en forhandler at samarbejde med.

Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Begge

 

Tak for svarene, var til stor nytte. Jeg tror jeg skrive til SI games for at høre hvilke distributører der er i DK.

 

Så må jeg forhøre mig hos dem og som du nævner sune evt. lave en aftale med en forhandler.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt i orden :)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville starte med disse personer der alle er medlemmer af Multimedieforeningen (www.muf.dk):
 
EDIT: Find dem med kontakt oplysninger nedenfor, der gik lidt kage i at kopiere en tabel ind i indlægget:
http://www.muf.dk/ommuf/medlemmer.asp


Et alternati kan måske være at alliere dig med en forhandler som f.eks. EB Games (du skal tale med deres hovedkontor i sverige, flyv mig en privat besked og jeg skal give dig navn og kontakt oplysninger på ham.. så kan vi håbe det stadig er den samme der sidder på pinden da det er ca. 1 år siden jeg talte med ham sidst) og se om du kan lave en eller anden barter aftale.



Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
I kommer desvære aldrig til at kunne sælge til den pris i ser spillene til rundt omkring i andre butikker.

 

Volumen er fo lav og det er et marked der er så stort run på at der er 100% konkurrence på onlineforhandlerne.

 

Lav helre en affiliate aftale med en af online butikkerne der har de billigste priser så kan i tjene et PAR %''er :)

 

 

Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter jeg har googlet lidt på det har jeg fundet fornuftige priser bare i detail ledet!

 

Derudover skal du huske på at vi konkurerer på mere beskyttede betingelser.

Foreningen er en fanklub og medlemmerne hander gerne selvom vi ikke er 100% skarpe i priserne. Foreningen har ikke de store administrative omkostninger, de de havner i sidste ende hos dem selv igen!

 

:-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)