Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forvirring om "domænestrategi"

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

 

Efter en del spørgsmål omkring valg af domæner og redirects fra ét domæne til et andet uden at få "bøvl" med søgemaskinerne, er forvirringen efterhånden ved at være total, og jeg kunne godt bruge lidt friske øjene til at komme med input til følgende.

 

Vi har et domæne med ca. 60 indekserede sider i Google, og disser sider ønsker vi at beholde (eller ihvertfald URL´erne på siderne). Imidlertid vil vi gerne have selve indexsiden (roden) af domænet til at pege på et underdomæne hvor vores nye shop-site ligger.

 

Hvordan kan vi håndtere dette? Vi havde i første omgang lavet en META Refresh i indexfilen, men det er åbenbart ikke en metode søgemaskinerne bryder sig om, og en 301 redirect forstår jeg ikke rigtig om jeg kan bruge her.

 

Forvirringen er total...

 

Mvh

 

Claus

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal benytte et 301 server side redirect. Afhængigt af platform og webserver software gøres det på forskellige måder.
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 09-11-2006 21:55:19 Forfatter: Mikkel deMib Du skal benytte et 301 server side redirect. Afhængigt af platform og webserver software gøres det på forskellige måder.

 

Hej Mikkel,

 

Tak for input. Kan jeg godt lave en 301 på kun en enkelt af mine sider eller vil det gælde hele sitet?

 

Mvh

 

Claus

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan du sætte op som du vil - hvis du kan :)
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan lave en 301 på enkelte sider - det er ikke nødvendigt at gøre det på hele sitet
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
I håb om at Mikkel vil give et input, tillader jeg mig lige at poste et klip fra et mine tidligere indlæg hvor jeg spurgte til korrekt brug af informationpages. Jeg ønsker at lave informationpages fra mit domæne til et subdomæne (min shop ligger på subdomænet) på samme domæne: 

"Jeg er klar over, at designet skal ligne shopdesignet, og at der skal være navigation fra informationpages til shoppen, og omvendt. Ligeledes kan jeg læse mig frem til, at mine informationpages skal ligge på samme domæne som shoppen. Shoppen ligger imidlertid på et subdomæne på det domæne hvor jeg ønsker at implementere mine informationpages. Er et subdomæne at regne som et selvstændigt domæne, eller er det ok, set med søgemaskinernes "øjne"?"

På forhånd tak.

 

Mvh

Claus

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er svært at sige noget generelt om subdomæner i forhold til søgemaskiner. Det afhænger helt af hvordan det implementeres og hvordan subdomæner på dette domæne iøvrit bruges. Man skal se det for at vide o det er helt OK, på rænsen eller rigtig risikabelt :)
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, jeg tænkte jo nok det ikke var så simpelt endda, men mange tak for input,

 

Umiddelbart har jeg overvejet et seperat domæne til informationpages, da det vel så ikke vil kunne "ramme" mit egentlige domæne og subdomæne såfremt det skulle blive deranket...?

 

Jeg vil gerne lige fastslå, at jeg ikke er ude på at lave informationpages som ikke giver nogen værdi for brugerne, men jeg føler mig tvunget til at bruge dette redskab, da mit shopsystem desværre er meget lidt gearet til SEO. Jeg ved godt det er en fejl overhovedet at basere et site på et sådan system, men det kan jeg p.t. ikke gøre så meget ved.

 

Mvh

 

Claus

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du vil ferne alle risici ved at eksperimentere med sådanne sider, skal du fjerne alle "footprints" - og der kan godt være en del. Det handler grundlæggende set om at ferne alle obektivt målbare måder, hvorpå søgemaskinerne kan se, eller gætte sig til, at de to sider er fra dig og dermed "straffe" begge sites. DNS, IP, links, hosting - alt kan i princippet spille ind.
Tilmeldt 1. Sep 06
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak igen. Jeg ser det lidt som et paradoks - Enten skal man lave det på samme domæne og opbygge en linkstruktur siderne imellem og lade siderne ligne hinanden på alle måder, eller skal man gå den helt modsatte vej, og adskille sidene 100 % fra hinanden. Er det helt skævt opfattet ?



 



Jeg havde faktisk tænkt mig at lave nogle sider der i design ligner den shop jeg ønsker at optimere til, men bør måske i virkeligheden også adskille design. Jeg forestillede mig et seperat domæne som kun adskilte sig fra hoveddomænet via en bindestreg. Kan en søgemaskine lure en sådan sammenhæng eller er det at tillæge dem for stor intelligens...?



 



Mvh



 



Claus



Side 1 ud af 2 (11 indlæg)