Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man passe på indholdet af ens debatindlæg

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Jul 08
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Her på Amino læser jeg rigtig mange gode debatindlæg, men der er også et par stykker, der er af temmelig tvivlsom karaktér. Og det for mig til at stille spørgsmålet;

På Amino, LinkedIN, Facebook, osv., kan mange personer læse ens debatindlæg. Herunder også potentielle kunder, leverandører og samarbejdspartnere.

Men tænker vi også på, at disse debatindlæg, måske også er en del af dét samlede kvalitetsudtryk, som andre personer har af én?

Sagt på en anden måde; Husker vi/jeg at være seriøs, fornuftig og professionel, når vi/jeg skriver/besvarer diverse debatindlæg?

I yderste konsekvens, kan man så risikere af miste kunder, hvis man skriver lidt for mange "dårlige/dumme" debatindlæg?

Mvh Thor Mønsted

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig skal man skrive med omtanke, men ens potentielle kunder vurdere næppe en kommende partner på et uheldigt indlæg, med mindre det er meget racistisk eller etisk ukorrekt...

Der må man da håbe, at mængden af gode indlæg opvejer evt sure opstød...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thor,

For mit eget vedkommende - I allerhøjeste grad.

Jeg afholder mig konsekvent fra at deltage i mudrede diskussioner, og jeg forsøger at holde samme stil i mine indlæg, som jeg holder i min daglige kommunikation. Det ligger i baghovedet hele tiden, at kommende kunder (og arbejdsgiver) læser mine indlæg.

Det samme gør jeg selvfølgelig med mine Amino-kunders indlæg. Jeg bruger kundernes indlæg til at forsøge at tilpasse min kommunikation bedst muligt.

Med venlig hilsen

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thor

Jeg tror at ens opførsel i debatfora er med til at give andre folk på nettet et billede af personen bag, og dermed på et eller andet plan også personens virksomhed.

Mange herinde på Amino skriver jo ikke under eget navn, men ofte under virksomhedens navn, og der gælder det endnu mere om at holde tungen helt lige i munden for ikke at risikere at lave ubodelig skade på ens eget brand.

Der skal ikke mange dårlige tråde med "råben og skrigen" til før det kan ske at skræmme folk der kigger forbi på Google. Det er ingen hemmelighed at Amino ligger lunt i svinget på Google med alt det nye indhold der hele tiden kommer til.

Personligt sætter jeg en ære i at holde min debat på et fornuftigt niveau og undlade at lade mig slæbe med ned i pløjet hvis debatterne bliver for ophidsede og personlige ("min far kan banke din far" -niveauet), men ligesom i den virkelige verden kan der jo falde en finke af fadet og stemningen hiver en med.
Der er også tråde jeg ganske enkelt afholder mig fra at deltage i af ovenstående grunde.

Jeg tror helt klart at der er brugere herinde der mister salg pga. en uforskammet opførsel i debatterne, men generelt er folk jo ganske flinke her på Amino, sammenlignet med andre fora med tilsvarende antal brugere.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Nu spørger du vist lidt retorisk, men derfor svarer jeg alligevel *smiler*

Det tror jeg man skal gøre sig bevidst om, især hvis emnet ligger indenfor ens forretningsområde hvor de potentielle kunder kan have alerts på fagtermer.

En generel debat om et løsere emne tror jeg ikke har den store bevågenhed fra nogen. Det skrevne ord kan tolkes forskelligt, og en lidt kontant eller skæv tilgang til et emne, vil opfattes meget forskelligt alt efter hvilken "virksomhedskultur" man kommer fra.

Jeg bliver så til gengæld meget skeptisk, hvis en fremtidig potientiel leverandør er for politisk korrekt. Et direkte "turn off" for mig, er især blogs hvor jeg sidder tilbage med fornemmelsen af at have spildt min tid. Oftest er det fordi forfatteren kun har skrevet for at lave et eller andet SEO, - og det kan blive rigtigt dyrt. 

Så med så meget andet i livet, - det gælder om at finde en balance.

Michael

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Thor Mønsted:

Hej alle.

Her på Amino læser jeg rigtig mange gode debatindlæg, men der er også et par stykker, der er af temmelig tvivlsom karaktér. Og det for mig til at stille spørgsmålet;

På Amino, LinkedIN, Facebook, osv., kan mange personer læse ens debatindlæg. Herunder også potentielle kunder, leverandører og samarbejdspartnere.

Men tænker vi også på, at disse debatindlæg, måske også er en del af dét samlede kvalitetsudtryk, som andre personer har af én?

Sagt på en anden måde; Husker vi/jeg at være seriøs, fornuftig og professionel, når vi/jeg skriver/besvarer diverse debatindlæg?

I yderste konsekvens, kan man så risikere af miste kunder, hvis man skriver lidt for mange "dårlige/dumme" debatindlæg?

Mvh Thor Mønsted

Bestemt nej for mit vedkommende. Jeg gør det som der falder mig ind i nuet, jeg gider ikke at sidde og rette mine tanker ind på hvad jeg tror andre vil høre og se - det er sgu da det mest falske man gøre.

Jeg har ikke tænkt så meget over det, men jeg tror faktisk at jeg er lidt af en samme støbning som Simon Spis, godt nok bare i en mindre format rent personlighedsmæssigt.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der nok ingen tvivl om, at vi på Amino bruger dette forum til mange forskellige formål, som du også nævner.

Jeg prøver derfor for det meste at give et korrekt svar indenfor de områder, som jeg beskæftiger mig med, og på andre områder pointerer jeg derfor også, at det er min opfattelse, men man retteligen bør søge den nødvendige kompetence til en specifik opgave,

Jeg kom tidligere med et indlæg omkring sprogbruget her på Amino, som udartede både på den negative, men også på den positive måde. Konklusionen blev vel netop, at det var op til hver enkelts vurdering om, hvor vidt man ville gå i sine ytringer.

Som debattør og indlægger her på Amino, skal man dog gøre sig klart, at der er rigtig mange, der kigger med på debatten ligesom mange af vores indlæg senere kan læses på google m.v., så spørgsmålet er igen, hvad man skriver her, bliver man mødt af senere.

Der er ingen tvivl om, at de på Amino, som er med korrekt navn (firma eller personligt) nok er mere observante på den front, idet en "anonym" debattør kan komme med hvad som helts uden konsekvens, men til gengæld kan vedkommende så heller ikke få den anerkendelse, som et godt svar eller indæg vil kunne give.l

Hilsen

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Thor: Du hiver fat i en meget aktuel problemstilling. Jeg har flere gange hørt den der opsang med, at man 'hele tiden skal være professionel og følge korrekt forretningsetikette, når man debatterer'. 

Min holdning til den opfattelse er to-delt. Der sidder rigtig mange iværksættere herinde, for hvem Amino både er en stor netværks- og forretningsmulighed. I denne gruppe bør der herske et klart skel mellem udtalelser som privatperson og virksomhed, og medlemmer af den gruppe bør helt klart ikke rode sig ud i alt for kontroversielle diskussioner. 

Selvfølgelig er det tilladt at markere sig, men alt med måde.

Den anden gruppe her på Amino, er personer som mig og en håndfuld andre. Vi repræsenterer ikke en virksomhed som sådan, men er her snarere for at suge viden til os og lære af andre iværksætteres erfaringer. Derfor kan vi uden videre deltage i de kontroversielle diskussioner, fordi vi helt og aldeles optræder som privatpersoner. Jeg er derfor fuldkommen ligeglad med, om jeg - indenfor rimelighedens grænser - kommer til at træde folk over tæerne i ny og næ. Det gælder forresten også i det virkelige liv - man kan (og skal) - ikke enes med alle. 

Og som en overordnet note til ovenstående, så bør alle - uanset om man udtaler sig som firma eller privatperson - holde sig ude af diskussioner, som man ikke ville deltage i, i det virkelige liv (efter devisen "put your money where your mouth is").

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dyrebilen.dk:

Nu spørger du vist lidt retorisk, men derfor svarer jeg alligevel *smiler*

Det tror jeg man skal gøre sig bevidst om, især hvis emnet ligger indenfor ens forretningsområde hvor de potentielle kunder kan have alerts på fagtermer.

En generel debat om et løsere emne tror jeg ikke har den store bevågenhed fra nogen. Det skrevne ord kan tolkes forskelligt, og en lidt kontant eller skæv tilgang til et emne, vil opfattes meget forskelligt alt efter hvilken "virksomhedskultur" man kommer fra.

Det kunne jeg ik have skrevet meget bedre! Er helt enig!

5 x Star herfra ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thor

Nu har der altid været en diskution omkring om virksomheder skal ytre sig politisk, eller omkring forskellige emner i samfundet. Og ærligt, så tror jeg at mange ansatte  i de danske virksomheder er mere end alm. irriteret over politiske korrektnes, som mange firma gerne vil lægge op til.

På den anden side, så tror jeg mere at det er de resultater som man kommer med, som firma, end det politiske tilhørsforhold, eller ytringer en virksomhed kommer med, som gør at der handles med det. Dette selvfølgelig med modifikationer, da der selvfølgelig er nogle ting der ikke er set.

Men når det så er sagt, så tror jeg også at tolerancen idag er større, for tager man nogle firma'er så gør de meget i at komme med ytringer i fx TV, og tit er det en gratis reklame for deres firma, og dette ses der umiddelbart ikke ned på.
Men selvfølgelig skal sprogbruget være der efter, sådan at det ikke virker som et slag i hovedet, når man hører/læser det.

Hvad angår mig selv, så er jeg sådan set ligeglad, med hvad andre mener om mig, og mit firma, da jeg ikke kan være en såkaldt ludder for andres meninger, eller holdninger. Og vælger man at være med på en debat, hvor man skriver sin mening, så skal man også stå bag den. Det er ikke noget mere umotiverende end personer der fedter for de rette holdninger, uden at have dem.

Men når dette så er sagt, så vælger jeg tit også et pænere sprog her, end jeg ellers ville have gjort, da det jo er et udstillingsvindue, og derfor ikke kan bruge et teenage sprog der aller mest går ud på at voldtage det danske sprog.

Og når alt dette så er sagt, så skal man også passe på med den paranoide tro på at alle læser med, jeg ved godt at alle kan læse med, men ærligt, så tror jeg at mange ansatte og andet, har bedre ting at begive sig med, end at sidde og læse indlæg her på amino eller andre debatfora.

Man skal lige tænke på at internettet ikke er alt i livet, der findes stadig firma ejere der ikke bruger det. Og personligt har jeg kunder der ikke ejer en PC Surprise .

/Kenneth

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)