Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af blog til at SEO optimere. Gør jeg det rigtigt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har i weekenden oprettet en blog til min webshop. Målet med bloggen er at lave spændende tekst om vores produkter og service. Vi har et lagt noget link fra shoppen endnu, da vi lige vil have bloggen til at spille lidt bedre. Et andet og meget vigtigt punkt med denne blog, er at blive optimere i Google. Jeg har lavet et blog indlæg i dag, og jeg kunne meget godt tænke mig at få feedback på det jeg gør. Er det den rigtige fremgangsmåde, eller er det bare helt hen i vejret.

Hvad skal jeg gøre bedre, og hvad skal jeg gøre anderledes? Jeg venter spændt på DIN kommentar!

http://finefashionblog.blogspot.com/2010/03/sommeren-er-snart-over-os-og-derfor-er.html

Mvh

Kim Kristensen

Fra Roskilde
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 74
Fra  Gratisrabat.dk Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig, så ville jeg sørge for at få bloggen godt søgemaskine optimeret før jeg linkede til butikken.

Blandt andet fordi du risikere at Google ser din blog som en "bad neighbour"

Du kan også risikere at Google straffer din shop fordi der måske kommer mange links fra din blog som har pagerank 0.

Men lav en masse seo på bloggen og derefter link til din shop :)

Gratisrabat.dk - Nye og nyttige rabatkoder dagligt. Kom ind og få rabatter til netbutikker i hele Europa.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Sara Schousen:

Hvis jeg var dig, så ville jeg sørge for at få bloggen godt søgemaskine optimeret før jeg linkede til butikken.

Blandt andet fordi du risikere at Google ser din blog som en "bad neighbour"

Du kan også risikere at Google straffer din shop fordi der måske kommer mange links fra din blog som har pagerank 0.

Hey

 

Jeg har ikke rigtig set nogen beviser for at det du siger er korrekt, En hjemmeside bliver ikke set som en "bad neighbour" som du siger, bare fordi den har en PR på 0 og fordi der kommer mange links fra hele bloggen til en hjemmeside, Det der gør at den muligvis bliver set som "bad neighbour" er rigtig mange punkter, og det tager tid at blive tildelt hvis man kan sige det sådan titlen som "bad neighbour" :)

Men det trådstarter skal passe på med, er på hvert blogindlæg ikke at overdrive det med links til shoppen. for det kan nemlig blive et af de punkter som afgør hvilket stempel bloggen skal få. Det vil det helt sikkert hjælpe i starten, men efter lidt tid, så vil bloggen blive set som et forsøg på at snyde Google, og så vil dit arbejde være spildt. Det rammer dog ikke shoppen, da hvem som helst vil kunne oprette en blog og gøre det samme, man bestemmer jo ikke selv hvem der linker til en, man skal mere passe på med hvem man linker til.

Yderligere så link til andre sider også, i stedet for kun at linke til din shop, og gør de links tydelige som du gerne vil have folk skal klikke på. men lad være med at have så mange links på samme blogindlæg, efter min mening så skal du max putte 2 link til shoppen på hvert blogindlæg.

Det handler om at have fokus når man laver søgemaskineoptimering. Så fokuser på enkelte produkter i dine indlæg, og lav så 1-2 links på vigtige ord til din shop. og skriv selvfølgelig en masse blogindlæg, men stadig med hvert sit fokus.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende tråd.

Nu snakker man altid om at SEO sin hjemmeside, men hvordan kan man seo optimere sin blog?

Når man SEOer sin side bruger man netop bloggen, men laver man så en blog til sin blog eller hvordan?

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

at udføre seo handler ikke om at oprette en blog til formålet, det er et tiltag som man kan tage i brug, men det er ikke en nødvendighed når vi snakker SEO.

Der er rigtig mange ting man kan gøre for at optimerer en blog, og alt sammen er det samme som at optimerer en hjemmeside. der er ingen forskel. en blog er i bund og grund bare en mindre hjemmeside.

Så ja svaret er egentlig at man bare skal optimerer bloggen på samme måde som man ville optimerer sin hjemmeside uden brug af blog.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Sasa Kovacevic:

Spændende tråd.

Nu snakker man altid om at SEO sin hjemmeside, men hvordan kan man seo optimere sin blog?

Når man SEOer sin side bruger man netop bloggen, men laver man så en blog til sin blog eller hvordan?

Uden at være ekspert på området, vil jeg tro at man kan SEO optimere sin blog på samme måde som man SEO optimerer sin hjemmeside - det er jo i bund og grund bare en hjemmeside med tekstindhold på. Dvs. at jeg til min blog fx kan sørge for at der er indgående link til den, som dette om cms system . Og så skal bloggen vel selvfølgelig overholde og bygges op efter alle de gældende principper der også gælder for en hjemmeside, hvis man seo-optimerer sin blog på samme måde som sin hjemmeside, så kan det ihvertfald kun gå godt :)

Om der så er specielle tricks og fif særligt til en blog-hjemmeside, kontra en almindelig hjemmeside ved jeg ikke.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Kristensen:

Hej Amino,

Jeg har i weekenden oprettet en blog til min webshop. Målet med bloggen er at lave spændende tekst om vores produkter og service. Vi har et lagt noget link fra shoppen endnu, da vi lige vil have bloggen til at spille lidt bedre. Et andet og meget vigtigt punkt med denne blog, er at blive optimere i Google. Jeg har lavet et blog indlæg i dag, og jeg kunne meget godt tænke mig at få feedback på det jeg gør. Er det den rigtige fremgangsmåde, eller er det bare helt hen i vejret.

Hvad skal jeg gøre bedre, og hvad skal jeg gøre anderledes? Jeg venter spændt på DIN kommentar!

http://finefashionblog.blogspot.com/2010/03/sommeren-er-snart-over-os-og-derfor-er.html

Mvh

Kim Kristensen

Hej, en anden ting hvis det er en blog du vil have folk skal læse synes jeg du skal ændre farverne. Jeg holder ikke ud at læse hvid skrift paa sort baggrund. Det er anstregende og gør ondt i øjnene. Maaske er det bare mig?

mvh anders

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Virkning at du ligger bloggen på shoppen er EKSTEM STOR i forskelle ind at ligge den på blogspot jeg vil anbefale du bruger de par 1000 kr. det måske koster at får et blog på domænet og den trafik denne blogs tilføjer din side , kan let være forskellen fra første pladsen og side 2 for at ligge er bloggen hos en anden udbyder er overhovedet ikke det optimale , set med søgemaskine øjne , så find udvikler der vil være behjælpelige med denne opgave

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael,

Dit svar er en smule unuanceret.

Hvor en blog ligger optimalt, afhænger meget af formålet med den. Jeg gav mit input i en tidligere debat herinde.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes absolut man skal ligge sin blog på domænet , der er jo visse problemer ved at ligge det f.eks. på blogspot , man skal jo vide den bedste effekt er selvfølgelige vis bloggen ligger på domænet , eller hvem ved hvad der sker om 10 år med blogspot eller der sker et eller andet der ændre sig der , og du står uden værdi da de har nedlagt tjeneste eller andet er sket.

Jeg vil altid mene den bedste SEO gevinst opnås ved at ligge bloggen på domænet , både på kort og lang sigt

jeg forstår ikke det med unuanceret forklare bedre

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)