Det kan godt være, at man ikke kan det ved webdesigns - så er der nok kun ved logoer og mindre ting. Hvad ved jeg :o) Men det er vel i sagens natur underordnet, når manden bare vil vide hvor han kan få et udkast til relativt små penge. $250 USD / ca. 1300,- er stadig små penge i mine øjne |
Lisbeth Scharling:Men slå lige en kolbøtte!
Jeg vil stærkt fraråde dig at tage udgangspunkt i designet.
Det svarer til at købe vin efter flaskens og etikettens udseende,
At fokusere på "flot webdesign" er en klassisk brøler, som fører til mange problemer.
Mange dødflotte websites er usynlige hos Google eller virker negativt på potentielle kunder.
Hvis kunderne vil have information i en fart, gider de ikke se en smart flash-intro
Vil du bare have en hjemmeside for hyggens skyld, kan du godt bruge metoden med at studere webdesign som det første, vælge det, du synes bedst om og så aftale det videre forløb.
Har du en virksomhed, der skal bruge hjemmesiden seriøst, vil jeg derimod råde dig til at lade hjemmesidens design være noget af det sidste og gøre "det videre forløb" til udgangspunktet.
Det er da helt og andeles forkert. Som du selv siger, så er det som at købe en vin efter flaskens og etikettens udseende - og hvor mange mon egentligt gør det frem for at købe den efter smag.
Designet er det der skal sælge, du kommer ikke langt med et middelmådigt design. Hensigten med et hurtigt udkast er stensikkert at kunne optimere og forbedre designets konvertering, selv inden det er fuldt udarbejdet.
Ja, de fleste fancy flash-websites har nok helt glippet den fase, og det er jo netop den bummert man forhindrer ved først at lave et udkast, i stedet for at sætte sig ned og spontant lave noget der bare ser flot ud med tekster der flyver henover skærmen.
Designet udadtil er det der sælger, og derfor er det naturligt at lægge meget arbejde i dette.