Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

404 sælg lidt mere

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fik endelig lidt tid til at kigge i vores statistik og til min store rædsel så jeg, at der dagligt er adskillige besøgende på vores side "404 page not found" (altså f.eks. www.kondomaten.dk/volapyk - altså en side som ikke findes på vores site).

Hvis du ikke ved det, er det muligt at lave din egen 404 page not found-side. Se evt. opskriften her.

Indtil for nyligt havde vi blot en side, hvor der stod "Du er desværre endt på en side, som ikke længere findes blah blah blah", men da jeg så, hvor mange, der ender på den side, tænkte jeg, at det antal besøgende måtte kunne bruges til noget bedre. -Og det kunne det. I stedet smækkede vi det bedst sælgende kondom på siden.
   Så i stedet for at blive skuffet over en fejlmeddelelse bliver vores besøgende nu mødt af et tilbud. Og en ikke ubetydelig procentdel vælger at benytte sig af tilbudet, kan jeg nu afsløre.

Så hvis du af din statistik-log også kan se, at flere af dine besøgende går forgæves, så prøv denne fremgangsmåde.


Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for linket, det vil jeg bestemt se nærmere på

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det noget du vil sætte tal på? Altså hvor mange der procentmæssigt vælger, at tage mod tilbuddet.

Flot indlæg, det er i hvert fald nytænkning for mit vedkommende.

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Ros for indlægget. Det vidste jeg godt nok ikke at man kunne!
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes at det er en god ide at give kunderne et godt tilbud hvis der opstår en fejl. Det har jeg også prøvet med CDON. En dag hvor jeg ville se om der var kommet nogle spændende film på tilbud, kunne jeg ikke komme ind på sitet. De skrev at der var tekniske problemer, og som et plaster på såret fik jeg fri fragt på næste handel. Det tilbud benyttede jeg så senere på dagen.


MEN, jeg synes da slet ikke at brugerne skal have en 404 side! Shoppen skal da fungerer fejlfrit, det skaber da kun utryghed når man ser en fejlside. Det kan godt være at 404 siden har givet nogle salg, men hvor mange salg er så gået tabt fordi brugeren får en fejlside?

mvh Carsten
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså vi kan hurtigt blive enig om at der slet ikke skal være fejl på en webshop og slet ikke 404 fejl. Men nogen gange kan det jo ske, selv for de bedste. Derfor syntes jeg det er en god ide med noget "reklame" eller et tilbud på 404 fejl.


Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Carsten

 

404 er ikke en decideret fejl, men en "siden findes ikke". D.v.s. hvis du taster en url ind på en side der ikke findes på domænet, så vises den side.
Der kan være mange gode grunde til at en bruger får den side frem.

Angående fejl - så ville jeg gerne se den programmør der kan lave en side der med garanti aldrig fejler uanset hvad der bliver sendt til den af tåbelige tegn og uanset hvad der sker af tekniske problemer omkring den.

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 26-10-2006 07:58:15
Forfatter: Claus P
Angående fejl - så ville jeg gerne se den programmør der kan lave en side der med garanti aldrig fejler uanset hvad der bliver sendt til den af tåbelige tegn og uanset hvad der sker af tekniske problemer omkring den.

/Claus



Enig. 404 behøver jo ikke være programmørens skyld. De kan også skyldes et link der er blevet klippet over af et mailprogram, en tastefejl i et eksternt link eller noget helt tredje. Så derfor er det vigtigt at 404 siden er brugbar...
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er enig i at det er en god ide at håndterer det hvis det reelt skyldes at brugeren har indtastet et forkert link, som eks. hvis man har kopieret linket fra en mail med linjeskift og lign. Det er vi helt enige om.

Men sådan som jeg læste første indlæg, fik jeg nok mere indtrykket af, at det var pga. broken links internt på sitet. Det var sådan set mere dem jeg mente at der ikke måtte eksisterer.

mvh Carsten
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)