Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spirtus bevilling

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ønsker at lave et lille café hjørne inde i min nuværende butik, som kiosk/udlejning, hvor der skal være 4-6 sidepladser og et par spillemaskiner, der skal IKKE serveres fødevare. Så skal jeg vel bare søge en alkohold bevilling og ikke andet, eller hvad? Og kan man få en bevilling til et sådan lille cafe hjørne i en nuværende butik?

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kommer jo nok ikke uden om, at skulle søge fødevaregodkendelse også - øl etc. er altså også fødevarer

Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Reglerne i DK er nemme indenfor fødevarer; sælger man så meget som en vingummibamse, så skal Fødevarestyrelsen ind over.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du sælger i din kiosk, men umiddelbart leder tankerne hen imod slik, chips og softdrinks, og så skal du alligevel have Fødevarestyrelsen med og husk også Næringsbasen...

 God torsdag - Anita

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror det nemmeste for dig, vil være at indsende en udfyldt ansøgningsblanket til dit nærpoliti. Er der andet at tage i betragtning så er det et forvaltningsmæssigt grundprincip, at de skal vejlede dig fyldestgørende derom. Det vil altså sige, at skulle der være fejl på blanketten, eller mangler du næringsbrev eller diverse godkendelser fra fødevarestyrelsen, så skal de ansvarlige for udstedelse af alkoholbevillinger rådgive dig derom efter bedste evne.

Tror sagtens du kan få en bevilling til sådan et lille cafehjørne. Husk at du/ejeren af butikken, hvortil bevillingen knyttes skal være fyldt 25 og der er nogle andre regler om det. Søg evt. på google.

VH

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)