Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af vin

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kettinge
Tilmeldt 29. Sep 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg går og hygger mig lidt med tanken om at begynde at importere vin, og har været nød til at stoppe op ved følgende spørgsmål:
 
1.    Hvordan får man banderoler? Pris?
 
2.    Stilles der særlige krav til de lokaler hvor varene skal opbevares / sælges?
 
MvH
 
Jan
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Aug 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kettinge
Tilmeldt 29. Sep 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kettinge
Tilmeldt 29. Sep 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 9/29/2005 11:25:39 AM Forfatter: os2000
 
Tjek evt.  www.vsod.dk
 

Hej Jesper,
 
Der var desværre ikke så meget at hente der om de emner jeg lige står og mangler svar på, men det er et interesant link.
Fra Kettinge
Tilmeldt 29. Sep 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,
 
Et spørgsmål mere...
 
Skal man som importør med salg til slutbrugeren optages i næringsbasen for at hve ret til at drive virksomhed?
 
Det skal lige nævnes at virksomheden skal drives fra min hjemadresse.
 
MvH
 
 
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan

Det er korrekt at banderole på vin er afskaffet, men etiketten skal dog indeholde visse krav bla. hvis der er tilsat sulfitter, har lige selv modtaget et parti fra østeuropa hvor der skal sættes banderole på selvom alc % ikke er over 15 %(det er grænsen for vin) hedvin går fra 15-22 %.
 
Hvis du går i de tanker er der yderligere et par ting du skal have i mente, såfremt du ikke har et godkendt afgiftsfrit lager skal du betale vin afgiften med det samme ( den er p.t 6,12,- pr. liter) så det kan jo godt blive til penge.Det er faktisk sådan lige i øjeblikket at sælger et firma i Danmark(mig ) til et firma i f.eks spanien skal jeg svare den danske afgift mens han selv skal svare den spanske afgift ,og så bliver det jo endnu dyrere.and vice versa.
 
Skulle du så blive afgifts fritaget skal du hver månede indrapportere dit salg og betale afgiften til told og skat og du skal have en eller anden måde hvorpå du hele tiden kan dokumentere hvad dit faktiske lager er(skulle de komme på uventet besøg.
 
 
Fra Kettinge
Tilmeldt 29. Sep 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Vil det sige at hvis der er tilsat sulfitter, er det ikke nok at påføre en etiket hvorpå der står at vinen indeholder sulfitter, men man skal have en banderole, eller er det mig der misforstår? Skal der banderoler på hedvin?
 
Hvis man er registreret til punktafgift på vin, gælder det så også hedvin, eller skal den registrering foretages seperat? Der er jo trods alt forskel på afgiften på vin og hedvin.

Den månedlige indrapportering, skal den også ske selvom der ikke er indført nogle varer i perioden? Og gælder det både punktafgiften og emballageafgiften?

Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom du ikke sælger noget overhovedet skal du indrapportere dette hver mdr. og det gælder alle afgifter vin. hedvin, vin under tryk.spritus.chokolade. emballage

du skal søge om det hele første gang så er det ikke noget problem.
Hedvin skal ikke have banderole, og står det på etiketten ved vin at der er tilsat sulfitter så skal du selvfølgelig hellere ikke.
Fra Kettinge
Tilmeldt 29. Sep 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal der også betales afgifter af samples, og hvordan behandles disse regnskabsmæssigt?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)