Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn og skat

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 06
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for alle jeres indlæg.

 

Men jeg må indrømme at jeg er blevet en lille smule forvirret. Er der nogen steder I kan anbefale, hvor man kan læse lidt mere om dette?

 

Det, det hele drejer sig om er at jeg skal have en kassekredit på 150.000 kr i firmaet. af de penge er det menngen at jeg vil tage penge ud til at dække mine private udgifter.

Det er jo så meningen at firmaet en dag skulle give overskud, så min løn ikke skal trækkes på kassekreditten

 

De penge jeg hæver af kassekreditten (har jeg forstået det rigtig) skal jeg betale skat af?

Hvordan udregner man overskudet. Er det varesalg-varekøb - hvilke udgifter?

 

Tror jeg skal få fat i en revisor, skal vist have det skåret ud i pap

 

 

 

 

 

Tilmeldt 1. Nov 06
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Alt hvad du hæver ud af virksomheden til dig selv er skattepligtig. Når året er slut opgøres det hvad du har af overskud og hvormeget du har hævet. Det du har hævet af virksomhedens overskud skal beskattes som personlig indkomst.

Hvad overskuddet angår er det ikke bare lige at svare på. Overskuddet får man ved at trække fradragsberettigede udgifter fra omsætningen, men det siger ikke meget for hvad er fradragsberettiget. HR er at udgifter til at erhverve, sikre eller vedligholde omsætningen kan fradrages i virksomhedens overskud, men igen, hvad er så det?

Det lyder fornuftigt med rådgivning omkring dette, da den rigtige rådgivning kan spare dig for mange penge. 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er helt enig, men når vi bortser fra mellemregningskontoen så er de konti vi  taler om i VSO bortset fra mellemregningskontoen er jo i bund og grund blot specifikationer som normalt ikke indgår som en integreret del af bogføringen. 

 

Selve bogføringsgrundlaget bør være i orden uanset om man efterfølgende vælger VSO eller ej, men om man i den løbende bogføring bogfører hævninger over egenkapitalen, eller på en separat hævekonto, og/eller evt. en mellemregningskonto er som sådan uden betydning i relation til VSO. Bare man kan verificere hævningerne.

 

Jeg er enig i at mellemregningskontoen kun er relevant hvis der både indskydes og hæves midler, og at der ikke er lagt op til det, men den situation opstår meget nemt.

 

Jeg ved ikke hvad du mener med den regnskabstekniske måde at hæve på, men i begge situationer taler vi vel om faktiske hævninger + i VSO beløb der anses for hæves i forbindelse med årsafslutningen  .  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)