Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du anbefale en outsourcing partner? (IT/Web)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at lave budget for nogle nye aktiviteter, hvor jeg nok skal bruge 2-3 udviklere i et land der er lidt billigere end DK :)

Jeg har allerede et par ourtsourcing firmaer i kikerten, men jeg kunne godt bruge lidt flere forslag - og meget gerne anbefalinger fra nogle du selv har gode erfaringer med. Kender du nogle?

Jeg vil foretrække en partner indenfor +/- 2 tidszoner fra Danmark, da de skal arbejde tæt sammen med et team i DK.

Udviklerne skal have gode kompetencer i klassisk ASP, .NET, IIS, MS SQL, webapplikationer og front end web (HTML, CSS, JavaScript, AJAX etc). Det kan godt fordele sig så de ikke alle har de samme kompetencer.

Hvis du har erfaring med hvad jeg skal forvente at en fuldtidsmand koster - der hvor du har arbejdet med det, må du også meget gerne smide en kommentar.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan klare mange af de ting . og tids zonen er så kun +1

du kan kontakte mig på peter@silverarm.dk

så kan vi tage en snak om tingen .

 

Med venlig hilsen

peter degn

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok anbefale at du kiggede på Ukrainske udvikler virksomheder. De er i næsten samme tidzone som dig, uden for EU så priserne er stadig lave, og du kan hurtigt flyve til Ukraine hvis det bliver nødvendigt.

Ud over dette er deres kultur også tættere på den vestlige end fx. Indere.

Hvis du går gennem en virksomhed kan du sidste jeg tjekkede få 2 mand til ca. 30.000 om måneden. Det bliver billigere hvis du selv finder dem (ca. 10.000) men så skal du selv hyre dem og finde et sted til dem osv (hvis der er nogen der har erfaringer med Ukraine der er nyere end mine, er i meget velkomne til at kommentere).

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give Rasmus ret i at kulturen i Indien ligger meget langt fra den ukrainske. Vi har 16 php programmører som kun arbejder i osCommerce (så jeg kan ikke hjælpe), sarkasme, ironi og normal humor er generelt spild af tid når man arbejder med Indere (sry).

Derudover er min erfaring at du ikke kan bruge dem til design arbejde. Fint nok med CSS og HTML, men ikke regulær photoshop arbejde.

Jeg tror dog fint du kan få tidszonerne til at fungere. De første programmører møder hos os kl. 6.00 vintertid og kl. 7.00 sommertid, (Dansk tid) Det er langt fra unormalt at man møder sent i østen

Hvis du vil have priser på hvad det koster hvis du selv finder programmørerne, må du pm.

Vil du leje gennem andre kan jeg anbefale http://www.eruditesoft.com/ som har danske rødder.

 

Jimmy

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Dimsedut:

Derudover er min erfaring at du ikke kan bruge dem til design arbejde. Fint nok med CSS og HTML, men ikke regulær photoshop arbejde.

Enig. Da jeg kiggede efter leverandør til Get A Shop, var jeg igennem en del indiske virksomheder og deres design endte altid med at ligne en "template" til 20$.

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Code Republic i Egypten, har 1 time tidsforskel. Jeg mener at det koster cirka. 12.000 pr måned, for en mand med de nævnte kompetencer. Jeg snakkede for noget tid siden med et firma i Ukraine, hvor folkene kostede omkring 16.000 for en mellem programmør.

Hvis du er frisk på at gå til Indien, med f.eks. 7N koster en mellem mand eftersigende omkring 10.000 kr.

Vi er selv på vej ind i outsourcing verden, og hvis vores igangværende dialog med investor, bære frugt så ville jeg tro at jeg om en 3-5 måneder, er i Vietnam i færd med at starte en afdeling op. Der er priserne for udviklere ekstremt billigt. En junior mand koster omkring 3.000 kr. pr. måned, mens en senior går til 5.000 kr.
I vores budgetter har vi dog valgt, at lægge 50% oveni, så vi kan holde på dem.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode forslag :)

Jeg har også hørt meget godt om udviklere i Ukraine og har fat i nogle derovre, som jeg ved er dygtige. Jeg har i øvrigt oså hørt meget godt om flere andre af de Østeuropæiske lande. Kulturelt er de ikke så langt fra os, fysisk er de tæt på og de er rigtig dygtige.

Der er så nogle steder i verden, hvor man kan få folk lidt billigere, men de priser jeg har hørt - og som der skrives her (sådan ca. 15k/md for en mand) er jo stadig noglet der ligner 1/3 af en dansk mand - så man kan få 3 der for ca. 1 her. Holder den beregning, så er det da bestemt attraktivt.

Indien, Pakistan, Kina osv er jeg nok ikke så lun på. Dels er der afstanden - fysisk og tidszoner, og dels er jeg noget mere nervøs på de kanter med hensyn til fortrolighed. Nogle af de ting der skal arbejdes med i det aktuelle projekt er stærkt fortrolige, forarbejder til fremtidige patenter og den slags. Jeg har desværre set lidt for mange virkelig uheldige sager om manglende fortrolighed i de lande.

Med ovenstående i mente vil mit endelig valg nok også falde på en meget veletableret leverandør med gode referencer. Jeg tror ikke det kan betale sig for mig - lige nu, og med så relativt få mand på denne opgave, at gå ud og hyre mine egne folk, sætte kontor op osv.

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær i øvrigt opmærksom på, at du igennem nogle danske outsourcing virksomheder kun kan hyre en Senior, hvis du tager 1 eller 2 juniorer med i købet. 
Juniorne er mere eller mindre nyttesløse og det er Seniorens opgave at lære dem op, hvilket tager endnu mere fokus fra det arbejde du reelt skulle have udført.
Hvis konstallationen ser ud på den måde, kommer du stort set ligeså langt for pengene ved at hyre én udvikler i Dk. Især hvis du indregner kommunikationsvanskeligheder og al den tid du skal bruge på at gennemtjekke juniorenes arbejde og forklare dem (igen) hvordan du gerne ville have haft at det skulle se ud / virke :-)

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Arlo, 1902 kan af flere årsager ikke rigtigt bruges til de aktuelle projekter :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)