Kære alle Aminoer, Jeg har en udfordring. Jeg er nyansat i en mindre virksomhed der sælger uddannelser: coaching, ledelsesuddannelse, projektledelsesuddannelse og en kundekontaktcenteruddannelse (som de eneste i DK). Alle vores uddannelser er faktisk rigtige billige, og burde være nette at afsætte/markedsfører. Vores uddannelser er alle på Akademimerkonomniveau. Mit problem er, at jeg er også på LinkedIn og vil gerne markedsfører disse uddnnelser bedst muligt bla.her, og fortælle alle om disse uddannelsen, men uden af mine connections på f.eks. LinkedIn syntes at jeg udnytter LinkedIn til aktiv markedsføring af disse produkter. Min oplevelse af LinkedIn er, at jeg (har 325 connections i skrivende stund) ikke syntes at andre markedsfører sig særligt aktivt på LinkedIn, ud over de sædvanlige 3 linier om hvad man laver o.s.v. Jeg vil gerne være mere aktiv, da jeg ellers ikke kan se, at jeg kan bruge LinkedIn til meget mere end et on-line CV! Jeg søger hjælp og inspiration samt en god debat omkring emnet. Jeg håber at I derude kan hjælpe. Ser frem til at høre fra jer. På forhånd tak. Kim M. Soelberg Jørgensen
|
Hej Kim
LinkedIn er ikke en markedsføringskanal; men et erhvervsrettet socialt netværk.
Hvis du begynder at markedsføre jeres ydelser ved at kontake andre fordi du ønsker at afsætte produkter til folk, du knap nok kender, så vil det blive opfattet som SPAM.
Og du vil fremover afskrive dig fra, personligt, at kunne knytte gode kontakter til disse personer senere i livet.
Jeg ville aldrig selv bruget mediet på denne måde; men hvis du mener, at disse personer er PRÆSIS dem, det matcher din målgruppe, så ville jeg da finde deres fysiske adresse og sende dem et fysisk salgsbrev i stedet.
Så føler de sig ikke forulempet, men kan kontake dig, hvis de er markedet for jeres produkt
Venlig hilsen,
Christian