Hej lasse Jeg ved ikke helt hvordan vi løser den - men tror det bliver noget med at når der kommer en ny kampagne på tjekker vi om de gamle stadig ligger der - hvis ikke - kan man ikke deltage. Et langt større problem er markedsføringsloven... §9 i loven om tjenester i informationssamfundet, herunder visse aspekter af elektronisk handel, står der ligeledes, "Al kommerciel kommunikation, der er en del af eller udgør en informationssamfundstjeneste, skal udformes og præsenteres, så det tydeligt fremgår, at der er tale om kommerciel kommunikation. Det skal tydeligt fremgå, på hvis vegne den kommercielle kommunikation udsendes." "En reklame skal fremstå således, at den klart vil blive opfattet som en reklame uanset dens form og uanset, i hvilket medium den bringes." - Gør den ikke det, er det ulovligt og er betegnet som en "skjult reklame"... |
Det må kunne omgås ved at præcisere at bloggerne skal skrive deres egen mening om produktet, således at det ikke drejer sig om reklame. Her er således tale om omtale, spørgsmålet er som om forbrugerne vil betale for det.
Men umiddelbart lyder det da spændende både for bloggeren og for virksomheden, virksomheden får noget billig omtale og bloggeren får penge for at skrive sin blog som denne sikkert ville skrive alligevel. Måske i skulle tilføje et link system hvor man browse blandt jeres bloggere kategoriseret efter blog-emner? Evt lave plugins til de mest brugte blogsystemer som flytter dem rundt i kategoritræet alt efter hvad de 10 sidst posts handler om.