Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem har web shop på fuld tid?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 22-10-2006 23:47:43 Forfatter: Mikkel deMib I 1998 var der ingen der snakkede om Google. AltaVista var ''King of the Pop'' og ingen forestillede sig at de nogensinde kunne vippes af pinden. Det kunne de! I dag er AltaVista næsten glemt til fordel for Google. Helt så slemt er det ikke gået med IBM, men i dag husker kun få at der faktisk var en tid før Microsoft, hvor IBM virkelig kørte helt overlegent med klatten. Ingen havde forestillet sig at et par nørder fra Microsoft skulle kunne rokke ved det. Det kunne de.

INGEN brancher er så cementerede at de ikke kan angribes! :)

 

Det vil jeg så give dig fuldstændigt ret i, Mikkel

 

Det er desværre mange gange ikke helt nok, at man finder "smørhullet"...

Der skal som oftest meget meget mere til + man skal være villig til at arbejde 48 timer i døgnet!

 

Og man kan ALDRIG vide sig sikker...

Det gælder bl.a. om at være forrest i skoene...all the time!

 

 

Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har en kunder som vi har lavet en webshop til. De har over 10.000 varernr. og handler med kunder langt ud over landets grænser. Jeg kan godt skaffe en reference hvis det har interesse.

 


Jesper Sommer Salg- og marketingchef i fitinfitness.dk
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :
I skal have tak for Jeres respons.

 

Ideen med denne tråd kom fordi jeg overvejer selv at starte en web shop, men skal jeg være helt ærlig så synes jeg ikke de "standard" løsninger man ser fra scannet, dandomain etc. er profesionnelle nok i den grafiske opførelse. De lugter langt væk at "web shop" - hvis I forstår. Jeg mener at hvis man vil satse 100% på en webshop så bliver man også nødt til at investere noget tid og ressourcer i et holdbart koncept, både mht. design og funktionalitet, der giver en klar konkurrencemæssigt fordel.

 

Jeg vil derfor gerne danne mig et overblik over markedet for web shops, især med fokus på de mere profesionnelle shops der kører fuld tid. De kan derved bruges som benchmark og idegenerering til koncepter for egen shop, og hvorfor tage udgangspunkt i andet end det bedste??

 

I skal have tak for Jeres indlæg. Jeg håber der kommer mange flere shops på listen. Jeg vil unægteligt komme med mange andre spørgsmål som jeg håber I vil være lige så villige til at svare på.

 

Pt. er mine ulemper at jeg ikke er så dygtig grafisk, jeg har ingen erfaringe med drift af web shop, eller import af produkter. Så skal jeg starte på så bliver det på bar bund, og det vil derfor kræve en masse planlægning.

Mine fordele er at jeg allerede nu har kompetencen til indhold til hjemmesiden der giver en konkurrencemæssig fordel. Nemlig overlegne produktpræsentationer. 1) jeg kan lave 360 grader præsentatioer af produkterne så man kan se dem fra alle vinkler 2) jeg kan selv lave elektroniske produktkataloger, brochurer, firmapræsentationer etc.

 

mht. ide til produkter så går jeg med 2 overvejeler 1) import/salg af et amerikansk tøjmærke med frækt / udfordrende tøj til piger/damer. 2) "orieneksperten" Import og vidersalg af produkter fra østen såsom silkeprodukter, livsstilsprodukter etc.

 

IDE TIL DYGTIG AMINO-iværksætter

 

Hvorfor er der ikke et par driftige Amino´er der laver en portal med oversigt over web shops?? En slags online butikscenter? Og lad nu være med at fortælle mig at det allerede eksistere *lol* hvis de gør, så har jeg aldrig hørt om dem, og ergo er de ikke gode / populære nok. Der må være seriøse penge i det med alle de online forretninger der efterhånden findes. Indtægten kan komme fra små annoncer fra div. web shops og udgifterne bliver - udover drift af hjemmesiden - markedsføringen af portalen, der skal være landskendt med reklamer i landets større medier.

 

Jeg beklager hvis dette indlæg er blevet lidt rodet og uoverskueligt. Der er meget mere jeg gerne vil bidrage til debatten, men det er vist bedre at starte seperate tråde til disse punkter.

 

Med venlig hilsen

Morten Andersen  

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 23-10-2006 10:17:55
Forfatter: WideEyes - Virtual Tours


IDE TIL DYGTIG AMINO-iværksætter


Hvorfor er der ikke et par driftige Amino´er der laver en portal med oversigt over web shops?? En slags online butikscenter? Og lad nu være med at fortælle mig at det allerede eksistere *lol* hvis de gør, så har jeg aldrig hørt om dem, og ergo er de ikke gode / populære nok. Der må være seriøse penge i det med alle de online forretninger der efterhånden findes. Indtægten kan komme fra små annoncer fra div. web shops og udgifterne bliver - udover drift af hjemmesiden - markedsføringen af portalen, der skal være landskendt med reklamer i landets større medier.




Ved godt at jeg ikke må sige det, men der findes faktisk nogle/en del i forvejen. (onlinesalg.dk, handelsikkert.dk,  marketplace.dk, shopindex.dk, kelkoo). Jaja, ved godt at det er langt fra alle sammen som er noget ved, men tror også at man skal satse rimelig stort - hvis man skal frem med noget virkelig godt, da der som sagt er mange mindre. Udover dette problem, så ved jeg at mange i dag også bruger google - og dem brugere skal der lidt til for at stjæle :)


// Jesper Skov

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper

 

Ja jeg har også godt engang set et par oversigter over noget lignende. Men langt fra optimalt. OG det er jo fint nok at de eksisterer, men det er jo ligemeget hvis ingen kender dem....

 

Tanken er at det må være perfekt hvis der fandtes et storstilet projekt der virkeligt rykker så det bliver landskendt. Så skal trafikken også nok omrokeres fra google til eks butikstorvet, virtualshopping.dk eller hvad portalen nu skal hedde. Men det skal være et ambitiøst projekt der skal smides mange penge i. Ingen tvivl om det.

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)