Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Apple iPad - Hvad syntes du om den?

Side 2 ud af 5 (49 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Robert Rungholm:

Dine udregninger passer ikke helt. Har du husket US tax?

 

Jeg har udregnet differencen mellem prisen på en Macbook Air i USA og i Danmark, og beregnet prisen ud fra samme 'formel'. Altså tager 1,38 * US-pris. jeg håber det passer nogenlunde :)

 

Jeg er begyndt på et lille blogpost her - Smid endelig kommentarer med mere.

Tilmeldt 13. Nov 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hellere købe en HTC HD2 med en 4.3" skærm.

 

Kunne måske finde på af købe den hvis jeg kunne styre DVD/TV etc. over den.

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Tørring:

Robert Rungholm:

Dine udregninger passer ikke helt. Har du husket US tax?

 

Jeg har udregnet differencen mellem prisen på en Macbook Air i USA og i Danmark, og beregnet prisen ud fra samme 'formel'. Altså tager 1,38 * US-pris. jeg håber det passer nogenlunde :)

 

Jeg er begyndt på et lille blogpost her - Smid endelig kommentarer med mere.

Jeg mente om du havde husket et medregne den lokale tax + apple store prisen på en MBA? men never mind Skype-Smile

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

ah.. Nej det har jeg ikke taget hensyn til.. Men i så fald er differencen mellem priserne mindre, så faktisk bør den bliver endnu billigere i Danmark så :p

Fra Køge
Tilmeldt 3. Feb 07
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Den har jeg ventet på lige siden jeg fik iPod Touch. Det er ganske enkelt den mest slidte gadget, jeg nogensinde har haft, og den er blevet brugt til alt internetadgang, som ikke har krævet alt for meget tastning. Det har lige kunnet gå at besvare blogindlæg, men også kun lige, og den er ikke god nok til at læse bøger på.

Så den bliver helt sikkert genial. Det eneste, der kommer til at mangle, er at forfatterne til de danske bøger inden for e-handel får smidt adgangskoden væk til PDF-filerne, så vi også kan læse dem på den. iPhonen har indtil videre ikke understøttet PDF'er med adgngskode, men det kan jo være, at det er med i denne version 4.0, som er den, der bruges på iPad.

Så ja, den skal købes.

Vi er også ind i mellem på messer, og så vil den også være genial til lige at præsentere vores onlinebutik, og den kan bruges til eksempelvis kortbetaling, når man står på messen. Skal man have en traditionel dankortfidus, så kræver det både en separat aftale med PBS og en maskine, der hurtigt løber op i 1.000 kroner for en weekend, så alene til det formål, vil den hurtigt tjene sig selv hjem. Så enhver sælger kan vel også bruge den til en lidt federe varepræsentation end at jonglere med en bærbar.

Så der er mange muligheder.

Godt jeg kun har 2 børn og 1 kone - så er det da begrænset, hvor mange af dem, vi får brug for... :-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 03:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Speiermann:

Så den bliver helt sikkert genial. Det eneste, der kommer til at mangle, er at forfatterne til de danske bøger inden for e-handel får smidt adgangskoden væk til PDF-filerne, så vi også kan læse dem på den. iPhonen har indtil videre ikke understøttet PDF'er med adgngskode, men det kan jo være, at det er med i denne version 4.0, som er den, der bruges på iPad.

Der må jeg lige korrigere dig.
PDF+ til iPhone kan uden problemer håndtere PDF med kode, så køb du bare E-pusher :-)

Dbh martin 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 05:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synbes nu den nye MacBook Wheel ser federe ud Geeked

http://www.theonion.com/content/video/apple_introduces_revolutionary

Og udtalelser fra forbrugerne er jo imponerende ... "I'll buy almost anything if it's shiny and made by Apple"

Og med det nye Hummingbird battery kan man holde den kørende i helt op til 19 minutter, før det skal oplades igen. WOW

Og så er der jo også de 20 GB hard drive. Damn, et monster :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Den ny Apple iPad, skal du have en?
Hvorfor, hvorfor ikke?
Hvad syntes du om konceptet Tablet?

Dbh Martin 

Det er, i mine øjne, lidt at en forstørret iPod Touch - men sådan en har jeg jo købt så mon ikke jeg også er målgruppe for Apples nyeste påfund hehe.

Fedt alternativ til alle de SKOD minibærbare der er på markedet... Jeg synes dog ikke et touchscreen tastatur er ret godt (bla derfor jeg ikke har en smartphone) og derudover så er der lige de fedtede fingre på sådan en skærm. Det er et problem man ikke kommer uden om den touchscreen.

Men ellers et cool produkt - men det er sku ikke meget andet end legetøj :)

Nu er det jo hr. Thorborg der spørger, så der er lige en ekstra ting som du måske kan bruge: Ville jeg have købt e-pusher som ebog i stedet for trykt version, hvis jeg havde sådan en tablet? Måske - formegetligt ikke! Der er bare nogle ting der er bedre med mere analoge midler - bla. bøger. De har åndsvagt mange fordele i forhold til tablets. F.eks.:

 

  • LANGT mere behageligt at læse på papir end skærm
  • Omkring 30% langsommere at læse på en skærm
  • Bøger er mere "handy" at have med
  • Bøger sletter man ikke og fortryder senere - man har dem i reolen (der sjældent brænder sammen eller får virus)
  • Man bliver ikke forstyrret af alt muligt crap imens man læser - feks mail, facebook osv... Hver gang man bliver forstyrret går der ca. 5 min før hjernen er koncentreret igen!
  • Standby- og batteri-tid er ikke noget problem for bøger ;)

 

Den største salgsfaktor ved sådan en tablet er UDEN tvivl at det er "den nye fra Apple" - Jeg er selv stor tilhænger af Apple, men synes ikke umiddelbart at den dækker noget reelt behov. Har en ny ipod touch og en high-end MacBook Pro så den tablet kan ikke rigtigt noget nyt for mig.

Der er forresten en video fra lanceringen her: ">

Ser frem til at høre om I andre har samme mening - specielt omkring det med e-bøger på tablet!

Mvh René Wellejus

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg synbes nu den nye MacBook Wheel ser federe ud Geeked

http://www.theonion.com/content/video/apple_introduces_revolutionary

Og udtalelser fra forbrugerne er jo imponerende ... "I'll buy almost anything if it's shiny and made by Apple"

Og med det nye Hummingbird battery kan man holde den kørende i helt op til 19 minutter, før det skal oplades igen. WOW

Og så er der jo også de 20 GB hard drive. Damn, et monster :)

Den er så genial den video ;) Klassisk!

Det værste er at man kender de typer der æder alt råt så længe det er lavet af et specielt mærke!

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 05:26
Hvor mange stjerner giver du? :

 

  • LANGT mere behageligt at læse på papir end skærm

Du har ikke prøvet en Kindle, den bruger e-ink som er lige så behageligt at læse..

  • Omkring 30% langsommere at læse på en skærm

Øhhh, fordel???

  • Bøger er mere "handy" at have med

Ja helt sikkert. Jeg elsker også at tage på ferie med 5 kg. bøger, hvad skulle jeg ellers bruge min kiropraktor og min kuffert til? ;-)

  • Bøger sletter man ikke og fortryder senere - man har dem i reolen (der sjældent brænder sammen eller får virus)

Du har ikke prøvet en Kindle, der bliver de backet up for life..

  • Man bliver ikke forstyrret af alt muligt crap imens man læser - feks mail, facebook osv... Hver gang man bliver forstyrret går der ca. 5 min før hjernen er koncentreret igen!

Du har ikke prøvet en Kindle, den kan ikke andet...

  • Standby- og batteri-tid er ikke noget problem for bøger ;)

Du har ikke prøvet en Kindle, den kører 14 dage på en opladning, hvis du vel at mærke bruger den hele tiden.

Så kom lige ind i 2010 ik' ? :-)

Dbh Martin 

 

 

Side 2 ud af 5 (49 indlæg)