Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem har web shop på fuld tid?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 04:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

 

Jeg overvejer selv at starte web shop. Jeg ved der er mange af slagsen derude, men hvem af Jer kører egentligt en web shop som hovederhverv. Dvs. hvem lever helt af deres online shop??

 

Med venlig hilsen

Morten Andersen

- a newbie trying to improve

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Morten, udover alle de stører som du sikker selv kender, så kender jeg da lige umildbart til et bar stykker.

http://billigvoks.dk/ - som lever af det, de er to som ejer det og de har også ansatte folk.
http://milla-petit.dk/ - som lever af det. Godt nok er der ikke mange ordrer, men det er alt sammen specialtøj, som folk er vilde efter. Hun sælger også andre steder en på hendes webshop, blandt andet trendsales og i virkeligheden.

Kender dog også nogle stykker som har det på et noget stører plan, og der kan du nok snildt se det ud fra deres hjemmesider.

De to jeg nævner er selv på amino, så de kan nok godt selv komme med yderligere detaljer

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 22. May 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Morten

Jeg har en shop på fuld tid sammen med min bedre halvdel, vi arbejder begge fuldtid med shoppen, og så har vi en bogholder 1/2 tid til at lave regnskab m.v.

Vi har ikke nogen fysisk butik, men har lager for en halv til en million for hele tiden for at kunne lever hurtigst muligt. Det er nok ikke nødvendigt inden for alle brancher, men det er det altså for os.

Mvh Allan

VVS artikler fra www.hedestoker.dk Kvalitet og god service.

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 22-10-2006 07:55:29 Forfatter: Jesper Skov Hej Morten, udover alle de stører som du sikker selv kender, så kender jeg da lige umildbart til et bar stykker.

http://billigvoks.dk/ - som lever af det, de er to som ejer det og de har også ansatte folk.
http://milla-petit.dk/ - som lever af det. Godt nok er der ikke mange ordrer, men det er alt sammen specialtøj, som folk er vilde efter. Hun sælger også andre steder en på hendes webshop, blandt andet trendsales og i virkeligheden.

Kender dog også nogle stykker som har det på et noget stører plan, og der kan du nok snildt se det ud fra deres hjemmesider.

De to jeg nævner er selv på amino, så de kan nok godt selv komme med yderligere detaljer


 

 

Hej Morten!

 

Ja...som Jesper siger...så er jeg en af de Amino'' er, som har en webshop :)

...og jeg vil da også starte med at sige Tak til Jesper for de pæne ord om mit design af børnetøj

 

Dog må jeg komme med et dementi!

Hvorfor mener du ikke, at jeg har mange ordrer, Jesper???

Jeg har 4 uddannede syersker til at fremstille tøjet...vi er 5 mennesker i gang...og vi ligger alle vandret!

EFTERÅR / VINTER 2006/07 Collectionen er vi endnu ikke helt færdige med...fordi vi har så mange ordrer inde, så vi ikke har kunnet nå Collectionen samtidigt!

 

Så jeg forstår slet ikke, hvor du har den påstand fra???

 

 

Tilbage til dig Morten :)

At leve af en webshop...er ikke noget, som kommer lige om hjørnet...

En fingerregel er 2-3 år...før man give sig selv noget, der hedder løn...

I mellemtiden går det meste af indtjeningen til lager, reklame og løn til evt. medarbejdere...

Arbejdet er hårdt...benhårdt...man forestiller sig ikke, hvor mange timer man ligger i shoppen hver uge!

MEN...det er sjovt og en tilfredsstillelse at have foden under eget bord

 

Så...er idéen god...og du har STOR tålmodighed og er parat til at KNOKLE for idéen...GO FOR IT!   

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 22-10-2006 11:09:46
Forfatter: MILLA-PETIT
Hvorfor mener du ikke, at jeg har mange ordrer, Jesper???

Jeg har 4 uddannede syersker til at fremstille tøjet...vi er 5 mennesker i gang...og vi ligger alle vandret!





Hej Pia...

Misforstå mig ikke - du har sikker rigeligt med ordrer, når man tænker på din branche. Det jeg tænker på er antallet af ordrer, i forhold til så mange andre steder. Du sælger unikt og eksklusivt børnetøj, og derfor skal der ikke så mange ordrer til, i forhold til fx. en webshop som sælger elektronik. Billigvoks.dk er fx en af dem jeg kunne drage parallel til, da jeg ikke tror at de kommer langt med jeres antal ordrer - hvilket skyldes det produkt de sælger. Godt ord igen

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Her er en mere der lever godt af sin shop. www.Coolshop.dk

 

Man kan sagtens leve godt af en webbutik. Kunsten er nok at finde et hul i markedet som ikke er fyldt med webshops.....det er selvfølgelig ikke nemt:)

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 22-10-2006 11:51:59 Forfatter: Jesper Skov

Hej Pia...

Misforstå mig ikke - du har sikker rigeligt med ordrer, når man tænker på din branche. Det jeg tænker på er antallet af ordrer, i forhold til så mange andre steder. Du sælger unikt og eksklusivt børnetøj, og derfor skal der ikke så mange ordrer til, i forhold til fx. en webshop som sælger elektronik. Billigvoks.dk er fx en af dem jeg kunne drage parallel til, da jeg ikke tror at de kommer langt med jeres antal ordrer - hvilket skyldes det produkt de sælger. Godt ord igen


 

Hej Jesper!

 

Det har du da helt ret i...der skal væsentligt flere ordrer igennem på mindre varer end på større varer (prismæssigt)...

Det var kun, at den anden kunne misforstås...og det ville jeg sørme være ret ked af, hvis nogen forstod den forkert...

 

Man kan nok ikke sammenligne to så forskellige brancher, som dem du beskriver her..

 

 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 22-10-2006 12:03:13 Forfatter: Heine Østergaard

Man kan sagtens leve godt af en webbutik. Kunsten er nok at finde et hul i markedet som ikke er fyldt med webshops.....det er selvfølgelig ikke nemt:)


 

ikke helt rigtigt.. man kan jo bare lave noget der er bedre end alle de andre

Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
ja.....det er rigtigt......hvis man så også er bedre end de andre til at markedsføre sin butik. For hvad hjælper det at have et kanon koncept, hvis der er ingen ved det?

 

Men generelt må man sige at der er brancher hvor jeg ikke kan forestille mig at der kan være mere potentiale........men selvfølgelig kan man sige den enes død den andens brød.

 

Jeg gad bare ikke smide mine spareskillinger i et marked der er fyldt med lignende koncepter.......det er jo svært nok i forvejen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
I 1998 var der ingen der snakkede om Google. AltaVista var "King of the Pop" og ingen forestillede sig at de nogensinde kunne vippes af pinden. Det kunne de! I dag er AltaVista næsten glemt til fordel for Google. Helt så slemt er det ikke gået med IBM, men i dag husker kun få at der faktisk var en tid før Microsoft, hvor IBM virkelig kørte helt overlegent med klatten. Ingen havde forestillet sig at et par nørder fra Microsoft skulle kunne rokke ved det. Det kunne de.

INGEN brancher er så cementerede at de ikke kan angribes! :)
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)