Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny webshop - hvad skal jeg sælge?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange siger at man ikke behøver at have en unik idé for at blive en iværksætter og for at tjene penge - mange penge. Martin Thorborg er en af dem, og han er da også et levende eksempel på at man kan tjene penge på "andres ideer". Man skal blot have den rigtige strategi og lave et par tiltalende ændringer, og udføre arbejdet professionelt. Det er et af succes kriterierne bag Spam Fighter, så vidt jeg har forstået det.

Jeg har længe gået med tanken om at starte en ny webshop, men det er så småt gået op for mig, at jeg har tænkt i de forkerte baner - eller har jeg? Jeg prøvede ihærdigt at finde nogle produkter på nettet og specielt i andre lande, som ikke blev solgt i Danmark. Jeg har aldrig fundet det rette produkt. Måske er det fordi at produkterne spreder sig som pesten overalt i verden pga. globaliseringen, og man derfor bliver nød til at være enorm hurtig for at finde hullerne. Hvis produkterne mangler gør efterspørgslen vel også? For at skaffe en efterspørgsel på produktet, bliver man nød til at gøre kunderne opmærksom på at produktet findes. Dvs. man skal ud i en stor omgang annoncerering i forskellige medier og det betyder at man skal investere rigtig mange penge i markedsføring. Sandheden er bare at jeg ikke har været så heldig at finde sådan et produkt, og hvis jeg havde - havde jeg nok heller ikke haft "bollerne" til at prøve, da jeg er ikke engang fyldt 20 endnu og ikke har økonomien til det.

Som sagt har jeg satset forkert. Jeg har behov for starte en webshop op i en branche, hvor jeg ved der er kunder. Det der så bekymre mig er, at det allerede findes tusindevis af andre etablerede webshops der sælger ALT, hvor der allerede er købeklar kunder.
Hvordan i alverden konkurrerer jeg mod dem? Den magiske formel er: Tro på det, kvalitet, seo, markedsføring, bliv ved, bliv ved - og bliv ved. Men hvad sker der hvis alle følger samme formel?

Hvad skal jeg sælge? Ja, det er også et af de store spørgsmål. Der er så meget at vælge i mellem, at man bliver helt rundtosset. Det mest optimale ville jo være, at sælge noget man har forstand på. Evt. sælge et produkt man selv har udviklet - det er der jo ingen der har mere forstand på end dig selv. Men her igen, hvad skal man udvikle?

Tanken om at starte en ny webshop tiltaler mig rigtig meget, men når jeg endelig for lokaliseret et produkt jeg gerne vil sælge, begynder jeg at "researche" markedet for spotte konkurrenterne. Det er så her jeg bliver helt rundtosset og løber væk fra ideén. Er webshops en overstået kapitel?

-------------

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

 


Jeg har et godt produkt du kan sælge. Jeg har selv fået lave nogle skjorter med hjælp fra nano-teknologien. De er ret gode fordi de er vand og smuds afvisende. Hvor mange gange har vi ikke prøvet at spilde noget på vores skjorte lige før et vigtigt møde… Ja de fleste ville bare købe en ny skjorte! Men det skal man ikke med dette produkt. Produktet sælge i stor stil i USA,. og der er oplagte muligheder for børnetøj…(hint, hint…) Ja hvis man bare havde nok penge hehe..


 


Hvis nogen skulle have lyst til at se prøve dette kan jeg levere nogle prøver (30cmx30cm). Jeg har også nogle due som også er et oplagt produkt. Har pt. kun leveret til min familie. Her er det fedt ikke at skulle kassere den hvide due fordi man lige har spildt lidt rødvin!!

 

 

Mvh.

 

Remy Jessen Lorenzen

Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lidt blandede følelser for produktet. Hvem ville ikke have noget tøj der absorberede snavs, sved og andet. Du slipper for at vaske dit tøj, på den anden side slipper du vel også for at købe noget nyt. For du kan jeg bruge det samme tøj dag ud og dag ind, men hvem ville også det? Det handler om at gøre befolkningen modebevidst og sætte nogle standart normer i samfundet - hvad er acceptabelt og hvad er ikke. Men alt i alt kræver det at man overvejer en masse muligheder, og sætter et kæmpe markedsførings kampagne igang, for at gøre folk opmærksom på produktet og fordelene ved det.

Jeg vil hellere igang med at sælge et produkt, der endnu ikke har alt for mange sælgere. Her er nogle hurtige eksempler: Udelukkende salg af ram-blokke, video kamera etc. Man beskæftiger sig kun med hoved området, og det signalerer vel også at man har styr på tingene.

-------------

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har da tydeligt misforstået konceptet. Det er et produkt som inden for 3-4 år vil overtage det vi kender i dag. Det kan sagtens blive beskidt! (Smudsafvisende) Og ja det skal vaskes. Men det bliver ikke ødelagt pga. du hælder rødvin eller olie ned af dig selv.


 


Det er en kvalitet/egenskab du tilsætter dit tøj. Du kan stadig ånde og du får et kanon produkt. Altså det er ikke et bestem stykke tøj, men du kan tilføje denne egenskab til bomuld, silke og alle andre tekstiler, uden at foringe egenskaber som åndbarhed osv.

I USA bliver dette brugt i biler, gulvtæpper, tøj ja alle steder. Men som altid kan Danskerne ikke følge trenden, før om 3-4 år.


 

 

Mvh.

 

Remy

Tilmeldt 17. Oct 06
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

. Produktet sælge i stor stil i USA,. og der er oplagte muligheder for børnetøj…(hint, hint…) Ja hvis man bare havde nok penge hehe..




 



Vi sælger nanotekstilspray, hvis nogen skulle få lyst :-)



 



Hilsen Jette



www.stay-clean.dk



Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi sælger nanotekstilspray, hvis nogen skulle få lyst :-)




Hilsen Jette



www.stay-clean.dk



 

Har sendt dig en pm

 

Fra København
Tilmeldt 20. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har det på nøjagtig samme måde. Går selv med tanken om at starte
noget op, og prøver virkelig at gå i hverdagen og tænke på ting, som er
innovative og ikke lavet i stor stil før.



Men måske er det bare den forkerte metode..



Har dog en enkelt idé i tankerne, men den kan nok først blive realiseret om et par år eller 3..


Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
En ting er, at være blank overfor nye produkter fordi udviklingen sker så hurtigt. En anden, at afvise et forslag om et nyt produkt baseret på egne holdninger. Hvordan kan du på så kort tid vurdere om det tilbudte produkt er interessant eller ej? Har du læst op og undersøgt nærmere?

 

Du må ikke misforstå mig, men du beder, med den ene hånd, om guldkorn, som kan gøre dig rig, og med den anden hånd fejer du et forslag væk uden videre. Det finder jeg lidt spøjst.

Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forstår ikke hvordan du kan stille spørgsmålstegn ved mit afslag. Jeg har mine egne holdninger, synspunkter og visioner, og hvis dette produkt ikke lige falder inden for mit smag, kan jeg ikke gøre andet end at give et afslag, selvom produktet har en stjerneklar fremtid.

Mine udtalelser om produktet er ikke baseret på en flere måneder lang undersøgelse. Jeg har skrevet det jeg følte om produktet på det tidspunkt, og mit syn er heller ikke ændret. Til dagligt ser jeg ikke dette produkt på arbejdet, i byen, i skolen, i sportsklubben eller hos vennerne. Hvis dette produkt var så fantastisk, hvorfor ejer alle disse forbrugere så ikke produktet på nuværende tidspunkt? Dette er ikke en kritik af produktet!! Men jeg prøver bare at fortælle på hvilket grundlag jeg har afvist produktet. Den mest indlysende grund til at produktet ikke er til stede hos de omtalte, et nok fordi den ikke bliver solgt og fordi den ikke er blevet markedsført.

Måske er det ikke skrevet tydeligt nok, men jeg søger ikke et helt nyt produkt. Jeg vil sælge produkter fra et allerede etableret marked. Eksempelvis tøj, edb hardware, etc, så drop dine etiske synspunkter som jeg alligevel ikke kan bruge til noget.

-------------

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er såmænd intet etisk i det, så det behøver jeg ikke droppe.

Hvis tingene skal være så dagligdags, så kunne man nævne bukser, bluser, æg, mælk, sodavand, tennisbolde, toiletpapir. Det er altsammen ting som er gennemtestet, du ved der er et marked og du ved at alle kender til dem. Det er bare om at komme igang.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)