Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

software til e mail marketing

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Oct 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Har brug for software, som kan håndtere store mængder. Kender I et godt system som er billigt. dvs lav pris per udsendelse eller hele software system til fast pris.?

kender nogen responsen på en co-reg permission ift unik adresse.?

hvad koster det typisk at få de to forskellige permissions.?  og hvor meget dårligere er responsen på co-regs?     

Fra København N
Tilmeldt 12. Oct 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ericvan1

 

Der  er mange parametre, der er vigtige, at tage med i din betragtning, når du skal vælge dit email system.

 

Hvis pris er dit vigtigste parametre, så er en billig løsning, at kigge på open source systemet OpenEMM - www.openemm.org

Men det kræver, at du har programmørassistance med dig og en indsigt i, hvordan du opsætter effektfulde email kampagner selv.

Men for at kunne give dig et fyldestgørende svar, er der flere ting, der kunne være interessante at vide - f.eks.:

 

-       Hvad skal du kommunikere?

-       Hvilke features har du brug for? (Skal du lave autoresponders, kunne split teste udsendelser, lave behovssegmenteringer osv)

-       Hvor mange modtagere har du/får du?

-       Hvor ofte vil du sende?

 

Hos Mailiac er vores kunders vigtigste parameter succes - ikke pris. Så dine succes parametre skal defineres først. Hvis det er money in the bank, så er den billigste løsning ikke den rigtige løsning, for email marketing handler andet mere end at have en liste, et system og et produkt. Det handler om relationer.  Pris må kun være det vigtigste parameter, hvis det er et spørgsmål om likviditet. Det er sjovere at give 5 kr. for at tjene 100 kr end 1 kr. for at tjene 2 kr..  =)

Hos Mailiac er vi den danske reseller af et Customer Lifecycle Management system, der hedder Clang. Det er ikke mit område, så jeg kan ikke gå i dybden med det, men det er et intelligent system, der lærer dine brugere at kende, og kan sende 1-1 emails selvom du har millioner og atter millioner på listen. På baggrund af modtagernes actions bliver systemet klogere på, hvem den enkelte bruger er, hvilket gør dig i stand til at sende en kampagne ud til 1.000.000, der rammer dem alle forskelligt. Er du f.eks. et rejseselskab, så er det relevant, at folk, der er interesseret i at rejse til Columbia på action ferie ikke bliver tilbudt et sommerhus i Blåvand - og omvendt. Når man ved ting om brugeren, så kan man skabe relationer til dem, og det er dem du skal leve af med email marketing. Det handler ikke om, hvor mange du har på listen. Det handler om, hvilken relation de har til dig. 1.000 på en liste kan sagtens være mange flere penge værd end 1.000.000 på en liste.
Du kan læse lidt om Clang her, hvis du overvejer en løsning, hvor pris ikke er det vigtigste parameter. Jeg kan også spørge Winum om info, hvis det er relevant for dig.

 

Min snak om relationer besvarer også på en måde dine spørgsmål om co-regs. En ting er at købe leads - det er sjældent det bedste fundament for kvalitative relationer. Men co-regs er så lige en tand dårligere end dårligt. Der er forskel på leads og en liste med email adresser. Bureauerne der sælger dem har lovgivningen på deres side, men det der betyder noget er, hvad brugeren tænker, når de modtager en email fra dig. Selvom det rent teknisk er lovligt, så kan du ikke forhindre brugeren i at trykke på spam knappen,. Du kan sagtens argumentere for, at de jo selv har tilmeldt sig, men det er ligegyldigt, når brugeren ikke har været bevidst om det - af den ene eller anden årsag.

 

Så mit korte svar er, at uanset hvad du sælger, så er co-regs ikke noget jeg kan anbefale dig. Hvis du vil gå efter kvantitet, så skal du sørge for at lave en ren performance aftale med bureauet.

 

Hvis du for alvor skal have kvalitet på din liste, så er det i gang med, at hunte dine leads, ved at tilbyde dem noget der giver værdi for dem. Se f.eks. posten, om værdiskabende materiale.

 

Jeg håber mit svar har hjulpet dig =)

 

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)