Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan jeg starte et aps og stå i rki

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes det er meget simpelt... En står bare som ejer af virksomheden og du er så almindelig medarbejder, men du kan jo bare være direktør!

Og ja, det koster nu kun 80.000 kr at få et ApS

Altid en ny ide!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper,

Først og fremmest så blev ikrafttrædelsen af kapitalkravet på 80.000 kr. skubbet til umiddelbart efter 1. marts 2010.

Hvis du lader en stråmand stå for selskabet indtil du har klaret dine økonomiske mellemværender vil et salg/overdragelse til dig kunne udløse en beskatning.

Hvis du selv har muligheden for at starte op i eget navn - uden at SKAT eksempelvis blokerer med krav om sikkerhedsstillelse vil det nok være langt at foretrække. Dine kreditorer har naturligvis mulighed for at gøre udlæg i dine anparter i dit kommende aps. Ofte vil det dog være uden værdi for dem, hvis det væsentligste aktiv er digselv. De vil kun have interesse i at du tjener nogle penge, således at de kan fodres....

Hvad der er det rette for dig kan jeg ikke sige. Det afhænger af hvad du vil lave i dit Aps.

Henrik

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

nu kender jeg ikke meget til alt det her, men ville mit aps kunne købe mit enkelmands firma op når det er kommet godt op og køre og måske kunne få nogle skatte fordele ud af det, for jeg skal jo betale min gæld, men med en almindelig løn kommer jeg jo ikke langt, husk lige jeg ikke ved meget om det her så se mig helt ikke somn dum smiler,, prøver bare at finde den bedste løsning så alle får deres penge igen

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Til det med Insulven (staves måske anderledes) det kan du blive et halvt år af gangen og så ned i fodgeretten igen hvert halveår..

Sidder selv med samme problem med gæld og jeg skal forbi hvert halve år

 

Mikkel

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

super tak mikkel og tak for du lige nævnte det, godt set

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Hej Jesper,

Først og fremmest så blev ikrafttrædelsen af kapitalkravet på 80.000 kr. skubbet til umiddelbart efter 1. marts 2010.

Hvis du lader en stråmand stå for selskabet indtil du har klaret dine økonomiske mellemværender vil et salg/overdragelse til dig kunne udløse en beskatning.

Hvis du selv har muligheden for at starte op i eget navn - uden at SKAT eksempelvis blokerer med krav om sikkerhedsstillelse vil det nok være langt at foretrække. Dine kreditorer har naturligvis mulighed for at gøre udlæg i dine anparter i dit kommende aps. Ofte vil det dog være uden værdi for dem, hvis det væsentligste aktiv er digselv. De vil kun have interesse i at du tjener nogle penge, således at de kan fodres....

Hvad der er det rette for dig kan jeg ikke sige. Det afhænger af hvad du vil lave i dit Aps.

Henrik

Som tillæg til ovenstående kan der laves en 60/40 eller 51/49 konstruktion der umuliggør saæg af anparterne til 3. mand uden først at være tilbudt til den anden anpartshaver i overensstemmelse med aftalen der indgåes i anpartshaveroverenskomsten. I denne kan også fremgå at anparterne kan overtages til kurs pari, hvorved at man ikke skal lade konstruktionen løbe for længe hvis der er overskud eller sørge for at evt. overskud udloddes og anvendes, så anparterne ikke stiger for meget i værdi den dag du er i stand til at overtage dem.

Ved at være virksomhedsejer, forringer du dine muligheder for gældssanering betragteligt, så der er nok større muligheder for en akkord. Dog er din alder imod dig, da du sagtens kan nå at betale din gæld i dine aktive år. Så for at få en akkordordning skal du nok op på 30-50% af det du skylder væk og med en løbetid på 3-5 år.

 

Køb ren argan olie her

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Henrik er der mulighed for jeg kan ringe og stille dig et par hurtige spørgsmålCool

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hovmand:

nu kender jeg ikke meget til alt det her, men ville mit aps kunne købe mit enkelmands firma op når det er kommet godt op og køre og måske kunne få nogle skatte fordele ud af det, for jeg skal jo betale min gæld, men med en almindelig løn kommer jeg jo ikke langt, husk lige jeg ikke ved meget om det her så se mig helt ikke somn dum smiler,, prøver bare at finde den bedste løsning så alle får deres penge igen

Der vil muligvis kunne være noget goodwill, men der på revisordrengene på banen. Og det skal være reel værdi, ikke et eller andet du selv finder på :-)

Køb ren argan olie her

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg må indrømme jeg aldrig har hørt om akkordninger kan fortælle lidt mere om det, hvor man skal stå altså skal man være konkurs eller hvordan stort tak til jer alle igen

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

hvor finder vi dem revisordrengene smiler er de her

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)