Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi kunne dele!!!?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Godaften Aminos''

 

Jeg har lige fået den smukkeste idé!!

 

Jeg kan fornemme at mange gerne vil importere fra Kina som jeg selv, men det er jo ufatteligt mange penge det drejer sig om, hvis man er en lille nystartet virksomhed, og så var det jo jeg tænkte, at man kunne slå sig sammen og dele en kontainer.. (jeg fylder i hvertfald ikke en hel)..

 

Jeg har ingen anelse om det kunne lade sig gøre og hvordan, men det kunne da være smart hvis man kunne finde ud af at deles om afgifter og hvad der ellers er af ting og sager..

 

Nogen der ved om det overhoved er muligt?

 

Mvh. Alexandra H.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er en smuk ide og det er muligt. Nu er Kina bare et middelstort land, så det kan vel kun lade sig gøre, hvis bestiller varer fra nogenlunde samme område og derudover har et sted at opbavere disse indtil alt er klar-parat til at man kan losse containeren.

Der findes med garanti en snedig gut, der har banket et speditørfirma op med netop dether i tankerne? :)

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi importere en del fra Kina og vores erfaringer er at det kun kan betale sig, hvis man deles om en container fra den samme fabrik.

Ellers kommer der mange ekstra omkostninger på at få samlet varerne og transporteret varerne til havnen osv osv.

 

Jeg ville gå efter at få CIF priser fra dine leverandører, så skal du kun betale omkostningerne i Danmark!

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig med Brian, der er jo ingen der siger du skal købe en hel container - ellers har du i hvert fald fat i de forkerte leverandører.
Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alexandra,

som Brian fremfører, så kan du jo vælge at handle dine varer i Kina på CIF-basis og således slippe for at skulle arrangere/stå for transporten op til Dansk havn. Ellers kan jeg love dig for, at stort set enhver speditør i DK vil være istand til at tilbyde dig priser på LCL (stykgods).
 
Få skriftlige tilbud fra et par stykker og husk, at står du selv for transporten, så skal du også selv tegne forsikringen.

Mvh

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Mange tak for svarene!

Jeg var ikke klar over at der var noget der hed CIF, hvad står det egentlig for sådan helt præcist?!! hø hø Det vil så sige at jeg skal bede min leverandør om prisen på mine varer inkl. fragt til DK? Når man aldrig har prøvet det før så synes jeg det er svært at vurdere om det kan betale sig i sidste ende..

jeg er jo helt ny på området så det er rart at man kan komme her ind og få gode råd af alle jer erfarne =O)

 

Mvh Alexandra H

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alexandra

CIF er en incoterm
Cost, Insurance & Freight (altså sælger betaler alle omkostninger til DK)

Hvis du har lyst kan du læse om alle terms på dette link  http://www.ltdmgmt.com/incoterms.htm
Når du får en aftale med en speditør kan de rådgive. Speditører er eksperter i incoterms.

mvh
Heine
mohko

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Heine

 

Rigtig mange tak!

 

Jeg forstår ikke helt... hvad skal jeg med en speditør hvis det er leverandøren som står for fragt?

Hvad skal jeg så betale for når varerne kommer til DK?

Er det de fleste leverandører som går med til den løsning hvor de sørger for fragt? jeg mener, det er jo ekstra arbejde for dem som de vel ikke får noget for?

Er det overhoved billigere at de står for det end hvis jeg selv gjorde?

 

Håber du vil hjælpe mig lidt videre med alle mine spørgsmål =o) 

Mvh. Alexandra

Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alexandra

 

Det kommer jo an på de tilbud du får.

 

Hør om leverandøreren vil lave CIF som lev.betingelse, og i så fald, hvad prisen bliver.

Hold det op mod det evt. tilbud fra speditør i DK. Under alle omstændigheder er du nok nødt til at have en afatale med en speditør i DK, som kan modtage dit gods. Du aftaler om du selv vil afhente godset på terminalen eller du vil have det leveret op adressen. Disse udgifter i DK står naturligvis for din egen regning.

Du kan sagtens kontakte en speditør og spørge løs. De kan svare på mange ting samt fortælle dig nøjagtigt hvilke oplysninger de skal bruge. Det er en fordel at være forberedt. Dvs dan dig en idé om hvad omfanget af dit godt er, hvordan det er pakket og stablet, vægt, særlige hensyn etc.

Personligt har jeg et godt samarbejde med Modultransport A/S. Søde og hjælpesomme folk og de har god erfaring med gods, særligt fjernøsten og USA. Tjek evt. deres hjemmeside først.

Det kan måske virke lidt forvirende når man ikke har så meget erfaring i det, men i bund og grund handler det blot om hvordan dit gods skal komme fra punkt A til B og når du får en god aftale med en speditør skal du næsten ikke røre en finger. Speditøren har en agent i Kina som tager sig af alt det praktiske derude.

 

mvh

Heine

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)