Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring på LinkedIn

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 15
Fra  Soelberg Solutions Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle Aminoer,

Jeg har en udfordring. Jeg er nyansat i en mindre virksomhed der sælger uddannelser: coaching, ledelsesuddannelse, projektledelsesuddannelse og en kundekontaktcenteruddannelse (som de eneste i DK). Alle vores uddannelser er faktisk rigtige billige, og burde være nette at afsætte/markedsfører.

Vores uddannelser er alle på Akademimerkonomniveau.

Mit problem er, at jeg er også på LinkedIn og vil gerne markedsfører disse uddnnelser bedst muligt bla.her, og fortælle alle om disse uddannelsen, men uden af mine connections på f.eks. LinkedIn syntes at jeg udnytter LinkedIn til aktiv markedsføring af disse produkter.

Min oplevelse af LinkedIn er, at jeg (har 325 connections i skrivende stund) ikke syntes at andre markedsfører sig særligt aktivt på LinkedIn, ud over de sædvanlige 3 linier om hvad man laver o.s.v. Jeg vil gerne være mere aktiv, da jeg ellers ikke kan se, at jeg kan bruge LinkedIn til meget mere end et on-line CV!

Jeg søger hjælp og inspiration samt en god debat omkring emnet.

Jeg håber at I derude kan hjælpe.

Ser frem til at høre fra jer.

På forhånd tak.

Kim M. Soelberg Jørgensen

 

 

 

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 02:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim

LinkedIn er ikke en markedsføringskanal; men et erhvervsrettet socialt netværk.

Hvis du begynder at markedsføre jeres ydelser ved at kontake andre fordi du ønsker at afsætte produkter til folk, du knap nok kender, så vil det blive opfattet som SPAM.

Og du vil fremover afskrive dig fra, personligt, at kunne knytte gode kontakter til disse personer senere i livet.

Jeg ville aldrig selv bruget mediet på denne måde; men hvis du mener, at disse personer er PRÆSIS dem, det matcher din målgruppe, så ville jeg da finde deres fysiske adresse og sende dem et fysisk salgsbrev i stedet.

Så føler de sig ikke forulempet, men kan kontake dig, hvis de er markedet for jeres produkt

Venlig hilsen,

Christian

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det er et klassisk problem det du skriver om, for rigtigt mange har endnu ikke fundet ud af hvad LinkedIn har af potentiale. Dog giver jeg Christian helt ret i at du bestemt skal lade være med at skrive direkte beskeder til folk. Jeg vil tro rigtigt mange blev rigtigt fornærmet, hvis du sendte dem en salgsbesked på LinkedIn. Dog vil jeg anbefale dig aktivt at bruge de 2-3 liniers statusbesked. Opdater dagligt, frist dine connections, lav det så folk får viden og ikke kun salgsbudskaber. Det vil et tidspunkt virke - jeg får mange henvendelser igennem mine statusbeskeder på LinkedIn.

Noget andet du med fordel kan bruge er grupper - som du bruger som fokusgruppe på et givent emne. Jeg har eksempelvis oprettet gruppen "Professionelle brugere af sociale netværk" http://www.linkedin.com/groups?gid=2268399 som jeg bruger til at sætte fokus på et emne, og i den forbindelse også til dels mig selv.

Stor hilsen
Christian 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt bruges lidt til markedsføring vis du kender grunden til de har tilføjet sig som ven , vis du ved de har haft en god oplevelse igennem din virksomhed og derved de ønsker nogle nyheder f.eks. når der sker noget nyt på ens hjemmeside

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er veldig activ på LinkedIn
men kunne aldrig finde på at spamme mine connections, på lige vilkår med jeg aldrig bladre min visitkort mappe igennem og ringer "kanvas på dem"

til gengæld bruger jeg atatus beskeder og om mig info da disse bliver sendt ud som updates en gang om ugen. :) til dine connections og derved gør dig synlig :)

Fra Kerteminde
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Jeg er enig i de forslag du har fået om, at både status og grupper er en super god ide.

Derudover vil jeg foreslå dig at oprette dig som bruger på slideshare og så lægge power points ind, der beskriver jeres produkter i en form, så du giver læserne nogle gode tips, information og inspiration, så de bliver nysgerrige efter at lære mere. Du kan så linke til disse slides på din LinkedIn profil, hjemmeside, blog mv.

Det er mit indtryk at mange bruger de sociale medier til at opnå inspiration og at det er velkomment i din status eller i et indlæg på en gruppe at skrive om gratis arrangementer eller starte en debat om et af de emner i underviser i.

Jeg har selv fået flere coachklienter, der har fundet frem til mig, på baggrund af indlæg i forskellige relevanter fora for ledere og coaches. Så det er også en mulighed, at du finder nogle allerede eksisterende og velfungerende grupper på LinkedIn, Facebook eller lignende, som du melder dig ind i og begynder at deltage i debatten. Blogging er ret effektivt - som du gør her. så super god ide.

Husk den bedste vej til netværksrelationer er at hjælpe andre og tænke: Hvad kan jeg gøre for dem? Så får de måske også lyst til at anbefale dig og/eller dine ydelser. Jeg har på et kursus i de sociale medier hørt, at man skal igennem 3 stadier for at blive en optimal netværker:

Know me, Like me, Follow me

Med dine mange kontakter på LinkedIn er du nået langt i første fase Know me. Der hvor indsatsen skal til er i fasen Like me, hvor relationerne lærer os at kende, hvad vi står for, og hvad vi kan hjælpe dem med. Så kommer den sidste fase helt af sig selv, hvor vi vil få ambassadører, der anbefaler en/ens ydelser

Held og lykke med salget af jeres kurser. De varmeste hilsener Elsebeth FoghSmile

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Elsebeth Fogh:

Know me, Like me, Follow me

Med dine mange kontakter på LinkedIn er du nået langt i første fase Know me. Der hvor indsatsen skal til er i fasen Like me, hvor relationerne lærer os at kende, hvad vi står for, og hvad vi kan hjælpe dem med. Så kommer den sidste fase helt af sig selv, hvor vi vil få ambassadører, der anbefaler en/ens ydelser



Hej
som Elsebeth så rigtigt skriver handler det at networke meget om at hjælpe andre, for på den måde at opnå en realation. som senere gør at folk bliver dine ambasadøre !

Når man snakker linked in syntes jeg at en anden og lige så vigtig del for at få noget ud af dem. at man ikke tilføjer hvem som helst, der er nogen der tror det handler om at få så mange som muligt(lige som folk gør på facebook) men jeg har gjordt op mig selv at jeg kun vil have kontakter på linked in som jeg har mødt og har en god dialog med. på den måde får jeg altid en god indgangs vinkel til mit linkein netværk

/Jacob Ipsen

Fra Kastrup
Tilmeldt 14. Feb 10
Indlæg ialt: 15
Fra  Soelberg Solutions Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til alle som har svaret på mine spørgsmål. Jeg fornemmer, at vi er mange der har et stort on-line CV, som skal aktiveres bedst muligt, uden at træde alt for mangen over tæerne. En balancegang som kan være svær. Hvor er grænsen? Hvad kan man opnå? Hvordan aktiverer man sine connections beste muligt?

Jeg har forstået, at man kan krydre tingene med Plaxo og Twitter, hvilket igen, giver helt nye udfordringer. Hvor ligger guldet gemt?

Jeg vil arbejde aktivt med dette, og meddele tilbage med mine erfaringer.

Hilsen

Kim M. Soelberg Jørgensen

 

Fra Kerteminde
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Jeg vil anbefale dig at tænke over, hvordan du kan yde et bidrag til andre, der derved giver dem interesse i dig og dine ydelser. Jeg skriver selv mange indlæg i forskellige grupper/blogs og øser af mine erfaringer som succesfuld konsulent og coach gennem 12 år. Jeg har fået flere kunder på denne måde, hvor de tidligere kun kom efter personlige anbefalinger. Min erfaring er også at status linien er virkelig vigtig. Her kan du skrive om positive oplevelser fra jeres kursister mv., at det strømmer ind med tilmeldinger eller andet, der kan skærpe folks nysgerrighed, så de selv går ind og checker jeres hjemmeside.

Thomas Power, Ecademy har været med til at inspirere mig. Han siger at brugen af de sociale medier har 3 faser du skal igennem, der hver tager ca. et års tid:

1. Know me - invitere venner/connections mv.

2. Llike me - hjælpe andre/give værdi til andre/give dine meninger/erfaringer til kende

3. Follow me - du vil så have skabt nogle ambassadører der vil anbefale dig og dine ydelser

Med hensyn til direkte salg, vil jeg heller ikke anbefale at du kontakte folk via LinkedIn med annoncer og den slags, men det kan være fint at stille spørgsmål som i denne tråd, så du får kontakt med potentielle kunder. Du kan jo overveje at lave en Adwords annonce eller f.eks. melde dig ind i netværket BNI, hvor man arbejder med direkte salg også via brug af hinandens connections i LinekedIn og andre sociale medier.

Læs 10 succeskriterier for vækst gennem netværk her http://www.elsebethfogh.dk/10-succeskriterier-for-v%c3%a6kst-gennem-netv%c3%a6rk/#more-437

Held og lykke med projektetWink

www.elsebethfogh.dk & www.global-partner.dk

 

Fra Hvissinge
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim - jeg tror at måden at gå igang med at gøre det på, hvis du skal bruge linkedin er at lave en gruppe der ikke er direkte relateret til uddannelserne - men måske mere omkring uddannelser generelt ? - jeg ved der er et par derude allerede. Jeg bruger selv ikke linkedin til markedsføring, men jeg bruger det til opsøgende kontakt til research omkring mit arbejde. Jeg vil sige at ligesom Elsebeth sagde så er linkedin grupperne til at komme til at kende folk, det opstår ved kontinuerlig genkendelse hvorefter man så kan vælge at connecte over tid.

Jeg kan godt lide

"first you get them to know you
Then you get them to like you
Then you get them to trust you
And then they will "buy" from you"

 

linkedin er helt klart på know stadiet - men "know" skal ikke ske i blinde eller være tilfældigt.

Identificer 20 personer på linkedin som du mener kunne være interesseret i at bidrage i en gruppe og send dem derefter en introduktion hvor du beskriver gruppen og hvordan du håber på at de vil bidrage.

held og lykke med det

 

Henriette

 

 

 

 

 

 

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)