Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FRI betaling vs. PBS...

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Goddag i alt vidende e-shops ejere !..

Jeg skal til at state en shop op, om nogle måneder (der skal lige spares sammen først), og jeg skal selvfølgelig have kortbetaling derpå !..

Dog syntes jeg at PBS lyder ret dyrt, da jeg forventer at bruge omkring 20.000 kr på det.. Og så er det jo en stor del der går til PBS.

Jeg faldt dog lige over en anden tråd her på amino, hvor der blev linket til en side, nemlig www.fribetaling.dk, og ville faktisk bare lige høre, er der nogen vilde grunde til, det første halve/hele år, lige til man ved hvordan det går, ikke at skulle vælge FRI betaling, istedet for PBS ?...

Alle kort anvendes jo i begge løsninger ?.. Eller er der en eller anden finte i FRI betaling, som jeg ikke kender til ?..

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :
For at benytte fribetaling skal du også have en indløsningsaftale med PBS, det kommer du ikke udenom hvis du vil kunne modtage dankort (står også i fribetaling''s FAQ).
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm.. Nå oki da, hehe..

Men.. Er det så også ligemeget hvad, at man skal have to løsninger ???.. Kan man ikke nøjes med at registrere sig hos PBS, og så har man dankort ?..

Min shop kommer til at køre i OScommerce.. Skal jeg betale andet end PBS, for at få dankort og andet der så ???..

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 31-10-2006 08:15:14 Forfatter: Fraende Media Hmm.. Nå oki da, hehe..

Men.. Er det så også ligemeget hvad, at man skal have to løsninger ???.. Kan man ikke nøjes med at registrere sig hos PBS, og så har man dankort ?..

Min shop kommer til at køre i OScommerce.. Skal jeg betale andet end PBS, for at få dankort og andet der så ???..


 

Du skal have to løsninger, en indløsningsaftale hos PBS og en betaligsgateway hos, firbetaling , quickpay eller andre.

Fra Horsens
Tilmeldt 5. Aug 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror du skal prøve at læse lidt nærmere om hvordan det fungerer, eksempelvis på www.betaling.dk

Som Sune nævner skal du uanset hvilket gateway du vælger (f.eks. FRIBetaling) have en indløsningsaftale med PBS. Skal du kun have Dankort koster det kr. 1.000,-/året skal du også kunne tage imod internationale kort kr. 1.500,- - det er kun priserne som jeg husker dem i hovedet så tag og tjek dem ud hos PBS.

Dog er der noget med at de kører en kampagne indtil nytår, hvor du får det første år gratis.

Når du så har en indløsningsaftale på plads, skal du have investeret i et betalingsgateway, som er den del der sørger for at validere transaktionen op imod PBS. Det er her du f.eks. kan hive FRIBetaling på banen. Men der er også mange andre som f.eks. ePay, QuickPay, FreePay, Interpay og de gateways som de store webhoteller selv har udviklet.

Så for lige at sige det kort, så er det ikke et spørgsmål om FRIBetaling vs. PBS, men derimod om PBS + x betalingsgateway.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm.. Nå ok :/ ..

Er der nogen der kan foreslå nogle services, som kan bruges sammen med PBS ??..

Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm, ok..

Kender godt til kampangen, men kan desværre først få mit CVR efter den 21. december, så tvivler på at jeg kan nå at fange det tilbud der.. Desværre, for er da rigtig gode penge at spare, som en start..


Hvilke betalings gateways er at foretrække, ville i sige ?.. Det skal være til at have råd til, men stadig uden problemer.. For det skal jo selvfølgelig virke..
Er ikke så meget interesseret i de gateways hvor man betaler når varen sendes.. Mere den alm.  type, hvor man bare betaler..


Hvad vil det koste for PBS + betalingsservice for et år, ca ?..

PS. så er det OSCommerce der skal bruges.. ved ikke om det gør en forskel ?..

Fra Horsens
Tilmeldt 5. Aug 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen,

Jeg tror det er svært at sige hvad der er bedst, men jeg har hørt meget godt om ePay og QuickPay.

Alle danske løsninger hvor der betales kort trækkes pengene først når varen afsendes. Sådan er dansk lov. Eller sådan er PBS'' regler i hvert fald, og de har monopol på indløsningsaftaler.

Hvis du ikke når at benytte dig af kampagnetilbudet og vi antager at du kun vil tage imod Dankort, vil regnestykket se nogenlunde sådan ud:

PBS oprettelse = 1000
PBS abonnement/år = 1000
ePay pr. år = 1200

Altså ca. kr. 3.200,- for det første år, og ca. kr. 2.200,- for efterfølgende år.

Men tag da lige og gå på Google og læs lidt selv om de forskellige gateways, derudover vil jeg igen henvise til www.betaling.dk under "Internetforretninger" - den er et "must read" hvis det her er noget du overvejer.

Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter,

 

Er oprettelsen ved PBS ikke kun Kr. 250,00 når man bruger et godkendt webhotel?

 

Mvh

 

Claus

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)