Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webdesign - udkast

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Uffe Fey:

Okay, men der er stadig ingen projekter der tillader at starte med så lidt som $100. Selv hvis man vælger custom price, tvinges man til at sætte minimumsprisen som i alle tilfælde er over $100.

Det kan godt være, at man ikke kan det ved webdesigns - så er der nok kun ved logoer og mindre ting. Hvad ved jeg :o)

Men det er vel i sagens natur underordnet, når manden bare vil vide hvor han kan få et udkast til relativt små penge. $250 USD / ca. 1300,- er stadig små penge i mine øjne Smile

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Lisbeth Scharling:

Men slå lige en kolbøtte!

Jeg vil stærkt fraråde dig at tage udgangspunkt i designet.
Det svarer til at købe vin efter flaskens og etikettens udseende,

At fokusere på "flot webdesign" er en klassisk brøler, som fører til mange problemer.
Mange dødflotte websites er usynlige hos Google eller virker negativt på potentielle kunder.
Hvis kunderne vil have information i en fart, gider de ikke se en smart flash-intro

Vil du bare have en hjemmeside for hyggens skyld, kan du godt bruge metoden med at studere webdesign som det første, vælge det, du synes bedst om og så aftale det videre forløb.

Har du en virksomhed, der skal bruge hjemmesiden seriøst, vil jeg derimod råde dig til at lade hjemmesidens design være noget af det sidste og gøre "det videre forløb" til udgangspunktet.

Det er da helt og andeles forkert. Som du selv siger, så er det som at købe en vin efter flaskens og etikettens udseende - og hvor mange mon egentligt gør det frem for at købe den efter smag.

Designet er det der skal sælge, du kommer ikke langt med et middelmådigt design. Hensigten med et hurtigt udkast er stensikkert at kunne optimere og forbedre designets konvertering, selv inden det er fuldt udarbejdet.

Ja, de fleste fancy flash-websites har nok helt glippet den fase, og det er jo netop den bummert man forhindrer ved først at lave et udkast, i stedet for at sætte sig ned og spontant lave noget der bare ser flot ud med tekster der flyver henover skærmen.

Designet udadtil er det der sælger, og derfor er det naturligt at lægge meget arbejde i dette.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Verdens mest besøgte websites har et webdesign, der er middelmådigt :-)
Nogle af dem har endog et webdesign, jeg vil kalde ganske gyseligt.

Det er kvalitets-indhold, der er afgørende for et websites succes. Ikke designet.

"The “keep it simple”-principle (KIS) should be the primary goal of site design. Users are rarely on a site to enjoy the design; furthermore, in most cases they are looking for the information despite the design."

Citat: Vitaly Friedman, editor-in-chief of Smashing Magazine (www.smashingmagazine.com), an online magazine dedicated to designers and developers.
http://www.smashingmagazine.com/2008/01/31/10-principles-of-effective-web-design/

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Et af de bedste udtryk jeg kender i forbindelse med designvalg er følgende: "der findes ikke pænt og grimt design, der findes godt og dårligt design".

Forstået på den måde, at et visuelt flot design ikke nødvendigvis sælger flere varer en en website som i de flestes øjne er tudehamrende grimt. Der er samtidig altid tale om en subjektiv vurdering, når der skal vurderes om noget er pænt eller grimt, men det er indiskutabelt om et design er godt eller dårligt, eftersom det måles på om websitet rent statistisk fungerer (i forhold til salg, konvertering, besøg, brug af websitet osv.).

Der er utallige eksempler og det er ufravigelig faktum, at et såkaldt "grimt" website, sagtens kan sælge 10 gange så meget som et "flot" website. Det er da fint nok at designet er pænt, men i sidste ende vil den besøgende (i tilfælde af et det er en webshop) langt hellere bare have produktet der sælges præsenteret nemt og overskueligt, følelse af tryghed og god service, god pris, god information, ikke være tvivl undervejs om hvordan hjemmesiden og købet fungerer m.v.

Det afhænger selvfølgelig også af den type produkt man sælger, hvor det i højere grad er vigtigt i visse brancher med noget elegant design rent visuelt, og i andre brancher kan det være direkte turn-off hvis websitet ser for eksklusivt ud (fx hvis der sælges discount). Det samme kendes fra fysiske detailbutikker...

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der jo heller ingen der siger at pænt design er ensbetydende med dårligt design, eller at en "pæn" hjemmeside ikke kan ranke i søgemaskinerne. Hvorfor ikke satse på hele pakken? Et godt og pænt design er en god start efter min mening, resten er teknik.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

gweb:

Nu er der jo heller ingen der siger at pænt design er ensbetydende med dårligt design, eller at en "pæn" hjemmeside ikke kan ranke i søgemaskinerne. Hvorfor ikke satse på hele pakken? Et godt og pænt design er en god start efter min mening, resten er teknik.

præcis. Et design skal være pænt og brugervenligt.. og efter min mening for man mest ud af at have et grafisk pænt et frem for et kedeligt et. besøgende føler sig nok også inspireret mere af et pænt design end et kedeligt et, Og der er google altså uden for kategori.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars, jeg er 110% enig med dig!

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars lad os fortsætte dit eksempel og tage den grimme hjemmeside med en god konvertering. Hvad ville der ske hvis vi tilføjer lidt eyecandy, og laver hjemmesiden lækker at se på (samtidig med at den beholder sin brugervenlighed osv)? Ville konverteringen falde? Jeg tvivler, og vil nærmere sige tværtimod.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er bare, at det, der for den ene er eye-candy måske er en øjebæ for den anden.

Selvfølgelig skal man så vidt muligt vælge det "pæne" -. når pænt er det rigtige.
Men definer først målet. Så målgruppen.
Afdæk dernæst målgruppens præferencer og behov. Og vælg først da (tidligst) design.

Vælg ikke bare ud fra, hvad du selv synes er smart design.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)