Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny webshop - hvad skal jeg sælge?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja lige præcis, har du andre fantastiske forslag?

-------------

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg antager at du ikke er ironisk i dit indlæg. Hvad med vin importeret fra udlandet? eller specialøl?

 

I bund og grund er det vel at finde noget du reelt interesserer dig for og har interesse i, at skaffe noget specialviden om. Når du har fundet ud af det, så bør produktet være nemt nok at finde.

 

Og så er den kat vist barberet.

Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad gør man så hvis ens interesse områder allerede har et hav af etablerede internet butikker? Hvis man sørger for at følge e-pusher, lave noget seo og markedsføre på google en smule, burde man så kunne få et bid af kagen eller skal der noget mere til?

-------------

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad er dit interesseområde?
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 16-11-2006 12:30:17 Forfatter: alsc
Jeg antager at du ikke er ironisk i dit indlæg. Hvad med vin importeret fra udlandet? eller specialøl?


I bund og grund er det vel at finde noget du reelt interesserer dig for og har interesse i, at skaffe noget specialviden om. Når du har fundet ud af det, så bør produktet være nemt nok at finde.


Og så er den kat vist barberet.


 

Må jeg spørge om du da importerer vin/øl fra udlandet? (nu da du skriver dette indlæg) :)

Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Dem har jeg rigtig mange af, men for lige at nævne de største er der: film, edb hardware

-------------

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Nope, det gør jeg ikke.

 

Jeg står dog selv i en situation, hvor jeg ærgrer mig over at der ikke findes nogen danske importører til en god australsk vin, jeg er faldet for (Pepperjack) og derfor er det nærliggende at foreslå vine. Derudover er vinflasker nemme at håndtere og dermed sende. Og endelig må vi ikke glemme at der er et marked for vine for den rigtige person med interesse og viden derom. Folk, der køber vine er typisk også interesseret i mere viden og for eksempel historien bag (jeg ser Martin stå i baggrunden og vifte med en kommentar om storytelling, men her kan det virkelig udnyttes).

 

Det samme gælder egentlig også ølmarkedet og her tænker jeg på specieløllene. Selvom mange af mikrobryggerierne har passeret toppen og er på vej ned igen, så er det jo et faktum i dag, at selv de mindre supermarkedkæder fører en masse importeret øl. Det går endog strygende for dem. Hvorfor ikke udnytte danskernes åbenhed og interesse for de nye mærker?

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
De områder du nævner er gode til netop webshoppe. Vi snakker ikke unikke produkter, der skal passe en eller anden kropsstørrelse og skal prøves først. En DVD eller en harddisk er ren data og interesse for produktet.

 

Det største problem ved disse produkter er, at der netop er mange andre udbydere (også udenlandske når vi snakker film), der er på markedet og konkurrencen er meget hård.

 

Hvad kan du tilbyde dine kunder, som de andre ikke kan på netop de tre områder, som har din interesse? Er der andre områder udover de tre som du kunne se dig selv gå dybere ind i og måske starte en butik op med? Hvis ja, hvilke områder kunne det være?

Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er nemlig det der er problemet, der er ikke rigtig noget ekstra man kan tilbyde. Man kunne eksempelvis kun fokusere på et bestemt genre, kun danske film eller kun serier - men ville man så ikke begrænse sit salg for meget?

 

Jeg har også tænkt på at importere spiritus og sælge det fra nettet, men er det ikke svært og dyrt at sende sådan noget over posten?

-------------

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Om der er ekstra du kan tilbyde eller ej, er jo svært at vurdere. Det er der reelt kun en der ved - og det er dig.

 

Med hensyn til spiritus og vin-import, så er jeg faktisk ikke helt sikker på prisen, hvor omfattende det er og slet ikke import- og toldregler. Det er jo så der du selv skal lægge lidt knofedt ind og undersøge nærmere.

 

Jeg kan dog informere, at både guleroden og inteflora sender vin, så det kan ihvertfald lade sig gøre.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)