Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dette er UDEN TVIVL den næste store ting

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

At lave et "tag" er noget alle kender fra facebook og lign, men at lave et elektronisk tag på et virkeligt objekt er fremtiden.

Jeg er helt overbevist om at vi inden for de næste 5 år vil se en eksplosion på dette område, og før du ved af det vil du se "tags" på stort set alt.

Måden det virker på er at man laver en installation på sin tlf eller hvilken elektronisk dims man nu render rundt med. Jeg kan så som virksomheds ejer placere tags rundt omkring i min butik eller på vare, eller på facaden. Et tag ligner en stregkode, men når du tager din telefon og peger på stregkoden bliver du vist det indhold jeg har knyttet til den. Det tilknyttede indhold kan være video, lyd, billeder eller 3D.

Det betyder at du i dit lokale supermarked kan tage din telefon, pege på den stegkode placeret på din bøf, og herefter se en video om hvordan den er opvokset osv.

Eller når du er på vej ned af strøget kan du på facaden pege på et tag og se en video med dagens tilbud, og med en venlig stemme der fortæller dig at fordi du har benyttet dette tag kan der nu opnåes 10% i ekstra rabat.

Hos Bil forhandleren kan du ved at pege på den bil du kigger på få den seneste anmeldelse og netop denne bil, og se den blive testkort osv osv.

Der er så mange uanede muligheder i dette, og det vil efter min mening være noget der bliver overvejende dominerende i fremtiden.

Hvorfor stå i kø med et spørgsmål til ekspedienten, når du kan se video, 3D og få alt info du har brug for blot ved at pege på en vare med din mobil.

Thorborg snakker ofte om timing, og jeg må indrømme at jeg tror også tiden er rigtig til dette, og det vil have en wouw effekt der markedsføre sig selv.

Jeg kunne kunne godt finde på at kaste mig over dette produkt, men ville ikke gøre det alene. Lyder det som noget for dig kan vi måske lave noget sammen.

Til at starte med vil der dog udelukkende være tale om brainstorming og tankeleg med hvordan det kan udnyttes.  Enten føre det til noget eller også gør det ikke, jeg kunne bare godt tænke mig at sniffe lidt til det og sparring er altid en god ting.

Jeg forventer at en evt makker kan smide minimum 100k i projektet og jeg vil gøre det samme hvis vi beslutter os for at gøre noget ved det.

 

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Lundgren:

 At lave et "tag" er noget alle kender fra facebook og lign, men at lave et elektronisk tag på et virkeligt objekt er fremtiden.

Jeg er helt overbevist om at vi inden for de næste 5 år vil se en eksplosion på dette område, og før du ved af det vil du se "tags" på stort set alt.

Måden det virker på er at man laver en installation på sin tlf eller hvilken elektronisk dims man nu render rundt med. Jeg kan så som virksomheds ejer placere tags rundt omkring i min butik eller på vare, eller på facaden. Et tag ligner en stregkode, men når du tager din telefon og peger på stregkoden bliver du vist det indhold jeg har knyttet til den. Det tilknyttede indhold kan være video, lyd, billeder eller 3D.

Det betyder at du i dit lokale supermarked kan tage din telefon, pege på den stegkode placeret på din bøf, og herefter se en video om hvordan den er opvokset osv.

Eller når du er på vej ned af strøget kan du på facaden pege på et tag og se en video med dagens tilbud, og med en venlig stemme der fortæller dig at fordi du har benyttet dette tag kan der nu opnåes 10% i ekstra rabat.

Hos Bil forhandleren kan du ved at pege på den bil du kigger på få den seneste anmeldelse og netop denne bil, og se den blive testkort osv osv.

Der er så mange uanede muligheder i dette, og det vil efter min mening være noget der bliver overvejende dominerende i fremtiden.

Hvorfor stå i kø med et spørgsmål til ekspedienten, når du kan se video, 3D og få alt info du har brug for blot ved at pege på en vare med din mobil.

Thorborg snakker ofte om timing, og jeg må indrømme at jeg tror også tiden er rigtig til dette, og det vil have en wouw effekt der markedsføre sig selv.

Jeg kunne kunne godt finde på at kaste mig over dette produkt, men ville ikke gøre det alene. Lyder det som noget for dig kan vi måske lave noget sammen.

Til at starte med vil der dog udelukkende være tale om brainstorming og tankeleg med hvordan det kan udnyttes.  Enten føre det til noget eller også gør det ikke, jeg kunne bare godt tænke mig at sniffe lidt til det og sparring er altid en god ting.

Jeg forventer at en evt makker kan smide minimum 100k i projektet og jeg vil gøre det samme hvis vi beslutter os for at gøre noget ved det.

Det du beskriver lyder meget som som dette system  http://da.wikipedia.org/wiki/RFID - der er nogen firmaer med mange milliærder i baglommen som er ved at udvikle sådan et  koncept i deres hemmelige laboratorier.

Jeg tror desværre ikke rigtigt at man når særlig langt med et par "søllede" par hundretusind kroner.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænkte nu mere noget i stil med det her som allerede er på markedet http://www.stickybits.com/

 

At der kan laves et produkt for et par hundredetusinde har aldrig været min påstand, det har heller aldrig været min påstand at der vil blive lavet et produkt. Jeg siger dog heller ikke at det ikke kan lade sig gøre.

Jeg har blot skrevet jeg gerne ville have en at brainstorme med, og at denne person skulle have muligheden for at smide min 100K hvis det blev aktuelt.

Alt i alt syntes jeg faktisk dit indlæg virker som et fejlslået og halvhjertet forsøg på at virke smart, på et område hvor du ikke engang er klar over hvad der tales om.

Desuden kommer man ingen steder med pessimisme og troen på ting ikke kan lade sig gøre før man overhoved har undersøgt det.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Lundgren:

Tænkte nu mere noget i stil med det her som allerede er på markedet http://www.stickybits.com/

Det produkt kendte jeg ikke, det ser faktisk meget intressant ud må jeg nok have lov til at sige. Jeg er faktisk rimlig sikker på at det nok skal gå hen og blive en stor ting i nær fremtid. Jeg kunne godt tænke mig at brainstorme med dig omkring det, jeg er faktisk meget nysgerrig efter at vide noget mere omkring det.

Jeg sender dig en PM senere på dagen :-)

 

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bare i orden. Det link jeg har sendt er kun toppen af isbjerget, og der er meget mere og advanceret udstyr som allerede er tilgængeligt. I det hele taget et rigtig spænende område.

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Stregkoder er elendige, telefoner som stregkodelæserer er elendige, stregkodelæsere i almindelighed er elendige.

 

Jeg tror man skal tænke ud af stregkoder og finde på noget der er mere smart :o)

Http://gozmo.dk - kostumer & kostume tilbehør

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Netlazer,

Nu blander jeg mig lige lidt :o)

Hvorfor er stregkoder så udbredt i Japan?

Det er en fantastisk metode til at linke det digitale medie sammen med det fysiske.

Til information, bliver stregkoder benyttet på over 70% af alt offline/outdoor marketing i Japan. Det er bare et spørgsmål om tid, før denne tendens kommer til Danmark.

Der er flere større danske virksomheder, som har benyttet stregkoder i markedsføringen - her kan bl.a. nævnes: DSB, COOP Danmark, FDM og Telenor.

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi der ikke er udviklet bedre endnu :)

Http://gozmo.dk - kostumer & kostume tilbehør

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

netlazer:

Stregkoder er elendige, telefoner som stregkodelæserer er elendige, stregkodelæsere i almindelighed er elendige.

 Jeg tror man skal tænke ud af stregkoder og finde på noget der er mere smart :o)

Jeg syntes ellers at disse videoer viser at det går rimligt problemfrit http://www.youtube.com/results?search_query=qr+barcode+demo&search_type=&aq=f

Til Kristian.

 - læs folks kommentar!

Jeg syntes at mange af dem har nogen gode argumenter. Stegkoderne er jo i bund og grund bare en URL-adresse. Hvordan får man lige folk til at gide at tage et billed af en stregkode for at besøge en hjemmeside, når de ligeså godt kan taste selve URlen ind i sin browserlinie. Okay, man slipper for fedte rundt med skrive lange urls, det er vel også den eneste fordel.

Det var bare lidt kritik af produktet, men jeg syntes alligvel at det lyder meget spændende, og jeg tror stadige på at det kan blive rigtigt stort. 

Nå, men jeg researcher lige lidt videre. Jeg kan godt lide det der med fødselsdagskortet http://www.stickybits.com/buyproducts/ super funny inspirerende.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Lundgren:
Jeg er helt overbevist om at vi inden for de næste 5 år vil se en eksplosion på dette område, og før du ved af det vil du se "tags" på stort set alt.

Fra 1. maj kan du se det på vores kaffe :-D Det fungere faktisk ok men vi "bøvler" en del med vores Iphone App.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Side 1 ud af 4 (35 indlæg)