Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Styring af bestilling efter klik på link

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
På vores hjemmeside, mobilcheck.dk (ikke opppe endnu) står vi og skal bruge et program/programmeringskode til at styre om brugerne faktsik bestiller et abonnement efter de har trykket på linket.

Det skal virke på samme måde som tradedoubler, men vi ville bare selv kunne styre det.

 

Det skal være sådan, at når brugerne har trykket på linket og så inden for fx 30 dage bestiller et abonnement, skal vi have muligheden for at registrer/bevise det overfor selskaberne og så sende en regning til dem.

 

Hvis i kender til et program eller en kode, der kan klare dette, så vil jeg meget gerne høre fra jer også, hvis det slet ikke kan lade sig gøre eller i har en bedre løsning.

 

På forhånd tak,

 

Kristian

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
I kan vel klare det med at sætte en cookie, der udløber efter 30 dage, og så kigge i "kagedåsen", når en bruger laver en bestilling.


Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går ud fra, at du har bedt om kundens nummer eller andet til at identificere ham? Hvis det er et PHP site, kan du enkelt smide hans nummer og dato i en tabel i en database og så checke denne, når du får en bestilling.
Det samme kan vel også lade sig gøre på et ASP-site uden de store problemer (jeg er PHP-nørd og kender ikke til ASP).




Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Skulle nok lige have skrevet, at man kommer over på en ekstern hjemmeside, der ikke er vores og det er der man laver bestillingen.

Fx linker vi til CBB og det er der man laver bestillingen.



Man kan derfor ikke lave databasen, da det ikke er vores side. 



Jeg ved ikke om det stadig virker med sådan en "cookie" når det er en ekstern hjemmeside man fortager bestillingen på??



Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan fra din side ikke overvåge, hvad en bruger foretager sig på CBB''s side. Jeg kan heller ikke overvåge hvad du foretager dig på amino.dk, selvom du måske lige har været forbi mit website...

 

Hvis det skal fungere sådan som du beskriver det - skal CBB have et point-system, som giver dig penge hver gang en kunde som er henvist fra din side, bestiller en vare...

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej, det er rigtigt nok.

Dvs. at når firmaerne bruger tradedoubler, så sætter de en kode ind på deres hjemmeside, der gør at tradedoubler kan registere, hvem der bestiller efter at have benyttet et link? eller er jeg helt på vildspor?

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Konne, det kan stadig lade sig gøre på flg. måde:

Ved klik på linket på din side kaldes et php-script (stadig væk på din side) som gemmer info i en database, og DEREFTER sender brugeren (med en redirect i scriptet) videre til CBB''s side. Det er forholdsvis banalt at lave i PHP (men det kræver selvfølgelig at din server supporterer PHP).

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Har stadig ikke helt fattede det

Hvordan kan vi så se om, der faktisk bliver fortaget en bestilling på CBB''s hjemmesiden indenfor 30 dage, af den person vi har henvist til siden.

 

Mener serveren understøtter php ellers må vi jo købe plads et andet sted. Det skal ikke være en begrænsning.

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 26-10-2006 23:01:24 Forfatter: Konne


Har stadig ikke helt fattede det





Hvordan kan vi så se om, der faktisk bliver fortaget en bestilling på CBB's hjemmesiden indenfor 30 dage, af den person vi har henvist til siden.

















Got me there !
Nej, du kan naturligvis ikke se, hvilke bestillinger der sker hos CBB. MEN med ovennævnte løsning kan du dokumentere overfor CBB, at du f.eks. den 26. oktober 2006 sendte en bruger (med et givent mobilnr) videre til CBB's bestillingsside. Derfra må det jo være et spørgsmål om du kan stole på CBB....hvis de udbyder muligheden, går jeg ud fra, at de også selv laver noget tracking, så de kan se, at de fik et klik fra dig.
Eksempel:





Lad os gå ud fra, at jeg har mobilnr. 11223344 og jeg skal indtaste det i en formular på din side. Derefter skal jeg klikke på "Send" knappen i din formular. Når jeg har gjort det, gemmer dit php-script mit tlfnummer og dato i din database - og derefter sender dit script mig videre til CBB's side med følgende URL: www.cbb.dk/bestillingsside.php?mobilnr=11223344 
CBB vil nu i deres logfil kunne se, at du den 26. oktober sendte en bruger med mobilnummeret 11223344 videre til dem. Hvis denne bruger inden 30 dage bestiller et abonnement, har du altså tjent kassen ()....eller i hvertfald et henvisningshonorar af en eller anden størrelse.





Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
På den måde, det var faktisk smart.

Så må vi bare håbe, at vi kan stole på firmaerne.

 

Tak for hjælpen. Nu har vi lidt at arbejde videre med.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)