Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sorry men et Gruppe / Fan side FB spørgsmål

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Med fare for at blive hugget midt over skriver jeg dette spørgsmål Smile   "nu igen, blabla"  Wink

Nå, jeg skal vælge mig en FAN side eller en GRUPPE side til en webside/shop. Jeg gider ikke bruge kræfter på både en Fan og en Gruppe side. 

Så hvad jeg kan se af fordele i GRUPEN:

+ skrive beskeder og sende direkte til medlemmernes indbakke.

- ikke mulighed for at indsætte fotos, vidoer osv, kun tekst og link.

væggen: - væggen er ikke delt op i gruppe og medlemmer, så hvad gruppe admin skriver kan blive væk mellem hvad medlemmerne skriver. 

Man kan måske kun tillade medlemmerne at skrive i debaten. Men det er måske ikke optimalt.?

FAN:

+ opdelt væg mellem hvad Fan admin og fans skriver. det bliver ikke blandet sammen.

+ opslag med videoer, fotos med mere

- de ryger ikke i fans indbakke

 

Så hvad mener du er bedst at bruge, hvis man gerne vil lave tilbud med mere?

 

Har du eksempler på PROF FAN og GRUPPE sider som man kan se hvad der er muligt at gøre med henholdvis Fan og Gruppe?

Mange Tak Big Smile

 

 

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Rudy

rudy:

Nå, jeg skal vælge mig en FAN side eller en GRUPPE side til en webside/shop. Jeg gider ikke bruge kræfter på både en Fan og en Gruppe side.

Du skal heller ikke have 2. Det kan kun føre til dårlige ting :-)

 

rudy:

Så hvad mener du er bedst at bruge, hvis man gerne vil lave tilbud med mere?

Fansider bedst og er det som bliver til noget.

 

rudy:

FAN:

- de ryger ikke i fans indbakke

Nej, det har du ret i. Men du har muligheden for at din besked kommer frem på deres forside (Timeline), og det virker langt mere effektivt, da brugerne ser det som en nyhed, i stedet for en besked.
Dertil er mulighederne langt større på en fanside/page, så det er det som du skal vælge.

/ Morten 

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må jeg sige at jeg er meget uenig, Morten.

Jeg har en fanside med 37.000 medlemmer, og der må jeg indrømme at de ting vi sender ud er responsen ikke særlig stor på.

Der er oprettet en særskilt 'Timeline' for sider, og det er ikke mange der tjekker den.

Jeg vil anbefale dig gruppe.

Men det kommer også an på formålet. Er det noget folk impulsivt skal tilmelde sig, fordi det er sjovt, eller er der et dybere formål med det? Sjove fansider, og impulsive handlinger skal være fansider. Det kræver kun ét klik. Men skal du have meget udaf medlemmerne, vil jeg anbefale dig en gruppe.

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Morten og Casper,  Tak Big Smile

Med fan sider kommer ens opslag til fan's forside, og så er der en chance at de ser opslaget.

Med grupper bliver ens opslag kun set hvis medlememrne går ind og kigger på gruppen, eller hvis man sender en mail.

Så må man så overveje hvad er bedst.. ummm

Fan siden eller gruppen skal bruges til webside/shoppen. Regner med at jeg vil have et opslag på forsiden, hvor man kan klikke på FB logo og blive fan eller gruppe alt efter hvad jeg vælger. Kunne så tilbyde fans eller medlemmerne en lille fast FB rabat. Og vil gerne bruge den til at sende tilbud ud osv.. Ved ikke hvor meget jeg vil gør ud af det endnu det kommer lidt an på hvor mange der bliver fans/medlemmer.

En anden mulighed er at oprette en side til websiden/shoppen som om man var en almindelig  person. Så kan folk blive venner med shoppen og det byder jo så på flere muligheder. Det er vist godt nok ikke tilladt af FB men jeg har set mange som har gjort det. PS: kan nu se at her er man begrænset med hensyn til at sende en besked til alle "vennerne". I gruppen kan man jo vælge alle medlemmer men som "person" kan man ikke sende til alle "vennerne" på engang.  æv

Hvad synes i?

ps: kan i henvise til et par sider og grupper som er lavet tiptop, så de spiller max?

 

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 07:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Hej Rudy.

Igen synes jeg fangruppe, selvom Casper mener det modsatte.

Kig på en vens profil, og vælg Information. Så se hvor meget bedre fansider er eksponeret, end grupper. Fansiderne står stort, med logo og whitespace, mens grupperne er presset sammen på en masse linjer.

Desuden lyder det også meget bedre at sige: "Jens Jensen blev fan af MegetHaardeHvideVarer.dk" end "Jens Jensen meldte sig ind i MegetHaardeHvideVarer.dk" - kan du set det?

Det lyder nærmest som om at det er en sammenslutning man har meldt sig ind i, eller er blevet ansat i, når der bruges firmanavn i grupper. Og det er bevidst af FB, fordi grupper skal være for sjov med lange navne såsom: "Alle os som elsker køleskabe". Mens fansider skriver man bare firmanavnet, og tilføjer logo, så er det allerede professionelt.

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil stadig holde fast i påstanden om at grupper er bedst Smile

Jeg mener der er flere som vil se beskeder i indbakken, fremfor at gå ind og klikke 'Opdateringer' eller 'Sider'.

Jeg vil til gengæld ikke anbefale dig en person, det er i mine øjne ret uproffesionelt.

Prøv evt. at lave et nyt indlæg, og så lav en afstemning, så kan vi se den generelle Amino holdning :)

 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil stadig holde fast i påstanden om at grupper er bedst Smile

Jeg mener der er flere som vil se beskeder i indbakken, fremfor at gå ind og klikke 'Opdateringer' eller 'Sider'.

Jeg vil til gengæld ikke anbefale dig en person, det er i mine øjne ret uproffesionelt.

Prøv evt. at lave et nyt indlæg, og så lav en afstemning, så kan vi se den generelle Amino holdning :)

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle sammen.

Jeg ser der er lidt uenighed.

- Men hør - På en gruppe kan du sagtens udgive videoer, og billeder.
Jeg har den fanside med Casper , som han nævner, sammen med ham, og ja vi har ikke det største respons når vi smider det ud på deres timeline.

Og vi har SLET INGEN respons på de "opdateringer" som vi smider ud, altså dem der IKKE ryger ind i indboksen.

Hvor derimod at et nyhedsbrev i indbakken vil meget oftere blive læst.

- Jeg vil helt klart foreslå en gruppe. -

 

Venlig Hilsen

Mathias Christoffersen.

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej 

 

Der er ingen tvivl i mit sind. 

Fanside
Den vil jeg bruge hvis det handler om en virksomhed, et produkt, en musik gruppe. Eksempler på dette kunne være

vores egen http://www.facebook.com/officekonsulenterne 
Coca Cola: http://www.facebook.com/cocacola 
Rammstein:  http://www.facebook.com/Rammstein?ref=ts

her er der muligheder for at lave tilpasninger af faneblade og diverse bokse på væg siden. Desuden kan man lave facebook gadgets som man kan sætte på ens website som I kan se på eksempelvis www.it-kurser.com hvor den viser fans og der er mulighed for at tilmelde sig til fansiden direkte. Så vil man have integration med andre ting udenfor Facebook og vil man gerne lave et indtryk der er anderledes en standard facebook så er det sider man skal vælge. Derudover så er der de fordele som der er nævnt med statusopdateringer der komme direkte på fans væg.
Sidste ting er at man på fansider kan tilføje eksterne applikationer som eksempelvis slideshare så man får vist sine delte publikationer på sin fanside direkte. Man kan også lave sine egne applikationer som ved Coca Cola 

Grupper
Grupper vil jeg bruge til at samle folk om holdninger, ideer og muligheder. Jeg bruger det selv til mine JCI projekter og til at samle folk i fokusgrupper omkring de sociale netværk. Ved grupper der kan man spærre af så det er en lukket, åben eller hemmelig gruppe det kan man ikke med fansider. Tilgængel er der ingen tilpasningsmuligheder ved grupper som der er ved fansider. 

Så til dit spørgsmål om hvad du skal bruge når nu det er en webshop så vil jeg anbefale dig en fanside. Da du dermed kan lave integration direkte til shoppen, blogs og andre ting på nettet samt tilpasse siden så den giver det indtryk som din webshop også har.

Stor hilsen
Christian Kjær 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gode pointer Christian Yes

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)