Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet, - hjemme/ude - hvad er bedst

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Kettinge
Tilmeldt 29. Sep 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg går nu og tumler med at skulle finde ud af hvad jeg gør bedst når firmaets hjemmeside skal i luften.
 
Jeg går og funderer over om jeg skal have den herhjemme, eller om jeg skal have den hos en udbyder.
 
Jeg kommer selv til at stå for vedligeholdelsen, i hvert tilfælde indtil videre. Til at starte med bliver det ikke noget krævende, men senere skal der kobles noget PHP  og SQL på.
 
Jeg overvejer en Linux/Apache/PHP/MySQL løsning. Men er det overhovedet nogen fordel at have den stående her, kontra at have den hos en udbyder?
 
Hvor hurtig maskine og forbindelse skal man som minimum have for at det ikke generer brugeren?
 
Det skal lige nævnes at maskinen ikke kommer til at lave andet.
 
Anyone...
 
 
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er det ikke blot fordi jeg selv er udbyder, men jeg vil anbefale dig at hoste ude i byen.

Når du vælger at leje et webhotel, eller for den sags skyld en server, får du ofte en del faciliteter med som du ikke kan klare hjemmefra, der sikrer den bedst mulige oppetid samt svartid for din webside (hvilket jo naturligvis er vigtigt ved dit firmas side) - ting du formodentlig ikke ville kunne få dækket ved at hoste den hjemme ville være en hurtig linje, redundans på linjen, nødstrømsanlæg etc.

Mhs. til en Linux server der bare skal køre en almindelig webside med PHP og MySQL, så er hardware kravene ekstremt små - selv 500mhz/128mb ram og mindre skulle i princippet kunne klare det, men hvis din side er meget krævende eller har stor belastning stiger kravene naturligvis, og desto flere ressourcer der er ledige desto hurtigere vil den jo kunne ekspedere forespørgslerne :)
Hvad angår forbindelsen vil jeg ikke anbefale dig at hoste den på en almindelig ADSL linje, men hvis du gør vil jeg som minimum anbefale at du har 512 i upload (og hvis du har filer til download på din side så gerne mere).

Priserne på serverhosting er så små i dag at udgifterne ved at have en maskine stående hjemme (strøm primært) ikke kan betale sig taget i betragtning af alle de fordele man får ved at have sin server i et ordentligt datacenter (synes jeg).
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket udstyr du har brug for, og hvilken løsning der er bedst, kommer helt an på, hvad det er for et system, du kører. Hvis det er en almindelig, velbesøgt hjemmeside/e-shop, ville jeg ikke se nogen grund til at begynde at sætte en server op selv. Et webhotel er i den situation klart at foretrække - dels fordi det koster en brøkdel af prisen, dels fordi det ikke er dig selv, der skal op og rode med det, hvis harddisken crasher kl. 3 om natten eller mens du er på ferie.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag mit ord for at du har lyst til at lade det være hosted. Det er spild af tid at hoste det selv.
Ved at gøre det selv, får det du der her ud af det:

Det bliver dyrere
Det bliver dårligere
Det bliver mere besværligt

Koncentrer dig om det du er god til og lad andre om det du ikke er god til.
Vi har i SPAMfighter gjort en rigtig dum ting og det var at lave vores eget betalingssystem og diverse andre administrative løsninger. Det har kostet os meget værdifuld tid, som vi skulle have brugt på at lave flere produkter. Jeg har lige mødt et par firmaer, der har været så kloge at lade andre om den slags og de er meget større end os og på den samme tid.

Så i vores iver efter at spare 10  % på transaktionsomkostningerne, har vi betalt ved at have en 75 % lavere omsætning....

Dbh Martin

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan,

Jeg har selv en UNIX server kørende (Apache, MySQL etc.), og jeg har sider hosted ude i byen. Så jeg har erfaringer fra begge verdener.  Min erfaring dermed er, at hvis du har noget som er ekstremt specielt, som kræver super performance, og som kræver specielle plug-ins etc. på serveren, så host den selv, ellers hold fingrene fra det!
 
Du kommer hurtigt af med 10.000 kr. for en anstændig server, dertil kommer nødstrøm, en god Internet forbindelse, antivirus/spam, og så har du bøvlet bagefter. Så der er god økonomi i at placere din webshop (der står i din signatur at du er kommende vinimportør - så jeg gætter) ude i byen, og istedet bruge din tid på at gafle nye kunder istedet for at lege systemadmin
 
mvh Carsten
 
PS: Synes at jeg kan huske at Sune kom med et godt tilbud for kort tid siden...
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må give Martin ret: Koncentrer dig om det du er bedst til!

Jeg har løst det sådan, at jeg har en test-server stående herhjemme og så al min drift ude i byen. Hjemme-serveren er naturligvis forbundet til min 768/4000 ADSL så tingene kan i princippet tilgås udefra, hvis jeg skal vise det til nogle eller arbejde på det indefra mit kontor i byen, men det er bare ikke så stabilt :)

Fra Kettinge
Tilmeldt 29. Sep 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Thjaeeee, så blev den vist afklaret, - jeg vælger at høre efter, og få den hosted ude i byen.

Tak for fin respons.

Fra Valby
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jan,
jeg må tilslutte mig de andres holdning - ikke bare fordi jeg arbejder i branchen, men fordi du skal gøre lige som Danske Bank
Dog skal du være meget opmærksom på den kontrakt du tegner hos et hostingfirma, hvis du ikke er opmærksom kan det enden med, at løsningen er lige så god, som hvis den stod hjemme i din kælder.
Inden du tegner en kontrakt skal du være afklaret med dig selv om, hvad du kan tåle (økonomisk) af nedetid, serviceniveau etc. Ellers kan du ende med, at forvente et produkt som du ikke har købt eller betale for noget, du ikke har brug for.
Allier dig med en der kender dine behov og kan forstå en kontrakt, hvis ikke du selv føler dig sikker på opgaven.

/Marcus

-- ScanvoX --

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
host host host.. hvis nu strømmen går der hjemme, eller noget andet.. plus det bliver røvdyrt for dig i traffik hvis den bliver velbesøgt.
så find dig en webhost hvor du enten vælger et godt hotel eller får dig en managed server.

Supply Chain blæksprutte

Fra Kettinge
Tilmeldt 29. Sep 05
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 10/11/2005 11:24:10 AM Forfatter: kejseren så find dig en webhost hvor du enten vælger et godt hotel eller får dig en managed server.

Hvad er forskellen på om man benytter et webhotel, eller man ligger på en dedikeret server?
Er der nogle ting man skal være specielt opmærksom på i forbindelse med at få webstedet hosted?
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)