Jeg havde en kørende indenfor min branche, og den kostede ca. kr. 25,00/uge. Iøvrigt tror jeg ikke dette forum er særlig velegnet til B2B, men hvis du har B2C tror jeg det kan betale sig.
Hvis du angiver mindsteprisen, så skal du have en vanvittig CTR for at facebook gider vise dine annoncer. Generelt vil jeg anbefale dig at byde CPC, for du risikerer at bruge penge rigtig hurtigt på at byde CPM. Prøv dig frem. Som udgangspunkt er facebook ret gode til selv at komme med et bud på, hvor meget du skal betale, for at du får trafik. Byder du 0.10 er min påstand, at du har spildt din tid ved at oprette annoncen
Det er dog mit indtryk, at Facebook nok skal bruge dit CPM budget og give dig visningerne - selvom du byder noget lavere end hvad de foreslår. De er nogle banditter :-) - og vil naturligvis gerne tjene pengene.
Jeg så i går, så lå den realiserede gennemsnitpris (CPM) for vores annoncer på 0,77 kr.
Vores gennemsnitlige CPC var 1.92 kr.
Det kan bedre svare sig for os at lave CPM på Facebook, fordi vores segment er meget klart beskrevet. Det er nok anderledes for bredere produkter.
Der er jo to muligheder - enten betaler man per tusinde visninger af ens annonce (CPM) eller så betaler man for hver gang en annonce bliver klikket (CPC).
Hvis vi skal overbevise Facebook om at vise vores annonce for www.coolskins.dk - og vi vil betale per klik - så skal vi vel op og betale 2.5 - 3 kr. per klik.
Modsat, så har vi sat et budget for visninger. Dvs. vi satser på, at vi kan få flere kliks gennem CPM end CPC for de samme penge - fordi vores annonce er attraktiv. Statistikken taler sit klare sprog.
Jeg prøver lige at uploade the screenshot af vores statistik - det er der vist ingen virksomhedshemmeligheder i.