Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Røget ud af google

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Damn - i går aftes skete der pludselig noget. Kunne jeg først finde ud af hvad det var, men har nu fundet ud af det. Suk. Vi er røget ud af google med alle de under sider jeg har lavet.

Som f.eks. http://www.jonsen.dk/herreure.asp og http://www.jonsen.dk/dameure.asp der indtil igår rankede nr. ét på henholdsvis søgning på dameure og herreure. Det gælder ca. 50 af den slags sider - de er bare pist. SUK. De er godt nok også lavet for over 2 år siden, hvor jeg ikke havde meget forstand på SEO, men nu må jeg vist få gjort noget ved det.

Kan du forklare mig hvorfor disse sider pludselig er røget ud? Det er super virtalt for mig - julesalget nærmer sig og pludselig faldet af daglige besøgende med 300!!

 

På forhånd tak.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror ganske enkelt de er blevet kategoriseret som søgemaskine spam. Du har noget der ligner 50-70 interne links på en side hvor der reelt kun er 3½ linies tekst. Det læser google som link-spam, og derfor ryger den ud søgeresultaterne (eller i hvert fald ned i dem).

Hvis du ser objektivt på det, så er det jo heller ikke sådan en side som google ønsker at vise som deres bedste resultat på den søgning? Der er jo ikke just meget information for læseren at hente om herreure? :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret - må jeg jo ærligt indrømme, men det har fungeret! Puhh, jeg må igang med den omskrivning af siden der har været på vej et stykke tid. Har bare ikke tid til det lige nu - men må der jo tages tid til.


Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 04:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Nøgleordet er 30! 30 dage! Det er den tid du har til at kapitalisere den slags sider. Alt herefter er rent held. Sådan er det at være søgemaskinespammer :)
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 06:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

 

Jeg er ikke inde i SEO, men downloadede et gratis program kaldet Web CEO, der analyserer dine hjemmesider og sammenholder dem op i mod nogle basisregler for indeksering på google og msn.

 

Der er også mulighed for at se, hvor godt din side performer i forhold til konkurrerende sites.

 

Derudover kan den automatisk tilføje dine url´er til de forskellige søgemaskiner.

 

Noget af det den fortæller dig er blandt andet, hvis du bruger for mange interne links i forhold til teksten. Den anbefaler x % og fortæller, at din hjemmeside har over disse x %

 

Jeg er ikke kommet så langt i brugen endnu, men jeg tror at du vil få meget glæde ud af det.

 

Derudover er der en masse ekstra features ( i købe versionen), som du i dit arbejde måske for brug, hvilket jeg nok ikke kan finde ud af.

 

 

webceo et seo program. ( Dette er et aff.link)

 


 

 

Ellers er der også et andet program kaldet

 


 

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg takker for jeres indlæg - mange tak. Mikkel det du siger er at hvis sådan en side overlever mere end 30 dage så er det held? De har fungerer fint i 1½ år - så har jeg vist været meget heldig.

Nu har jeg prøvet at rode ldit videre med det. Hvordan vil en side som denne : http://www.jonsen.dk/herreure/ have for at blive optaget?

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kommer helt an på hvordan denne side integreres med resten af websitet.Lige nu fremstår den som en doorway side, men det kan justeres, hvis du gør det til en mere integreret del af websitet.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Sad lige og skimmede de forskellige SEO-forums, da jeg så noget der mindede mig om din tråd. En del SEO''ere har oplevet at blive sendt 30 pladser tilbage, hvilket de har døbt "minus 30 penalty"/"-30 penalty"... og om ikke den passer perfekt med din situation. Jeg søgte lige på "herreure" og "dameure", hvor du nu ligger 31 på begge to :)

Jeg har kun læst et par indlæg so far, men der spekuleres i hvorvidt der er tale om en ændring af algoritmen. Hvis jeg finder et sted, hvor de har regnet ud hvad der udløser denne -30 straf, skal jeg nok sige det videre.

Jeg har endnu ikke et overblik over, hvad de kloge folk siger. Hvis du søger på de to navne for fænomenet, finder du måske noget interessant søndags-læsning.

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Agh du har jo ret ... det er jo præcis det der er sket. Hvor længe vare den straf? Det er jo snart jul - suk!

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
"I''ve seen urls get a -30 and then seen that penalty removed in stages over several weeks after some condition was fixed."
Citat: Admin på WebmasterWorld.com

Så det kan tage flere uger, forudsat at du får rettet op på de ting, der har skabt problemerne til at starte med.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)