Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet browser.

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 02-11-2006 20:08:03
Forfatter: Kim Sand
Det som det kunne bruges til var at indgå et samarbejde med de største annoncenetværker, som står for annoncer og reklamebannere på de største sites på nettet. Ved at logge og analysere brugerens færden igennem dennes browser, så vil det være muligt at fremvise reklamer i denne brugers browser som er for ting som interesserer denne brugere.


Mon ikke også diverse SEO''ere ville være interesseret i, at betale for den slags data?

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Tommy

Jo helt sikkert, der er næsten uanede muligheder i denne mængde dato. De data kan bruges til uffatteligt meget! Og jeg forstår ikke at de store annoncenetværk idag ikke gøre mere brug af det, når de i forvejen har banner og reklamer på rigtig mange store websites, så har de en mulighed for at lave en del adfærd analysering, og dermed bruge dette til at vise de rigtige reklamer til de rigtige kunder. Men det virker som om at de har det alt for godt i den branche, siden de ikke rigtig udvikler sig.

Jeg har fx haft fat i bilbasen.dk for at høre om de ville være med til noget lignende, dette dog udelukkende hvor at banneret tilpasser sig 100% til det som bliver vist på et site. Nu kommer vi til at have omkring 200.000 produkter på vores website, til næsten alle slags biler. Derfor ville jeg godt have lov til at vise et produkt for fx Golf 3 hvis det er Golf 3 der søges på, på bilbasen. Men nej nej, det kunne de slet ikke overskue! Men de kunne gøre det manuelt så der under VW kun blev vist reklamer for VW!! fedt nok hvis det er en passat der søges på, og så der vises reklamer for produkter til Golf 3!! De holder bare slet ikke. Og det ville ikke tage mere end et par dage at få en programmør til at lave et system til at styre dette, hvis bare de ville være med til det.

Nu koster en visning af banner på bilbasen 1,5 øre. Hvis de vises under bilmærke koster det 2,5 øre. Men kunne jeg få lov til at vise mine bannere fuldstændig efter siden indhold, ja så ville jeg da gerne give 3-4 øre pr. visning. Der skal bare være mulighed for at bannerscriptet "scanner" siden først og finder ud af hvilket emne/indhold siden omhandler.

Mvh

Kim Sand Sørensen 
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim

 

Jeg tror sagtens det kan lade sig gøre uden special browser og lignende.

Forklaringen er lidt teknisk:

Hvis du kan få bilbasen til at lade banner ligge på din server. Vil det være muligt at tage referer siden og scanne den for bilmodeller, den model der forekommer fleste gange vises der udstyr til. Alternativt kunne man parse html''en for at finde den præcise model der er tale om.

Så er det bare at dynamisk genererer banneret, jeg tror at google bruger samme princip når de viser annoncer fra google som nederst på denne side.

 

 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lundsby

Tror du misforstod mig lidt, jeg ved godt at browseren intet har at gøre med hvilket banner der vises på et site, som indeholder et bestemt emne, det var mere for at give et andet eksempel på hvor meget man egentligt kunne få ud af at gøre brug af at vise bannere som entet var 100% tilpasset sitets indhold eller som med browseren og individuel bruger adfærdstilpasning.

Du har nemlig ret i at hvis banneret lå på min egen server, eller blev hentet fra min egen server fx så kunne jeg nemlig som du siger og "scanne den" det kunne være så nemt som bare at tage titlen, hvor bilmodellen altid står i og simpelthen bruge den til at bestemme hvilke bannere/ produkter der skulle hentes fra vores database og vises på siden. MEN det ville bilbasen heller ikke umiddelbart være med til. Det virker som om de bare IKKE VIL udvikle sig på det område, han ville ikke engang gå videre med det! Men det er helt sikkert den vej den branche skal til at gå for at deres reklamer bliver ved med at have en effekt, eller for at den ligefrem kan blive bedre.

Jeg gør jo helt ondt i min pengepung når jeg ser firmaer som får vist deres banner på sites som absolut ikke indeholder målgruppen for de bannere. Jeg har selv prøvet en doubleclick kampagne engang, gav 12.500 kr for omkring 125.000 visninger, på de største sites. klikraten lå omkring 0,1% !! så kan du regne ud hvad jeg fik ud af det(125 klik)! puha det var en dyr omgang, for så latterligt lidt klik. Men det var i mine unge og naive dage, så den hopper jeg ikke på igen! Mener ikke jeg fik et eneste salg ud af det.

Istedet for bilbasen så tror jeg faktisk godt at jeg kunne lokke bilgalleri.dk med i en kampagne som den jeg snakker om hvor banneret og visningen af produktet tilpasser sig websitets indhold. Det burde ikke være det store problem at få dem til. De er noget nemmer at snakke med ned bilbasen.

Mvh

Kim Sand Sørensen









Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv at kigge på hans andre indlæg, hvor han selv præsenter sig selv som en knægt på 13 år, som søger sponser til sin gokart, og så skriver han her, at han har 60 ansatte. Godt han ikke skal betale vores timeløn for at læse disse indlæg, som der efter alt at dømme ikke er noget som helst hold i
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :
ban hans IP, og slet hans bruger, vi kan ikke bruge en til noget som ligefrem lyver omkring sin identitet og holder aminoer for nar.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Rolig nu, hvem siger at han ikke ér en fyr på tretten, med firma? Hvis jeg kunne få støtte til mit lystfiskeri, ville jeg da også gøre det :)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 06-11-2006 18:31:05
Forfatter: magle
ban hans IP, og slet hans bruger, vi kan ikke bruge en til noget som ligefrem lyver omkring sin identitet og holder aminoer for nar.


Tjo.... rolig nu :) Det at folk nu får et mere nuanceret indblik i, hvem det er der gemmer sig bag profilen, forhindrer nok at der sker det store fremover. At blokkere ip''en betyder ikke meget, hvis han har stofanet. Jeg tror heller ikke det er amino-stil direkte at blokere nogen... der har tidligere været en der udgav sig for at være byretsdommer, uden at være noget som helst.

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt rolig  Jeg vil også bare gøre opmærksom på de to forskellige tråde, som ændre min troværdighed til denne bruger  
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hehe oki

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)