Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ærlig kommunikation i internetbranchen

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har i dag fået besked fra en advokat om, at netbutikken TrendyBaby.dk er gået konkurs - til min store forbløffelse. TrendyBaby.dk har været en del af ENGODSAG.DK i flere år - og vi har skaffet dem hundredvis af glade kunder. Derfor er det også med stor forundring, at jeg må konstatere, at vi får beskeden igennem et advokatfirma, som behandler konkursboet.
Jeg har forståelse for, at man ikke som virksomhed informerer om, at man er i problemer - det kan give usikkerhed blandt både leverandører og kunder. Men jeg finder det beklageligt, at man end ikke informerer sine nøglesamarbejdspartnere om det, når ulykken så endelig er ude - for der er som bekendt altid en virksomhed nr. 2 og 3, hvor man kunne få brug for og glæde af netværket. Vi har været glade for samarbejdet og synes, at det er en stor skam, at en progressiv netbutik må lukke, men er også meget skuffede over, at man end ikke har sendt sine partnere en venlig mail eller brev om, at "det desværre ikke gik"...

Derfor vil jeg blot opfordre andre AMINOer til altid at spille med åbne kort om sådanne ting. Det er min erfaring, at åbenhed og ærlighed er alfa omega - både af hensyn til ens egen samvittighed, men ikke mindst fordi Danmark er så lille et (erhvervs)land. Derfor er et forum som dette også så glædeligt, fordi det inviterer til åben dialog og innovation - og hvor folk rent faktisk tør dele nogle hemmeligheder uden at tro, at det underminerer deres egen forretning.
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

 

Som jeg skrev i et par andre indlæg, så er børnetøjsbranchen uhyggelig svær. Der er selvfølgelig altid kloge hoveder der vil sige det modsatte.....:):)

 

Jeg tror dette er normal procedure når man er i problemer......man tænker vel først på sig selv. Det virker helt normalt for mig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Tjah jeg er ikke enig. Presset eller ej så mener jeg altid, at man bør holde moralen højt. Hvis man er i økonomiske problemer på privatfronten, begynder man vel heller ikke at arbejde sort, stjæle osv.? Ikke at TrendyBaby.dk på nogen måde har gjort det - jeg mener bare, at man uanset situationen skal holde etikken højest, og har altid selv levet ud fra det. Det kan måske ikke betale sig, men for ens samvittighed og tætte relationer kan det...
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er helt enige.....jeg tror bare dette er ganske normalt.
Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er det jo sådan at folk som regel er ganske kede af det - eller måske ligefrem flove - hvis det ikke går med en virksomhed. Og hvis de oven i hatten er lidt nervøse for om samarbejdspartnerne skulle have penge (eller investeret tid) i klemme, så kan det også somme tider give sig udslag i at man "lukker øjnene og håber det går væk".

 

Jeg har prøvet det et par gange eller 3 - at en god samarbejdspartner gik konkurs. Alle gange uden at de havde ringet forinden ej heller efter for at forklare... Jeg tror simpelthen at folk er flove og kede af det - og så har de sandsynligvis afsindigt travlt (eller er afsindigt trætte efter at have kæmpet i månedsvis forgæves)...

 

Men vend den om. Hvorfor giver du ikke dine tidligere gode samarbejdspartnere et ring - og fortæller at du er ked af at det ikke gik - og måske hører lidt lærdom om hvad man ikke skal gøre? Det har jeg gjort alle gange - og ud over at man får stillet sin nysgerrighed og at man giver folk lejlighed til at fortælle om omstændighederne, så kan man lære en masse...

 

Så se selv at komme til telefonen - specielt hvis du var glade for dem som samarbejdspartnere! ;)

 

/Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ret svært, eftersom de ikke besvarer mails, ikke tager telefon (trods opkald på 4 forskellige numre) og tilsyneladende kun kan træffes via advokaten. Flovhed eller ej - professionalisme ville betyde, at man orienterer folk. Har også oplevet konkurser hvor det heldigvis skette, så synes stadigvæk det er skuffende.
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jonathan

 

Da jeg læste dit første indlæg (starten på denne tråd) følte jeg ligesom Kristian.. Det må være utroligt svært for dem lige i disse dage. Der er sikkert rigtigt mange, som vil snakke med dem. Kunder, som måske har tilgodebeviser, gavekort, reklamationer og som bare er nysgerrige og "bare lige vil høre"... Journalister vil sikkert også gerne i kontakt med dem og have interviewet om Hvorfor ??? Og alle mulige og umulige andre, som hiver i dem... Jeg kan godt forstå at de "gemmer" sig, -for det må virkelig ikke være sjovt at se ens drøm blive knust, -når der så oveni hatten har været så mange, som har elsket at hade dem (at dømme udfra forskellige fora, som jeg har set)...

 

Jeg tror, som Kristian at der er så mange følelser involveret, at de har brug for fred.. Og hvem ved, måske får du et personligt brev, når der er gået noget tid og de har sundet sig ovenpå det hele.. Det tror jeg at jeg ville gøre, -så er det måske også nemmere at sætte ord på...

 

Når alt dette så er sagt, så gav dit indlæg mig faktisk en helt anden "ide".. Nemlig dette, at hvis nu (bank under bordet) at det skulle vise sig, at man må lukke og slukke - hvordan gør man det så med "maner" ? Det kunne jo passende være oplæg til en ny tråd, som jeg må se at få oprettet (er bare så pokkers overtroisk, så jeg ved ikke om jeg tør  )

 

Så Jonathan - jeg forstår godt at du helst ville have hørt det fra kilden selv, men måske er de bare for langt nede til at magte det - og måske kommer det til dig senere...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Det her lydder lidt som en klagesang for en som har lidt penge i klemme mere en en som helliger moral, men jeg kan sagtens tage fejl!

En ejer(kreds) fra en virksomhed som er ved at gå ned arbejder 25 timer i døgnet på at finde nogen som kan overtage firmaet, investorer, plan B, plan C, plan D. Det går ud over familie, børn, venner og alle andre. At de ikke inden det evt. går galt får taget kontakt og i dagene/ugerne efter faktisk ikke gidder bruge 25 timer i døgnet på at ringe til leverandører, kollegaer og fortælle den samme, dårlige nyhed kan jeg sagtens forstå. At man i en perfekt verden kunne/burde ved jeg faktisk ikke. Det kommer helt an på forholdet mellem de 2 parter.

Der er en kontrakt som tager forbehold for hvad parternes stilling er ved det der sker og så er den vel ikke længere?

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm...Ja, jeg synes nu også det lyder som om du har ldit penge i klemme. Tager jeg fejl?

 

Først og fremmest: Accepter at pengene er tabt!

Du får aldrig en krone. Det har jeg set hver gang - så kommer der en kurator på banen, og så længe der er lidt håndører i kassen som ikke er brugt på tidspunktet for konkursen, ja lige så længe kan kan arbejde med at få undersøgt sagens omstændigheder (misforstå mig ikke - advokaten bruger garanteret en masse tid - det er bare evigt ligegyldigt for undersøgelsen er altid så kompliceret at den først ender når der ikke er flere kontanter).... Og det siger jo sig selv at sagens omstændigheder er komplicerede - tingene er som regel ret hekstiske i den sidste tid inden en konkurs - og som oftest er der jo ikke mange penge i kassen. Så det er nogenlunde lissom at vinde i lotto hvis du skal have pengene... Og glem nu ikke at de tidligere ejere nu er sat helt ud af spil - uanset om de havde gode eller dårlige intentioner - og om de havde sat penge af til netop din del eller ej - ja så kan de ikke blande sig i advokatens arbejde...

 

Tving i stedet dig selv til at sætte dig i deres sko. Det må da være skrækkeligt. Hav lidt medfølelse, vis lidt storsind- og gerne lidt ærefrygt - det kan rent faktisk ske for enhver, hvis man bummer lidt med salgsstrategien...

 

Og... Hvis de var gode samarbejdspartnere så er det jo ikke utænkeligt at du ser dem igen på et tidspunkt...

 

/Kristian 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dette handler på ingen måde om de 6000 kr., de skylder os, men princippet i det. Ej heller handler det om medfølelse - jeg synes det er utrolig synd, at de er gået konkurs, men det ændrer stadig ikke på håndteringen af sagen, hvor jeg er uenig. Men det er jo heldigvis et frit land, hvor vi har lov til at være uenige :-)
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)