Jeg twitter normalt på www.twitter.com/emilblucher , men her til morgen da jeg vågnede op ventede der mig en overraskelse; 5 mails fra twitter sendt inden for kort tids mellemrum, om at jeg skulle skifte password - de havde mistanke om at min konto er blevet misbrugt.
Jeg har så nulstillet kodeordet, og prøvet at få den til at forbinde via TweetDeck igen - uden held. Da jeg så prøvede at logge ind via. twitter.com fik jeg time-out i 60 minutter...
I sidste uge var der vist et meget professionelt phishing-angreb mod Twitter - og så stoler de åbenbart ikke på deres brugere, siden de har tvangsresettet passwords for et hav af os. Jeg har oplevet det samme som dig - og jeg havde endda rutinemæssigt skiftet password i sidste uge, da jeg læste om deres vanskeligheder med hackere og phishing.
Nej, det er ikke så let at spørge sine med-twittere, når man ikke kan få adgang
Ved dit næste password-skifte skal du være opmærksom på, at der vist går op til en times tid før det bliver registreret i API'en, så programmet som Tweetdeck etc. har en forsinkelse i forhold til login via twitter.com.