Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To spam or not to spam??

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

NB-Import:
Men hvad med telefonspam? er det også omfattet? er der nogen der kan svare på det?

 

Der er nogle ganske få brancher, der må kontakte forbrugeren uopfordret via telefon.... Avisabonnementer og forsikringer må man f.eks. godt sælge via telefonen.... Der er også nogle enkelte flere, men kan ikke lige huske dem - vi taler maksimalt 5-6 forskellige ting.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:
Der er nogle ganske få brancher, der må kontakte forbrugeren uopfordret via telefon.

Men er det B2B, er der næsten ingen grænser for telefonsalget.

(altså bortset fra resten af lovgivningen).

mvh Hans

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 04:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Men er det B2B, er der næsten ingen grænser for telefonsalget.

 

Nej det har du ret i.... Jeg tænkte bare kun på B2C.... Men det er naturligvis rigtigt, at B2B er en helt anden snak :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København, Århus
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Leinstein:
Markedsføringslovens §6 står der beskrevet hvordan man skal forholde sig til elektronisk markedføring, du kan selv læse det her http://www.forbrug.dk/Publikationer/~/media/Publikationer/fj07%2000%20pdf.ashx

Forbruger venligt link:

http://www.forbrug.dk/Publikationer/fj08

(Den er vi vist rigtig mange der kunne have godt af at læse ;-) )

IDEMINISTERIET - IDEKONSULTATIONER - COACHING - INNOVATIONSFORLØB - KURSER

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har et ApS eller A/S har du mulighed for at spærre for de uønskede spam opkald. hos Selskabsstyrelsen.

Selskabsstyrelsen tjener penge på at sælge dine registreringsoplysninger til telemarketingsfirmaer.

Når jeg hører at den der ringer op nævner alle mine mellemnavn ved jeg det er en spam telefon.

Vi må kræve at Selskabsstyrelsen spørger alle firmaer om de ønsker disse spam opkald istedetfor at man skal finde deres hjemmeside og framelde sig

 

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det har du ret i. men hvem orker at læse alle lovændringer der kommer især fra EU

Tænk bare på de 800 sider man skal læse for at komme ind i det lovpligtige REACH system

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

NB-Import:
Hvis du har et ApS eller A/S har du mulighed for at spærre for de uønskede spam opkald. hos Selskabsstyrelsen.

Det behøver du ikke at have et A/S eller ApS for. Alle med et cvr nummer har mulighed for at blive reklamebeskyttet gennem E&S.

Men husk at oplyse på en evt. hjemmeside, at virksomheden er reklamebeskyttet. Hvis jeg ikke husker helt forkert, et det udelukkende på grunddata fra CVR. der ikke må benyttets til reklamehenvendelser, hvis virksomheden er reklamebeskyttet. Dvs. at hvis den der ringer til dig ikke har fået dine oplysninger derfra, men i stedet for har dem fra din hjemmeside, er der ikke mulighed for at straffe dem.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Vilhelm Kruse:

Forbruger venligt link:

http://www.forbrug.dk/Publikationer/fj08

(Den er vi vist rigtig mange der kunne have godt af at læse ;-) )

Nå men 161 sider, kan mere eller mindre koges ned til: Ønsker du at kontakte nogen, så lad være. :o)

Selv E-mail julekort er åbenbart spam

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Nå men 161 sider, kan mere eller mindre koges ned til: Ønsker du at kontakte nogen, så lad være. :o)

 

Ha ha... Genialt.... Jeg ser frem til du udgiver en håndbog om emnet.... Den er hurtigt skrevet:

 

Kapitel 1, side 1: Bare lad være... The End...

 

Skype-BigSmile

 

Men bortset fra det er det jo ikke helt ved siden af.... Man kan synes reglerne er stramme, men i det mindste er de ret klare. Det kan man ikke sige om så meget andet.

Kort og godt..... Mht. elektronisk markedsføring: Har du ikke fået lov til at henvende dig, så må du ikke henvende dig via de medier (e-mail, fax og automatiserede opkaldssystemer).... At der så stadigvæk er folk der bliver knaldet for at overskride reglerne kan jo kun gøre en bekymret mht. intelligensniveauet blandt virksomhedsejerne....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Ha ha... Genialt.... Jeg ser frem til du udgiver en håndbog om emnet.... Den er hurtigt skrevet:

Jeps, og jeg har også en SEO bog på vej. Jeg ville egentlig tage penge for den, men jeg har fået så meget gratis fra Amino, så jeg giver hermed tilbage:

Kapitel 1, side 1: Lav en masse kvalitetsindhold ti dit site ... Slut.

Det blev noget af en langgaber i forhold til de første, men det er også et mere kompliceret emne :o)

Med hensyn til det med at overskride reglerne, kan du til dels have ret. Men jeg må også erkende, at det ikke er alt der er helt logisk. Jeg kender nogen der har fået mindstebøden på de 10.000 kr. for noget hvor jeg slet slet ikke kunne forstå at det skulle gå under spam. Men det gjorde det.

Jeg kender også nogen der har fået en kæmpebøde for det, men det var til gengæld deres helt egen skyld. Problemet med den var bare, at de tjente langt mere end de skulle betale.

Men jeg har fået stor respekt for spamlovgivningen, for der skal ikke meget andet til, end at du kommer til at sende noget til en mand, hvis kone ikke vil give ham noget, børnene er møgsure, og så var der kø på vej til arbejdet. Så åbner han sin mailbox og ser denne mail, og nu skal han bare af med noget af det frustration som manglen på regelmæssig sex kan give. Mere kræver det sådan set ikke.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)