Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook annoncer CPM pris?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad kan anbefales som en god CPM pris? Vil der være en fordel ved at angive en højere pris end mindste prisen (0.10 øre)?

Venter i øjeblikket på at få en annonce godkendt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det kommer lidt an på, hvad du sælger.

Jeg havde en kørende indenfor min branche, og den kostede ca. kr. 25,00/uge. Iøvrigt tror jeg ikke dette forum er særlig velegnet til B2B, men hvis du har B2C tror jeg det kan betale sig.

Med hensyn til CPM er det kun at prøve sig frem.

Hilsen

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du angiver mindsteprisen, så skal du have en vanvittig CTR for at facebook gider vise dine annoncer. Generelt vil jeg anbefale dig at byde CPC, for du risikerer at bruge penge rigtig hurtigt på at byde CPM. Prøv dig frem. Som udgangspunkt er facebook ret gode til selv at komme med et bud på, hvor meget du skal betale, for at du får trafik. Byder du 0.10 er min påstand, at du har spildt din tid ved at oprette annoncen Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Vilnius, Litauen
Tilmeldt 13. Nov 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dog mit indtryk, at Facebook nok skal bruge dit CPM budget og give dig visningerne - selvom du byder noget lavere end hvad de foreslår. De er nogle banditter :-) - og vil naturligvis gerne tjene pengene.

Jeg så i går, så lå den realiserede gennemsnitpris (CPM) for vores annoncer på 0,77 kr.

Vores gennemsnitlige CPC var 1.92 kr.

Det kan bedre svare sig for os at lave CPM på Facebook, fordi vores segment er meget klart beskrevet. Det er nok anderledes for bredere produkter.

Fra Holte
Tilmeldt 26. Nov 08
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvad er det lige det betyder? Jeg har selv kigget på min statistik og set det samme.

Skal man læse det sådan at hvis man havde valgt CPM-afregning i stedet for CPC så havde man sluppet med 0,77 kr. i stedet for 1,92 kr. pr. klik?

 

Fra Vilnius, Litauen
Tilmeldt 13. Nov 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo to muligheder - enten betaler man per tusinde visninger af ens annonce (CPM) eller så betaler man for hver gang en annonce bliver klikket (CPC).

Hvis vi skal overbevise Facebook om at vise vores annonce for www.coolskins.dk - og vi vil betale per klik - så skal vi vel op og betale 2.5 - 3 kr. per klik.

Modsat, så har vi sat et budget for visninger. Dvs. vi satser på, at vi kan få flere kliks gennem CPM end CPC for de samme penge - fordi vores annonce er attraktiv. Statistikken taler sit klare sprog.

Jeg prøver lige at uploade the screenshot af vores statistik - det er der vist ingen virksomhedshemmeligheder i.

 

Fra Holte
Tilmeldt 26. Nov 08
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Så nedenstående teori er ikke korrekt:

"Skal man læse det sådan at hvis man havde valgt CPM-afregning i stedet for CPC så havde man sluppet med 0,77 kr. i stedet for 1,92 kr. pr. klik?"

De 0,77 betyder at man skal betale 0,77 kr. pr. 1000 visninger?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)