Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sorry men et Gruppe / Fan side FB spørgsmål

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Godt at Christian kom på banen, og havde den samme teori, som mig :-)

Ved ikke hvem, men når jeg kommer med konstruktive og gode svar, og så er der en, som vælger at give mig 1 stjerne/minus point for alle mine indlæg i denne tråd. Har jo nok en anelse, men peger ikke fingre, men personen har åbenbart ikke forstået hvad Amino går ud på. Det er ikke en konkurrence, om hvem der leverer det bedste svar - det er et forum, hvor iværksættere hjælper iværksættere.

Lammere bliver det da næppe, men nu er der da givet stjerner tilbage (5 stjerner selvfølgelig)

 

Men rudy: du må gøre op med dig selv hvad du vælger. Christian fra Officekonsulenterne, kom med nogle gode links, og hvis der er nogen på amino, som ved noget om facebook, så er det sku' Officekonsulenterne Yes

 

/ Morten

 

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ups ja, glemte helt at spørge hvor du har denne teori fra

Casper Blom:

Der er oprettet en særskilt 'Timeline' for sider, og det er ikke mange der tjekker den.

 

/ Morten

 

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Kaltoft:

Ups ja, glemte helt at spørge hvor du har denne teori fra

Casper Blom:

Der er oprettet en særskilt 'Timeline' for sider, og det er ikke mange der tjekker den.

/ Morten

Hej Morten.

Ikke særlig fedt at du får dårlige stjerner, jeg synes det er en fin debat vi har gang i :) Hvis du en dag bliver +Medlem vil du kunne se det. Synes personen der har gjort det burde skrive hvorfor.

Anyway, det var lige et sidespring. Jeg har den teori fra primært egne erfaringer, samt hvad jeg har hørt fra andre. Jeg er indeover en del sider med flere tusinde medlemmer, og vi oplever klart bedre respons i grupperne. Vi er nok ude i noget, hvor det snart bliver en smagssag. Jeg vil stadig holde mig til gruppen, men vil da prøve at eksperimentere med sider.

Jeg vil også lige sige, mht. Officekonsulenternes henvisning til Coca Cola, så er der forskel på om vi snakker brading, eller om vi ønsker at sælge en konkret vare. Coca Cola vil jo bare have så mange fans som muligt, da de blot vil brandes. En webshop er mere interesseret i at nå ud til kunderne, den enkelte, og så sælge. Hellere en gruppe med 100, hvor af der er 10 der køber dit produkt, end en med 1.000 fans, hvor kun 50 ser dit tilbud, og 5 så køber din vare.

Det hele er jo blot konspirationsteorier, og udfra egne erfaringer. Der er sikkert nogle der har succes med det ene, og andre med det andet, men det er vel også grunden til man debattere :)

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mht. Coca-Cola og andre store brands har du fuldstændig ret.

Du har nok også nemmere ved at udtale dig, når du er så heldig at have sådan en stor gruppe, med alle de medlemmer Yes

 

Man må kunne finde nogle analyser af den slags.

 

Så ind til videre må konklusionen vel være, at hvis han ønsker at brande sig selv så er det fan-side, og hvis han gerne vil skabe et fællesskab med kunderne/brugerne så er det fangruppen?

 

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men en webshop har også brug for branding. Mit forslag her vil faktisk være at dele tingene lidt op.

 

Lave en konkret fanside der går på firmanavnet som eksempelvis www.facebook.com/helsebasen og dertil lave en fokus gruppe med fokus på produkterne. Grunden til dette er, med fare for at gentage mig selv :-), fordi du på en fanside kan lave så meget mere integration med din webshop. Det vil sige her kan du lede folk til at købe direkte fra din fanside ved hjælp af de brugertilpasset faneblade. Du kan lave kontaktformularer og andet godt. På din fokusgruppe der kan du lave fokus omkring emnet - altså IKKE dit produkt men emnet som dit produkt dækker. På den måde, så kan du ramme begge typer folk på facebook. For der er MASSER af folk der ikke vil melde sig som fan af en side med mindre de virkelig kender produktet/virksomheden godt mens de glad og fro melder sig til en gruppe - bare se hvor mange tusinde der tilmeldte sig til "nedlæg storkespringvandet" eller hvad det nu var den hed :)

Hvis du gør det rigtigt med både fanside og gruppe, så vil du kunne opnå et fedt resultat - men men men, laver du denne løsning, så kræver det også meget tid og struktur for det kommer til at virke efter hensigten :)

Iøvrigt jeg har været med på sidelinien på fansider med over 50.000 fans, og tro mig der sælges der produkter... måske ikke direkte, men sælges det gør der :)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm jeg vil nu sige det er omvendt, folk bliver nemmere fan af noget, fremfor de melder sig ind i en gruppe. Du kan også blive fan ved 1 klik - gruppe kræver 2. Det lyder måske ikke af meget, men det betyder rent faktisk noget..

Hvis du samler 50.000 mennesker, så er det jo klart at du vil sælge noget. Spørgsmål er mere hvor man sælger mest. Men tror du har ret, i at der er mange typer mennesker. Nogle bliver fanget af gruppen, andre af at være fan. Så det er nok en god løsning du kommer med forslag på, hvis man får det struktureret rigtigt.

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian.

Officekonsulenterne:
Desuden kan man lave facebook gadgets som man kan sætte på ens website som I kan se på eksempelvis www.it-kurser.com hvor den viser fans og der er mulighed for at tilmelde sig til fansiden direkte.

Ved du hvordan man gør dette?

Jeg har set på IdéNyt's side http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=11108 og formoder at det er noget i dén stil du beskriver.

Mvh.

Ditbrugtmarked

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Ja den laver du ved at gå ind på adressen http://www.facebook.com/facebook-widgets/fanbox.php og ved hjælp af valgmulighederne klikke dig frem til udseendet af din boks. Herefter kopiere din kode til dit website.

Håber det hjalp, ellers spørge endelig igen!

 

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Tak for hjælpen.

Efter en del bøvl lykkedes det endelig Confused

Resultatet kan ses nederst på siden her: http://www.bokseudstyr.dk/shop/frontpage.html

Til alle nysgerrige, nu du alligevel er på siden, så klik på "Bliv fan" Skype-CoolSmile

Mvh.

Ditbrugtmarked

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo super :-) Så skal du bare lidt flere fans, og så lidt mere indhold og måske lidt tilpasninger på din fanside... ellers super :-)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)