Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate Marketing - et helt overordnet spørgsmål

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Trådstarter er stået af :-)

Men fortsæt endelig med diskussionen. Jeg fatter det måske en dag og så kan jeg jo gå tilbage.

Jeg tror, at jeg vil prøve det lidt an med Amazon for at se, om det er noget, der er sjovt. Det ser ud til at være til at gå til. Og så kan jeg jo altid tage det et niveau videre...

Tak for al hjælpen

Hej med dig :-)

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Krabbe:

...

Vil jeg gennem affiliate marketing kunne placere et link med min videoanbefaling og således tjene en bette skilling, hvis de klikker på linket og ender med at købe bogen?

På forhånd tak

/Tommy

Glem ikke at du naturligvis også skal beskattes af dine indtægter.
Så hvis du får 5-10% på salg af bøger, så er der ikke meget tilbage, når skattefar også skal have sin del af kagen. Men ok, mange bække små...

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy

Jeg går ud fra, at du tænker på at anbefale bøger i forbindelse med Ildsjael.dk - Hvilket jeg synes er en rigtig god ide, da der helt sikkert er mange, som er interesseret i at "lære mere" efter at have hørt dine foredrag eller læst nogle af dine artikler.

-----

Inden du giver dig i kast med projektet, så er det vigtigt, at du regne på  hvor meget du kan tjene i forhold til hvor meget tid du vil skulle bruge på det - Det virker måske lidt banalt, men jeg vil lige nævne det, da der er uhyggeligt mange, som bruger en masse tid og energi på affiliate marketing, før de kigger på hvad det er realistisk at tjene.

Kommissionen for salg af normale bøger ligger for det meste omkring 10%, og da de fleste bøger er relativt billige, så vil du normalt ende med at få 10-20 kr. pr. salg.

Hvis vi som udgangspunkt siger, at du sender 100 salg, så tjener du altså et sted mellem 1000 og 2000 kr. - Spørgsmålet er så hvor meget tid og energi du vil skulle bruge for at generere de 100 salg.

-----

En ide...

Da du beskæftiger dig med personlig udvikling tror jeg, at det vil være en god ide, hvis du kigger på mulighederne for at blive affiliate for andre produkter end bøger. Der er rigtig mange, som foretrækker at lære fra lyd/video kurser frem for bøger, og man bliver normalt betalt meget bedre for at sælge et video kursus end en bog.

 

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JakobP

Dejligt med et sprog, jeg kan forstå :-)

JakobP:
Hvis vi som udgangspunkt siger, at du sender 100 salg, så tjener du altså et sted mellem 1000 og 2000 kr. - Spørgsmålet er så hvor meget tid og energi du vil skulle bruge for at generere de 100 salg.

Sagen er, at jeg læser tonsvis af bøger i forbindelse med ildsjael.dk i forvejen. Alene til den bog, jeg nu har på trapperne har jeg vel læst små 100, hvoraf jeg kan anbefale mange af dem. Så det vil jo ikke tage mig længe at indspille et videoklip og sætte et link på. Jeg vil under alle omstændigheder gerne give anbefalinger alligevel. Så skulle der falde lidt af, vil det jo ikke gøre noget.

JakobP:
Da du beskæftiger dig med personlig udvikling tror jeg, at det vil være en god ide, hvis du kigger på mulighederne for at blive affiliate for andre produkter end bøger. Der er rigtig mange, som foretrækker at lære fra lyd/video kurser frem for bøger, og man bliver normalt betalt meget bedre for at sælge et video kursus end en bog.

Tak - en god idé. Problemet er nok bare, at jeg aldrig vil anbefale / sælge noget, jeg ikke selv har afprøvet. Det smarte er jo, at jeg har læst bøgerne alligevel. Men det kan da godt være, at jeg også prøve nogle videokurser med tiden.

Hav en fremragende mandag!

Hej med dig :-)

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy Krabbe:

Tak - en god idé. Problemet er nok bare, at jeg aldrig vil anbefale / sælge noget, jeg ikke selv har afprøvet. Det smarte er jo, at jeg har læst bøgerne alligevel. Men det kan da godt være, at jeg også prøve nogle videokurser med tiden.

Jeg er rigtig glad for at høre, at du vil gøre tingene "ordenligt" - Der er alt for mange affiliates, som udelukkende vælger deres deres annoncører ud fra hvad de betaler, uden at kigge på produktet.

Måske kunne du indarbejde en liste over produkter, som du overvejer at teste?

Du ved jo langt mere om tingene end "normale mennesker", så selvom du ikke har prøvet et produkt, så vil du rigtig ofte kunne hjælpe folk til at finde noget de bliver glade for, blot ved at fortælle dem, at produktet eksisterer og hvad det kan gøre for dem.

Hvis jeg f.eks. gerne ville lære mere om kommunikation, så er jeg sikker på, at jeg ville være langt bedre rustet hvis du gav mig en liste over bøger, som du ikke selv har læst men "tror" er gode, end hvis jeg selv gik ud og begyndte at finde bøger.

Jeg ser under alle omstændigheder frem til at læse/høre/se dine anbefalinger, da jeg har på fornemmelsen, at jeg kommer til at lære en ting eller tre :-)

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)