Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modeblog lukker virksomhed --

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Hva er en overtrædelse?

Bloggen, den har intet andet formål end at skade virksomheden.

Men nu kender jeg ikke hele substansen, men hvis det alene går på overpriser og at de finder det usymoatisk, så er det en overtrædelse.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:
Det er aldrig fedt at blive udstillet på den måde som virksomhed, men egentlig bør man vel kunne argumentere overfor sine kunder, hvis man har skyhøje priser ift. andre, uanset om det er i Dk eller UK.

Man skal aldrig redegøre overfor nogen hvorfor ens priser er som de er. Kunden kan købe eller lade være.

L´Oréal kunne da aldrig drømme om at gå i dialog omkring at en shampoo til 200 koster 5,00 for dem i produktion.

Den fri markedsøkonomi medfører fri prisdannelse, hvis man har ondt i røven over det, så må man flytte...ja.. Cuba?

En politianmeldelse for overtrædelse af markedsføringsloven og en dom, er ofte nok til at stoppe den type mennersker....

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Fashion-Seller:
Hva er en overtrædelse?

Bloggen, den har intet andet formål end at skade virksomheden.

Men nu kender jeg ikke hele substansen, men hvis det alene går på overpriser og at de finder det usymoatisk, så er det en overtrædelse.

Så er vi helt enige... Skype-BigSmile

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

jeg vil også indrømme at jeg heller ikke se hvor virksomheden har svindlet henne. At købe en vare og derefter sælge den til en højere pris er vel grundlaget for al købmandskab - om han så sætter salgsprisen til 200% eller 1000% er vel op til ham.

/Jonas

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Efter lige at have læst det igennem, så er det dybt rystende, at dem som blogger tydeligt ik kender forskellen på svindel & bedrag, og så overpriser...

At man kan beskylde et firma for svindel & bedrag, fordi de har andre priser end et andet firma fatter jeg ik. Svindler Bilka fordi mælken f.eks koster 2,50 kr mere end i Netto? (fiktivt eksempel)

Så længe firmaet bag fashionministeriet levere de varer, som kunden har bestilt og betalt, så er det fuldstændig legalt!!!

Og dem som ik vil handle på den side, kunne jo bare gå andet steds hen...

Hej Fashion,

Du læste vist ikke det oprindelige blogindlæg ret grundigt igennem. De der Sidneylise-bloggere bruger hverken ordene svindel eller bedrag i deres indlæg. Tværtimod skriver de "Siden er ikke ulovlig, men de udnytter vist ordene "godt købmandskab" til det absurde.". (tjek selv)

Og som jeg ser det, informerer de blot omverdenen om, at man netop kan gå et andet sted hen og købe præcis de samme varer til en brøkdel af prisen.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Det er en klar overtrædelse af markedsføringsloven.

Det der er jeg lodret uenig i. Jeg kan ikke se det mindste stump overtrædelse af markedsføringsloven i det blogindlæg, der medførte, at webshoppen drejede nøglen om. Jeg vil ikke kalde indlægget en nøgtern gennemgang, for dertil er sproget for værdiladet. Men de beskylder ikke nogen for ulovligheder eller fusk. Det tætteste de kommer på den slags beskyldninger er deres screenshots af, at webshoppen brugte præcis samme billedmateriale som den engelske shop, hvor varene vist stammede fra.

Og naturligvis må det stå enhver frit for at offentliggøre en prissammenligning af to webshops og krydre sammenligningen med sine egne betragtninger og anbefalinger.

(Hvis de to bloggere nu selv havde drevet webshop og dermed været en konkurrent til den omtalte butik, så havde det til gengæld været en anden sag. Så langt kan vi godt blive enige).

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:
Og naturligvis må det stå enhver frit for at offentliggøre en prissammenligning af to webshops og krydre sammenligningen med sine egne betragtninger og anbefalinger.

Ikke hvis det ikke er sobert og til skade for virksomheden, men det er ikke en diskussion jeg har nogen interesse i at tage med dig, da jeg ikke har læst bloggen og heller ikke kommer til det, men hvis sammenligningen er til skade som sagt eller en jurist vurderer det, så er det sådan det er eller ikke er, uanset hvad du og jeg mener.

Jeg kan dog sige, at hvis jeg havde et produkt der ulødigt blev sammenlignet, så var politianmeldelsen røget afsted med det samme.

Køb ren argan olie her

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

men det er ikke en diskussion jeg har nogen interesse i at tage med dig, da jeg ikke har læst bloggen og heller ikke kommer til det,

Ok, hvis du ikke har læst blogindlægget, så er der vist ikke den store grund til at vi diskuterer indholdet af det Smile

 

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:
Ok, hvis du ikke har læst blogindlægget, så er der vist ikke den store grund til at vi diskuterer indholdet af det Smile

Præcis Smile så det er ikke af personlig grunde jeg ikke vil diskuttere det med dig, men for mig er den slags meget sort/hvid - enten er der en overtrædelse eller også er der ikke. Jeg vurderer ikke retten til blogge om priser eller yttringsfrihed osv osv osv.. Smile

For mig er det mere indhold i de nye sæsoner af 24 og American Idol hehe

Køb ren argan olie her

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For at der kan være tale om en overtrædelse af Lov om Markedsføring, skal den krænkende part selv have økonomisk interesse i at udføre krænkelsen. Det er ikke tilfældet her - de to tøser driver ikke konkurrerende virksomhed.

Så er der det, der i daglig tale kaldes injurieloven - men der er vist ikke fremsat injurierende bemærkninger fra de to. Juridisk tvivler jeg på, der er noget at komme efter. Og som en andne skrev: Hvis sådan et par overøstrogene bloggere kan lukke butikken, var der vist ikke meget butik i forvejen.

Og alt ovenstående med det forbehold at jeg ikke er jurist.

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)