Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af links

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg står overfor at skulle købe nogle links med det formål at øge linkpopulariteten/pagerank''en på nogle websteder.

 

Er der nogen der har erfaringer med dette?

 

Min strategi er på nuværende tidspunkt at købe links fra omkring 2-4 forskellige store danske eller engelske websteder, med PR8 eller PR7, som samtidig har bare en lille grad af relevanthed for webstederne. Men skulle jeg i stedet satse på at få mine links ind på et større antal men mindre websteder (med lavere PR)? og kan det betale sig at få linkene ind på samtlige af deres undersider eller mener i det er nok med forsiden? (der er jo en vis prisforskel)

 

Det er ikke første gang jeg skal købe links, men jeg syntes nu stadig at det er lidt svært at vurdere værdien af de enkelte links. Der er jo så utrolig mange faktorer der spiller ind. Selv kigger jeg blandt andet på: PR vist i Googles toolbar, relevans, indekseringen af webstedet, antallet af eksterne links, antal og kvalitet af backlinks og alaxa rank. Men at oversætte dette til en værdi i kroner og øre, det syntes jeg er en udfordring!

 

Alle meninger og erfaringer er velkomne :)

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Svaneke
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 69
Fra  Skøde Centret Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Links fra forsiden burde være nok. Det er nogle gange faktisk bedre frem for at have et link på alle siderne. Det virker mere naturligt i forhold til søgemaskinerne kan man sige.

Jeg ville hellere satse på få gode links frem for mange halvdårlige links. Det er for det første nemmere at administrere, men giver formentlig også det bedste resultat, alt andet lige. Det afhænger selvfølgelig også af relevansen af de links du køber samt fra hvilket domæne de kommer fra. Hvis det domæne du køber links fra ikke har en høj "trustvalue" hos Google, vil det ikke give ret meget uanset pagerank, da pagerank ikke bruges til ret meget alligevel. Der er nemme måder at manipulere med denne pagerank, hvilket også sker blandt firmaer der sælger links.

Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Dennis

Tak for dit svar.

Dato: 09-11-2006 21:24:54 Forfatter: Dennis Thyme-Duvald Links fra forsiden burde være nok. Det er nogle gange faktisk bedre frem for at have et link på alle siderne. Det virker mere naturligt i forhold til søgemaskinerne kan man sige.

Ok. Det har jeg aldrig hørt før. Har du nogle erfaringer med dette? Hvis vi nu fx tager borsen.dk, ville du så foretrække et enkelt link på forsiden eller links på samtlige undersider?

Dato: 09-11-2006 21:24:54 Forfatter: Dennis Thyme-Duvald Jeg ville hellere satse på få gode links frem for mange halvdårlige links. Det er for det første nemmere at administrere, men giver formentlig også det bedste resultat, alt andet lige. Det afhænger selvfølgelig også af relevansen af de links du køber samt fra hvilket domæne de kommer fra. Hvis det domæne du køber links fra ikke har en høj ''trustvalue'' hos Google, vil det ikke give ret meget uanset pagerank, da pagerank ikke bruges til ret meget alligevel. Der er nemme måder at manipulere med denne pagerank, hvilket også sker blandt firmaer der sælger links.

Jeg tror også umiddelbart at jeg holder mig til en strategi med få gode links, men vil du anse links fra 3 PR7/8 sites, som få gode links? Eller ville det være bedre med links fra 10 PR6/5 sitets? Det giver jo så fx en større mulighed for at variere anchortexten, men det er højest sandsynligt mere tidskrævende.

Men hvordan vurderer du et websteds ''trustvalue''? Eller endnu vigtigere; hvordan vurderer Google og andre søgemaskiner dette?

Du siger man nemt kan manipulere ens pagerank. Hvordan kan man gøre det? Ja altså, andet end at sørge for at andre websider med stor pagerank linker til en.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Svaneke
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 69
Fra  Skøde Centret Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville foretrække et link fra forsiden af boersen.dk, men det afhænger også af placering af linket på siden m.m. Og det skal naturligvis være et rent html link og ikke en redirect.

Jeg ville klart foretrække links fra få gode sites med høj pagerank (som nævnt betyder dette ikke så meget, men KAN dog indikere at siden har en høj værdi hos google).

Jeg fandt denne artikel der foretæller lidt om hvordan man kan manipulere med en pagerank.

Her er en artikel om trust value / trust rank.

Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)