Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modeblog lukker virksomhed --

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
For at der kan være tale om en overtrædelse af Lov om Markedsføring, skal den krænkende part selv have økonomisk interesse i at udføre krænkelsen. Det er ikke tilfældet her - de to tøser driver ikke konkurrerende virksomhed.

Ikke rigtigt

Vildledende og utilbørlig markedsføring

§ 3. Erhvervsdrivende må ikke anvende vildledende eller urigtige angivelser eller udelade væsentlige informationer, såfremt dette er egnet til mærkbart at forvride forbrugernes eller andre erhvervsdrivendes økonomiske adfærd på markedet.
Stk. 2. Markedsføring som i sit indhold, sin form eller den anvendte fremgangsmåde er vildledende, aggressiv eller udsætter forbrugerne eller erhvervsdrivende for en utilbørlig påvirkning, og som er egnet til mærkbart at forvride disses økonomiske adfærd, er ikke tilladt.
Stk. 3. Rigtigheden af angivelser om faktiske forhold skal kunne dokumenteres.
Stk. 4. Økonomi- og erhvervsministeren fastsætter nærmere regler for specifikke former for markedsføring, som i medfør af EU-regulering under alle omstændigheder anses for at være urimelige i forbrugerforhold.

MAN kan så i fremtiden diskuttere en omskrivning af loven, da der ikke nødvendigvis er taget højde for effekten af en blog og dens indhold,

Der er en klar forskel på at fortælle venner, bekednte og familie om ikke at købe en vare der kan købes billigere et andet sted, til at gå ind og lave en prissammeligning af den karakter.

Prissammenligning er i lovens kontekst iøvrigt ikke udtænkt som værende brugbar i diskutterede eksempel, men er opstillet som retningslinie for erhvervsdrivende der vil lave prissammenlignende markedsføring. Altås BILKA der sammenligner med El-Giganten, FONA, Fredgaard, ComputerCity.

Derfor vil der ske forslag til ændringer i fremtiden, derom hersker der ingen tvivl.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

Uden at vi skal starte en større diskussion, så tillader jeg mig at citere fra siden:

Og jeg beklager meget dybt, at I ikke kan finde ud af at svare på Jeres mails :)
Det er ikke en hetz. Det er ganske almindelige mennesker, der er møgtrætte af, at I forsøger at snyde forbrugerne på den måde. Der skammeligt, det er hvad det er -at kalde det en hetz er bare en anelse ynkeligt. Folk skal ikke snydes som I forsøger at gøre, så siger vi simpelthen fra - fordi vi kan. Jeg gav dig muligheden for at svare på min mail, men der var der jo ikke noget, vel? Det er altid surt, at blive taget med bukserne nede.


Som ovenstående tydeligt beviser, så er der brugt ordet snyde, selvom det aldrig er bevist, at det er tilfældet...

At man så kan diskutere fasionministeriets måde, at drive forretning på er en anden ting. Dog er det værd at bemærke følgende, som der er kommet af svar fra firmaet. CITAT:

"Mængden på indkøb afgør udsalgsprisen, og køber man ikke ind i kæmpe mængder er prisen tit højere. Det er ikke nødvendigvis svindel eller snyd fordi forretning A tager x-pris og forretning B tager y-pris for præcis den SAMME vare. Forretningerne kan have ulige vilkår at handle udfra og en forskellig strategi om fortjeneste (*HOST HOST*). Et godt eksempel er diverse brilleforretninger. Er det snyd og svindel når f.eks. Thiele, Synoptik eller Profil Optik tager dobbelt så meget for den SAMME brille, i forhold til mange brille butikker på nettet ? Mange af de produkter vi har kunnet levere til kunder har tit været udsolgt de steder der har solgt dem eksempelvis 400 kr. billigere. Det har resulteret i at mange kunder har været glade for at VI har kunnet skaffe disse varer alligevel ... på trods af en merpris på f.eks. 400 kr. Vi har i ca. 70% tilfælde kunnet levere hurtigere end de andre steder hvor samme varer har været udbudt, og det er vel ikke forkert at tage en merpris for en bedre/hurtigere service. Vi har haft tilladelse til at sælge alle produkter og anvende producenternes billeder.Vi beklager dybt at nogle folk har lavet en hetz UDEN helt at kende til alle vigtige faktorer. "

Med andre ord, så har ASOS kendt til dette firma, og accepteret, at dette firma solgte deres varer. Det er sikkert foregået efter dropshipping metoden, og det er derfor svært at forholde sig til, at der skulle være noget galt.
Tjekker man samtidig Jubii debatten, så vil man opdage at flere derinde fra, har kontaktet ASOS, og gjort opmærksom på, at deres billeder har været brugt på den omtalte webshop. Dog uden at en eneste af brugerne har fået et svar fra ASOS, hvilket vel er logisk...

Så alt i alt er der vel egentlig ingen sag, og tilbage blot nogle rigtig dumme og farlige udtalelser fra bloggerne...

EDIT et link: http://www.sidneylise.com/2010/01/fashionministerietdk-lukker-ned.html

Beklager fejlen 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:27
Hvor mange stjerner giver du? :

EDIT et link: http://www.sidneylise.com/2010/01/fashionministerietdk-lukker-ned.html

 

Glemte lige det sidste. I kommentarerne under selve blogindlægget, skriver en af blogindehaverne blandt andet følgende.
Taget fra indlægget, som er postet 27. JAN. 2010 11.45

CITAT:

Jeg tror hele følelsen af, at dette skulle være en hetz kommer af, at rigtig mange har kommenteret på sagen, med til dels, usaglige kommentarer. Det er det vi kalder ”pøbelvælde” i en negativ kontekst. Hvad folk skriver, må stå for egen regning, jeg kan stå inde for hvert et ord, jeg har skrevet til og om Fashionministeriet, og jeg vil gerne slå fast, at jeg på ingen måde har skrevet mandens navn/eller adresse nogen steder, hverken på bloggen, twitter eller facebook, så de ord skal vist rettes et andet sted hen.

Dine argumenter om det økonomiske aspekt vil forsøge at forklare så godt jeg kan: for det første, står han overfor de samme udgifter som alle andre forretninger, og mig bekendt, ér det altså muligt at drive en virksomhed uden at tage røven på sine kunder. Nå, nu til det lidt mere besværlige. Det er rigtigt, at der selvfølgelig skal betales moms af en vare når den sælges af en erhvervsdrivende. Men når der handles mellem EU-lande, skal der kun betales moms ét sted, nemlig der hvor den videresælges til forbrugeren. Momsen er smule lavere i England end de 25% der er i Danmark, men det er stadig ikke nødvendigt, at tage en overpris på flere hundrede procent. Når Asos én gang har betalt told for import af varer (fx fra Kina) og videresælger til et andet EU land, så skal der ikke på ny betales told. Igen bliver det helt unødvendigt at tage det tidobbelte for en vare.
Pyh. Jeg er vist lidt præget af, at min far er jurist.

Du skriver, at han ikke er den eneste, der laver den slags ”forretning”. Det er jeg klar over, men nu er mit job ikke at sidde og finde skumle virksomheder på nettet, men jeg faldt blot over hans side og så det fuldstændig absurde i prisforskellen der ifht. på Asos' egen side. Det ER at narre kunderne, når han skriver, at de sælger tøj i høj kvalitet og det ER at narre kunderne, når de kan købe en plastikring på hans side til 439 kroner, som kan købes på Asos til 39 kroner. Og jeg synes det er usselt og useriøst, at han forsøger at nuppe en omgang lettjente penge ud af forbrugerne på den måde.

Som vi allerede har været inde på, så er det kunderne frit for, om de vil handle på en shop eller ej. Men at påstå, at et firma "tager røven på kunderne" og "narre kunderne", kan vel næsten kun betegnes som injurier... Alle ved godt hva den underliggende betydning af de skrevne sætninger er...

Og for god ordens skyld, så har jeg/vi absolut intet med den omtalte webshop at gøre... Bare så der ingen misforståelser opstår!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 04:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at have læst lidt, så er der virkelig nogle sider, som kan komme i store problemer med injurier...

Værste eksempel er indlægget på dseneste.dk...

 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 05:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion, jeg vil foreslå du linker til de "citater", for det er ikke bare ulovligt med injurier - det er koipiering også. Og nej, så lange uddrag falder ikke indenfor citatretten :)

- Bare et godt råd - det er Martin der hænger på regningen, hvis de bliver sure...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 05:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Fashion, jeg vil foreslå du linker til de "citater", for det er ikke bare ulovligt med injurier - det er koipiering også. Og nej, så lange uddrag falder ikke indenfor citatretten :)

- Bare et godt råd - det er Martin der hænger på regningen, hvis de bliver sure...

Sorry ved ik hvorfor det ik var med... Sov lidt i timen, men det er rettet ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:
Det er en klar overtrædelse af markedsføringsloven.

NEJ!

For at markedsføringsloven overhovedet kan komme i spil kræver det at bloggen er et led i pigernes erhvervsvirksomhed. De kan næppe siges at have kommercielle interesser eller for den sags skyld at være erhvervsdrivende. De er således ikke omfattet af Markedsføringsloven....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Business:

Så længe de ikke overtræder loven på den blog, så er det vel i orden, hvis vi skal holde os til den sædvanlige.....ytringsfriheden ;o)

At kalde nogen for svindler og bedrager uden dokumentation for påstanden, kan vel næppe betegnes som lovligt...

 

Jeg kender ikke lovgivningen. Det var derfor jeg skrev som jeg gjorde ;o)

Hvis de overtræder lovgivningen, er det selvfølgelig ikke i orden....

 

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
NEJ!

For at markedsføringsloven overhovedet kan komme i spil kræver det at bloggen er et led i pigernes erhvervsvirksomhed. De kan næppe siges at have kommercielle interesser eller for den sags skyld at være erhvervsdrivende. De er således ikke omfattet af Markedsføringsloven....

Har du undersøgt om de har erhverv?

Men som jeg også angiver, så kommer der givetvis en ændring af lovgivningen, men der skal nok "lig" på bordet først.

På et eller andet tidspunkt, så er der utvivlsomt en blogger som afføder utilsigtede konsekvenser af vedkommendes bloggen, og så kan der komme en ukontrolleret reaktion, det er bare et spørgsmål om tid og sted og om konsekvensens omfang for den der bliver hetzet.

Men er for mig ligegyldigt, nogen har bare en tand for ondt et vist sted.

Køb ren argan olie her

Fra Høje Tåstrup
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil ikke lige blande mig i diskussionen om markedsføringsloven. Men en ting jeg undre mig over, er at disse piger blogger om mode - så det kan vel ikke komme som en overraskelse over for dem, at det er en branche hvor der ofte er overpris. 

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)