Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HAN VIL IKKE BETALE....

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12671
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Trine Thorendal:

...så har jeg et par gange sendt en mail til vedkommende ala ;

Hej

Jeg har nu rykket gentagende gange for din betaling jf. vedhæftet faktura.

Hvis ikke pengene står på min konto senest xx dato, ser jeg mig desværre nødsaget til at advare mit netværk om at samarbejde med dig, da jeg betragter dig som en dårlig betaler. Dette ville jeg gøre på min hjemmeside og facebook samt de øvrige forum jeg bevæger mig i.

Jeg forventer dog ikke at det kommer dertil!

Det var da det mest useriøse forslag jeg længe har hørt!  Ville du handle ved en leverandør der skev sådan om andre kunder ..... NEJ VEL!   Jeg tror de fleste vil synes sådan en så leverandør er toatl barnlig og mega useriøs.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Hvad med at lave nogen små sedler hvorpå der står " hej jegvlavede dette stykke arbejde for dig dato xx og regner snart med at du betaler din regning. På forhånd tak Mvh xxxx" og sætte denne sedel under vindusviskerne på hans bil, hvis du finder den stående på et offentligt sted. Så ved han at du puster ham i nakken!
Fra Århus
Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bacardil.

Jamen jeg kan kun give dig ret i at det er mega frustrende, og dyrt med hensyn

til den tid man bruger på det. Men ud over andre mere eller mindre...kreative

løsninger, (trudsler om at sige det på internettet eller rockere med et "anderledes" inkasso firma) er der ikke rigtig noget man kan gøre ved det. Almindelige inkassofirmaer har jo heller ikke flere beføjelser end alle andre, til at iddrive gæld.

Jeg personligt kunne aldrig drømme om at gøre noget der ikke er lovligt, selv om jeg godt forstår at der er nogle der bliver fristet til det. MEN man skal jo gøre et eller andet, det kan ikke passe at de der ikke vil betale, bare skal have lov at slippe, uden at det får følger.

Hvad vil du ellers foreslå man bruger af metoder?

Fra Århus
Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Sorensen:
Hej. Hvad med at lave nogen små sedler hvorpå der står " hej jegvlavede dette stykke arbejde for dig dato xx og regner snart med at du betaler din regning. På forhånd tak Mvh xxxx" og sætte denne sedel under vindusviskerne på hans bil, hvis du finder den stående på et offentligt sted. Så ved han at du puster ham i nakken!

Ja det minder jo om den metode nogle firmaer bruger: de rykker ud lørdag aften når de ved at der er en chance for at debitor har gæster.

Jeg har selv været ude sammen med en kammerat, der skulle have et B&O anlæg tilbage fra en der heller ikke ville betale for det. Vi fik anlægget, (vi bad pændt om det), men det var godt nok ikke særligt behageligt, skulle jeg hilse og sige.

Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej unge iværksætter,

Det er da vældig spændende læsestof at høre om alle de bitre erfaringer folk har gjort sig, men det bringer vist ikke sagen videre. Første indlæg omkring hvorvidt der forefindes dokumentation for aftalen og beløbets størrelse synes jeg er et godt input til en videre snak, så hvad er svaret til dette?

Trusler af den ene eller anden art skal lige overvejes inden det benyttes. Det er jo således, at man gerne må true med noget som er lovligt, eksempelvis at man vil sende dem til inkasso. Derimod kunne man nok risikere et sagsanlæg ved at chikanere en virksomhed man selv lige synes kan betegnes som en dårlig betaler.

Man kommer langt med kommunikation er min erfaring og der er stor forskel på at ikke kunne betale og ikke ville betale. Advokater er altid en nødløsning!

/JJ

 

Man er aldrig bedre end sin sidste præstation!

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Dorthe Kornerup:
Det må du gøre og så "true" med inkasso efter 3 rykker.


Man kan altså sende det til inkasso allerede efter 1.rykker, så længe der varsles om det i den første rykker.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)