Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der nogen LinkedIn bruger herinde.......

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Tommy:

vivi bendixen:

Tilføjer gerne dig til mine connections
http://dk.linkedin.com/pub/vivi-bendixen/10/98b/542

... tror lidt det ville ødelægge pointen med LinkedIn. Jeg er ikke en del af dit netværk - hvis nogen en dag bedte dig om at introducere dem for mig ville du ikke have en hverken bedre eller dårliger indgangsvinkel ind de selv har. Du kan heller ikke stå inde for mig, fortælle noget om mig eller på anden måde gøre nogle af de ting som folk i netværk har.

Prøv at kigge lidt nærmere på værktøjet og find ud af hvordan det skal bruges.



Jeg er helt på linie med dig Tommy. Jeg har pånær et par "strategiske" kontakter, kun folk jeg har mødt personligt og ved hvem er.
Ellers går ideen med LinkedIn fløjten:

Dbh Martin 

 

Hej Martin og andre enige

Nu tror jeg desværre, at I gør mere ud af LinkedIn end det reelt er. Da jeg oprettede en profil på LinkedIn læste jeg netop dels historien bag denne service og ikke mindst det, som fremgår af forsiden, som var/er:

Citat fra LinkedIn:

When you join, you create a profile that summarizes your professional expertise and accomplishments. You can then form enduring connections by inviting trusted contacts to join LinkedIn and connect to you. Your network consists of your connections, your connections’ connections, and the people they know, linking you to a vast number of qualified professionals and experts. Through your network you can:

  • Manage the information that’s publicly available about you as professional
  • Find and be introduced to potential clients, service providers, and subject experts who come recommended
  • Create and collaborate on projects, gather data, share files and solve problems
  • Be found for business opportunities and find potential partners
  • Gain new insights from discussions with likeminded professionals in private group settings
  • Discover inside connections that can help you land jobs and close deals
  • Post and distribute job listings to find the best talent for your company

Citat slut.

Dette citat siger, som jeg opfatter det, at det handler om at finde/skabe nye kontakter enten ved selv at finde dem eller ved at de bliver anbefalet af allerede etablerede kontakter.

Som bekendt kan det i en opstartsfase være svært at på forhånd have de nødvendige kontakter, så som ordsproget siger "Man skal kravle før man kan gå".

Så alene på den baggrund vil jeg fastholde mit tidligere indlæg.

Som eksempel har jeg pt. ikke mange forbindelser på LinkedIn, men ansøgte om at blive medlem af en gruppe, uden overhovedet at kende nogen af medlemmerne, men gruppens grundlag tiltalte mig. Jeg blev accepteret meget hurtigt, ene og alene på grundlag af min profil og ansøgning, iøvrigt stort set samme profil, som er tilgængelig for alle her på Amino.

Jeg respekterer følgelig andres opfattelse af idéen med LinkedIn, men det jeg ikke bryder mig om, er de såkaldte "løftede pegefingre" eller tilsvarende, idet vi trods alt stadig har vores egne frie mening og opfattelse af tingene.

Med venlig hilsen

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LinkedIn skriver følgende om at acceptere invitationer:
Citat:

Invitation to Connect

Only accept an invitation if you know the sender and want them in your network.

Accept invitations when:

  • You want to stay in touch with the inviter
  • You know and trust their judgment and expertise
  • You’ve worked with them and would recommend them
  • They know your work and can represent your potential

Do not accept invitations when:

  • You don’t know the sender well (consider replying or deciding later)
  • If you don’t know the sender at all, click on the “I don’t know” button or “Report as Spam

Citat slut.... 

Altså .. "Only accept an invitation if you know the sender and want them in your network."

Mere tydelig bliver det vel ikke? Skype-Smile

PS: Citatet er taget d.d. fra LinkedIn

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er på Tommys side. LinkedIn bruger jeg kun som professionelt netværk - kun folk som jeg har mødt - og ingen "private" venner der ikke har en eller anden form for faglig relation.

Reg. Revisor TSP:
You can then form enduring connections by inviting trusted contacts

Hvad forstår du ved "Trusted Contacts" ?

mvh

Jan

Fra 8920 Randers Nv
Tilmeldt 2. Dec 05
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Idet det er mig der har startet tråden........skriver jeg lige lidt videre.

Jeg har nu taget nogle beslutninger som er efter jeres beskeder - tak for jeres imput :-)

Mit Linkedin netværk er ligenu osse dem som jeg kender personligt - " der er dog kommet et par stykker ind efter denne debat."

Istedetfor har jeg på min twitter side - slettet en del personer som jeg havde under "following" og vil nu løbende finde personer som
jeg måske syntes kunne være interesante at få i mit netværk " eller som jeg blot syntes virker interesante" herved
er det lidt nemmere at finde frem til hvem man evt. syntes kunne være interesant at have i sit netværk.

Min facebook side er også mit netværk her findes ikke familie og venner af familie....kun arbejdsnetværk...de andre har jeg som venner
på min familie profil....herved er det næmmere at skelne mellem arbejdsnetværk og sjov....( ikke sagt at jeg ikke skriver noget som ikke just har noget med mit firma at gøre )
Men man kan efterhånden lærer flere at kende via. dette "netværk" på facebook - hvis de ellers skriver noget - dem som ikke skriver noget, dem har jeg heller ikke kontakt med....( det er private og virksomheder som er derinde - nogen kender jeg og nogen ikk` )

Så har man lyst til at hoppe ind i mit Facebook netværk så er i velkommen.......der er link under min profil.

Amino er det rigtige sted at få folk´s meninger.......og derefter kan man jo selv vælge hvad der er rigtig for en :-)
mvh

Vivi

 

 

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan jo også tilføje "venner" herinde, er det ikke lidt det samme ??

 

God dag

 

Mikkel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg kan nu se ud af alle de forskellige indlæg omkring for og imod anvendelsen af LinkedIn, at der åbenbart er meget store afvigelser på, hvordan og hvorfor man bruger LinkedIn.

Jeg er dog stadig af den opfattelse, at det alt andet lige må være op til den enkelte og dennes overbevisning, hvordan man vil bruge LinkedIn. I modsat fald skulle det have været et lukket forum med meget klart udstukne retningslinier, men det er det jo trods alt ikke.

Jeg får stillet et direkte spørgsmål, om hvad jeg forstår ved "Trusted contacts", hvilket kan besvares relativt enkelt, nemlig: "Kontakter der er tillid til og du kan stole på". Men for det første er det jo ikke den eneste parameter LinkedIn opererer under og for den andet, hvis jeg konsulterer eks. en advokat i forbindelse med en sag, er det jo nok også fordi, jeg har tillid og stoler på ham og hans professionalisme!!! Men skal jeg følge Tommy og andre herinde, kan det jo ikke være i overensstemmelse med idéen, da han jo åbenbart ikke er en "Trusted contact" ene og alene af den grund, jeg ikke har mødt ham før?!?

Vedrørende citat fra LinkedIn, kan jeg kun bemærke, at vi kan finde flere sider på LinkedIn, som støtter de forskellige opfattelser, hvilket i og for sig også er naturligt, idet det jo afhænger af, hvad man vil opnå i den givne situation på LinkedIn. Derfor kan jeg heller ikke lade være med at komme med endnu et citat fra LinkedIn, som jeg netop har hentet nu:

Citat start:

Overview

Find exactly what you’re looking for.

The right person, expertise, or knowledge you’re looking for is already on LinkedIn. Now it’s even easier to find what you need to be more effective professionally:

  • Search by name and other distinguishing characteristics to quickly locate the person you are looking for.
  • Use the advanced search to target specific skill sets or find subject-matter experts.
  • Conduct reference searches on potential job candidates and business partners.
  • Quickly search your inbox for important messages and information.
  • Find the right jobs, knowledge, or groups to make you more productive.

Citat slut, hentet 6/1-2010

Dette siger ligeledes alt, hvor der netop opfordres til at udvide sine forbindelser og finde egnede emner m.v., alt efter ens egne behov, og ikke efter trediemands overbevisning om LinkedIn's anvendelse.

Et eller andet sted er informationssøgning også anderledes end en direkte invitation, og dog alligevel vil netop en invitation kunne bane vejen for at opnå præcis den information, som man søger eller endnu bedre den information, som man ikke var bevidst om, man manglede.

Nu bliver dette efterhånden meget filosofisk, så lad os konstatere, at vi (gud ske lov) er forskellige, og at der ikke hos LinkedIn, er nogen restriktioner eller retningslinier for, hvordan man skaber kontakter.

Jeg finder denne debat meget interessant, men synes nu, at vi bør afslutte denne,

Og til Vivi vil jeg blot sige, at for mit vedkommende finder jeg dine bemærkninger og opdeling af de forskellige fora, som værende en glimrende idé. Selv bruger jeg dem kun i forbindelse med mit erhverv.

Med venlig hilsen

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Vivi

For at svare på dit spørgsmål. Ja jeg bruger LinkedIn og bruger det meget aktivt. Jeg deltager i grupper derinde, hvor jeg deler viden og får en masse ny viden med mig. Jeg modtager anbefalinger og giver anbefalinger til de leverandører som jeg virkelig mener fortjener en anbefaling fra mig :) hvad angår connections på LinkedIn der har jeg den holdning at jeg skal have trykket folk i hånden først inden de kommer på min LinkedIn - når det så er sagt, så er der for mig ingen regler uden undtagelser. Så selvfølgelig har jeg connections derinde, som jeg ikke har trykket i hånden inden men som jeg efterfølgende har sørget for at møde og dermed vurderet om de var værd at have i mit netværk

Jeg er af den opfattelse at LinkedIn netværket skal bruges aktivt før det giver noget som helst. Det vil sige, der skal være mange connections dvs. +50 før netværket er stort nok til folk finder dig, du skal selv være aktiv i grupper for folk synes du er interessant at kontakte, du skal have en profil der beskriver hvem du er, og hvad du kan og hvad du har lavet tidligere og vigtigst af alt. Du skal som på FB bruge statusmeddelsen til at fortælle hvad du foretager dig/søger netop nu - det er typisk måden folk de finder dig og dermed dine kompetencer.

Hvordan man finder sine connections er for mig fuldstændigt ligegyldigt, sålænge man har respekt for netværket. Jeg kan sagtens se lidt problemer i man connecter med folk som ikke har et stramt netværk som der skrives om herinde - men jeg har aldrig oplevet at netværket bliver misbrugt og jeg ved at der er nogle af mine connections der tager revl og krat med ind deres netværk. Jeg har det dog også sådan at hvis det skulle vise sig at nogle i mit netværk misbrugte den connection de havde til mig på LinkedIn så ville de ryge ud hurtigere end de kunne stave til "skrid" :-)

Håber det gav noget

Stor hilsen
Christian Kjær 

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Reg. Revisor TSP:
  Dette siger ligeledes alt, hvor der netop opfordres til at udvide sine forbindelser og finde egnede emner m.v., alt efter ens egne behov,

Jeg opfatter den del lidt anderledes end du. Jeg er f.eks. blevet kontaktet af et par firmaer og head-hunting bureauer med hhv. opfordring til at søge en given stilling og med tilbud om job. Men det betyder ikke at jeg vil have dem i mit netværk. Jeg har iøvrigt et par undtagelser fra min førnævnte regel : der er et par personer jeg ikke har mødt personligt, men som jeg har haft skriftlig og telefonisk kontakt med (og iøvrigt har handlet med) i mange år og dermed har opbygget et tillidsforhold til dem.

Reg. Revisor TSP:
  og ikke efter trediemands overbevisning om LinkedIn's anvendelse.

Der er ikke nogen der fortæller dig hvordan du eller andre skal bruge den service. Det der bliver redegjort for her er hvordan vi bruger det. (og ikke mindst hvorfor vi ikke lige udleverer vores profiler)  Det at opbygge et netværk er selvfølgelig  noget man skal gøre - men man skal være meget omhyggelig med det - og iøvrigt også pleje det. For det handler i høj grad om tillid mellem to parter når man skal drage nytte af sit netværk. Det kan tage mange år at opbygge sit netværk (man bliver i virkeligheden nok aldrig færdig med det)

Det at skyde med spredhagl og bede om folks LinkedIn profiler i et forum som dette har efter min opfattelse ikke megen værdi. Det svarer til at skrive en besked her i forummet : Er der nogen der vil lave forretning med mig - uden iøvrigt at komme nærmere ind på hvilken type af forretning det drejer sig om.

Reg. Revisor TSP:
Jeg finder denne debat meget interessant, men synes nu, at vi bør afslutte denne,

Gør det noget at vi andre debatterer videre ?Huh?

mvh

Jan

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

vivi bendixen:

Istedetfor har jeg på min twitter side - slettet en del personer som jeg havde under "following" og vil nu løbende finde personer som
jeg måske syntes kunne være interesante at få i mit netværk " eller som jeg blot syntes virker interesante" herved
er det lidt nemmere at finde frem til hvem man evt. syntes kunne være interesant at have i sit netværk.

Nu er jeg ikke den store Twitter-haj, men hvorfor har du slettet dem ?

Men Twitter kunne helt sikkert godt være et sted at skabe kontakt til folk man kan kunne gøre til en del af sit netværk med tiden.

vivi bendixen:
Amino er det rigtige sted at få folk´s meninger.......og derefter kan man jo selv vælge hvad der er rigtig for en :-)

Helt sikkert - det er rart at se tingene belyst fra forskellige sider og så drage sin egen konklusion efterfølgende....

God fornøjelse med dit networking...

mvh

Jan

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)