Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bleer på nettet

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Har sat bleer på min webshop. Er der nogen børnekender der vil se om min ble priser er tæt på det reelle? Priserne er faste og ved at supermarkederne kører med vanvittige priser normalt. Men gider i at se om mine børneble priser kan overlever? Det kunne være interessant at sælge børnebleer sådan generelt set.

I må også komme med generelle kommentarer om mit site.

www.atmengros.dk
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Bleer på nettet og priser -  tja, hvem er målgruppen? Så vidt jeg kan se, så er det jo ikke private du sælger til. Det er derfor lidt svært at kommentere dine priser.

 

Hvis det er til private, så er de konkurrencedygtige. De er billigere end Libero og Pampers når de er på tilbud, jeg har selv bleer fra samme forhandler, dog ikke de samme mærker. Mange vælger dog stadig Libero og Pampers, selvom der ikke er den store forskel længere på bleerne. Men der er selvfølgelig en større markedsføring af de kendte produkter.

 

Selve siden vil jeg undlade at kommentere til jeg ved hvem du henvender dig til.

 

Hilsen

 

 

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 02:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lene,

Min side henvender sig både til erhverv og til private. Ideen med bleer er på baggrund af en leverandør jeg har et godt samarbejde med, der også havde bleer, hvor jeg tænke jeg lige så godt kunne smide dem på også. I starten var det hensigten at henvende sig udelukkende til erhverv, men det har så senere vist at mange almindelige forbrugere også købte rengørings- og engangsartikler fra min shop.

Håber du nu kan kommentere mit site mere ;)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Når priserne annonceres uden moms henvender de sig til erhvervsdrivende. Når transport og moms så ligges oveni synes jeg ikke det virker attraktivt.

Jeg vil iøvrigt anbefale dig at droppe Google reklamerne. Jeg synes normalt ikke den slags hører til i en shop og i dette tlfælde virker det direkte forstyrrende .
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan sige så meget, at du ville ikke få mig som kunde til bleer sådan som din side ser ud lige nu. Det fremgår meget tydeligt at forsiden, at du ikke henvender dig til private, og der er mange private som ikke vil komme længere end til forsiden. Men hvis du kan sælge til private, uden at have dem som målgruppe, så er det selvfølgelig ikke noget problem. Det vil dog overraske mig, hvis du får det helt store salg som det ser ud nu.

 

De mere konkrete kommentarer til shoppen:

 

Under firmaprofil står der: ATM står for Alernative Trading & Marketing , er det en stavefejl, eller er mit engelske bare ikke så godt?

 

Jeg studsede også lige over jeres målgrupper:

Inden for børnebleer er det: 



  • Foodservice og cateringvirksomheder
  • Supermarkeder og indkøbscentraler
  • Kantiner og fastfood forretninger


Inden for fødevarer er det: 



  • Børnefamilier 
  • Offentlige institutioner som børnehaver etc.  


Er der byttet om på overskrifterne, eller har I ikke børnefamilier som målgruppe for børnebleer.
Hvis der er byttet om på overskrifterne, så er det vel vuggestuerne der er målgruppe for bleerne, jeg tror ikke der er børnehave som indkøber bleer. Døgninstitutioner vil også være en målgruppe, men her vil I så blive direkte konkurrent med jeres leverandør, så jeg ved ikke om det er en mulighed.

 

Nu har jeg mest set på området med bleerne, og der er det en meget forvirrende beskrivelse der er med alle de tal: karton, kolli, palle osv. Gem alle tallene til under detaljerne, specielt fordi det under nogle varer skaber forvirring. Ved Bambo training pants XL står der 322,99 kr/pk, og at der er 20 stk. i en pakke, så det er meget dyre bleer, hvis man da ikke ser, at prisen er for 120 stk. Ved næste størrelse bleer, er prisen pr. ks, men længere nede bliver en kasse kaldt colli, igen en kilde til forvirring.

 

Hvad er årsagen til, at I vælger kun at sælge de små størrelse bleer i enkeltpakker? Det ser jo ud til at man får en kasse leveret med et antal pakker i, hvorfor så ikke også sælge dem enkeltvis?

I kunne godt overveje at få fat i den gruppe af familier, der har større børn som stadig bruger ble (specielt om natten), det kan være svært at finde bleer til dem i almindelige butikker, men så skal I også sælge dem i enkeltpakker og ikke kun i kartoner.

 

Generelt til siden, den er godt opbygget, og brugervenlig. For mig trækker det dog ned i serriøsiteten at der er så mange reklamer for google.

 

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg havde selv denne ide på et tidspunkt.

Efter nogle måneders research kom jeg frem med resultatetet at det ikke kunne betale sig.
Jeg kunne sælge dem billigere end pampers og de andre dyre mærker, men på ble markedet holder forbrugerne sig ofte til det produkt de kender og stoler på.
Det andet problem var så at inkl leveringsomkostninger o.l kunne jeg ikke presse prisen nok til at ligge under aldis / lidls ble priser, og lige meget hvad ville mine bleer blive sammenlignet med en "ikke mærkevare ble".

De to punkter og nogle andre fik mig til at droppe ideen, efter jeg endda havde modtaget prøver fra 2 fabrikker i EU og 2 i Kina.

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel, Lene og Centry,

Tako for jeres svar. Min målgruppe er erhverv, men synes bare det kunne være interessant at lægge bleer på shoppen, når jeg alligevel havde et link ind til dem via min leverandør. Nu har jeg lagt bleer ned i , ændret på mine stavefejl og kommet af med google reklamerne. Nu ligger de der og skal selvfølgelig lige rettes til mht. tekst osv og så må vi se. Som Lene siger, så er det vel henvigten at henvende sig til erhverv via mine engangsartikler og rengøringsartikler og så måske sælge til private, hvis de kommer forbi gennem google.

Hvad er jeres generelle holdning til shoppen mht. til de primære produkter?

Til Lene vil jeg bare sige at jeg bare generelt har smidt tekst på vedr. produkter. Har ikke tænkt så meget over hvorfor og hvordan.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Det pyntede meget på forsiden at google-annoncerne kom væk.

 

Jeg synes bestemt at du skal fjerne alle de oplysninger omkring pakke/colli/palle, også ved de øvrige varer. Køberne har ikke noget at bruge den information til, den er kun med til at forvirre. De kan ikke vælge f.eks. at bestille en palle. Du skal i det hele taget være mere kritisk med hvad du skriver, og ikke bare kopiere fra din leverandør. Under børnebleerne står der f.eks. under varedeklaration: Brochure: børneartikler. Hvis du har denne brochure, så skal der være et link til hvor den kan bestilles, og ellers skal du slette denne linie. Du skriver også: Bortskaffelse:EU-pallen kan genbruges. Filmen kan brændes/genbruges. Jeg går ud fra, at det er yderst sjældent at du sælger en hel palle af bleer, så igen, være kritisk med hvad du skriver. Nu handler jeg også ved din leverandør, og mon ikke også der er andre der kender dem, og kan se at du bruger ren kopiering til beskrivelse af dine produkter. Det virker meget useriøst.

 

Under betingelser faldt jeg over denne tekst:

 

Risikoen for hændelig undergang eller forringelse:
På det tidspunkt, hvor de bestilte varer overgives til fragtfirmaerne overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, herunder tredjemands forhold, til Køberen. Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i Købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, til Køber.

 

Enten forstå jeg ikke hvad du skriver, eller også må du skrive mere tydeligt hvornår risikoen overgår til køber. Er det når varen overgives til fragtfirmaet, eller når varen er kommet i købers besiddelse?

 

Under varedeklarationerne skal du overveje at stille det op på en mere overskuelig måde. Nogle steder er overskriften understreget, men det er den ikke alle steder.

 

Under fragt og levering skriver du:


Returvarer


Eventuel returnering af varer skal altid aftales i forvejen med ATM Engros.

ATM Engros tager kun kurante varer i original emballage retur.

Indenfor 3 måneder fra varemodtagelse refunderes det fulde beløb minus omkostning til returfragt.

 



 

Under Betingelser og Vilkår står der:

 

Fortrydelsesret:
Meddeler Kunden ATM Engros, at Kunden har fortrudt sit køb inden 14 dage efter levering, tilbagebetaler ATM Engros det modtagne beløb.


Hvad er forskellen?

 

Hvad koster det at få varene sendt til udlandet. Man kan vælge en anden valuta, så jeg vil have en forventning om, at du også sender til udlandet.

 

Ellers held og lykke med projektet.

 

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lene,

Tak for dine svar. Du er meget kritisk, det er rigtig rart. Mht. varedeklarationen, så har jeg faktisk brochurer, men ellers er det rigtigt, at meget er kopieret og skal redigeres med tiden. Giv mig lige en uge, så kommer siden til at se meget anderledes ud. Mange gange er det faktisk rart for en kunde at vide hvor meget der er i en colli, en pakke osv, da en del kunder bestiller hele paller af pizzakartoner, toiletpapir osv.

Det andet mht. hvad jeg mener med køb/retur, det er ren ordkløveri, det må jeg lige gøre mere overskueligt. Der sker en hel masse ændringer i løbet af de næste 2 uger, med kreditkortbetaling, faste postdanmark fragtrater og redigeringer. Vil I være søde at love mig I kigger på den på daværende tidspunkt også?
Fra Hinnerup
Tilmeldt 22. Jun 05
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det var detaljerne, det det er så også fordi det andet ser godt ud. Godt at du kan bruge mit svar.

 

Hvis dine kunder bestiller hele paller, så skal oplysningerne selvfølgelig stå der, men jeg ville nok flytte det til undersiden, det er en hel masse tal der står i den korte varebeskrivelse.

 

Hilsen

www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)