Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette muligt med OSC ??..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Da jeg har planer om at starte en webshop op med en partner, vil jeg meget gerne have afklaring på, om disse ting er muligt med OSC, og om der evt. er en Amino, der kan være behjælpelig med det (snakker ikke om et job, men mere en mentor, og svar på dette må godt ske på brian@fraende.dk, istedet for denne tråd)..

Er dette muligt:


  • Automatisk regnskabsføring.. Så hver handel automatisk bliver registreret..


    • Skal der bruges noget dyrt software til dette, eller sådan noget??. Og hvor nemt er det at gå til??..


  • Rabat-koder.. Så man kan lave en kode, som folk kan indtaste, og fx få 10% på alt i butikken, og så koden kun virker i et vis tidsinterval, eller bare én gang..


    • I så fald, er det så muligt, at få OSC til automatisk at generere en kode, som så bliver printet ud sammen med fakturaen, og sendt med pakken, som modtager af pakken så kan bruge til sin næste handel, og få 10% denne ene gang??..


  • Gøre sådan, at man har fri fragt, hvis man køber for over 1000kr ??..

  • Få OSC til automatisk at indsætte fragtgebyre ?.. Sådan at der fx automatisk bliver lagt 20kr til hver handel?..

  • Lave et nyhedsbrev, hvor man ikke SKAL købe noget for at få nyhedsbrevet ?..


    • Kan man her lave flotte HTML-breve, så man er fri for de der helt plain nogle?..





Jeg tror det var det hele.. I må bære over med mig, hvis der kommer mere :)..
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

De fleste af tingene du nævner er mulige.

Jeg kan anbefale dig at gøre brug at www.openforum.dk til spørgsmål omkring OSC.

 

/ Charly

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Dato: 12-11-2006 16:01:55 Forfatter:Fraende Media Da jeg har planer om at starte en webshop op med en partner, vil jeg meget gerne have afklaring på, om disse ting er muligt med OSC, og om der evt. er en Amino, der kan være behjælpelig med det (snakker ikke om et job, men mere en mentor, og svar på dette må godt ske på brian@fraende.dk, istedet for denne tråd)..

Er dette muligt:
  



Automatisk regnskabsføring.. Så hver handel automatisk bliver registreret..

Skal der bruges noget dyrt software til dette, eller sådan noget??. Og hvor nemt er det at gå til??..


 


 OSC laver fakturaer og gemmer dem, samt den gemmer hele din kundedatabase, derudover kan du få den til at arbejde sammen med navision, summasummarum etc, men dette kræver lidt mere end som så  


 


 


Rabat-koder.. Så man kan lave en kode, som folk kan indtaste, og fx få 10% på alt i butikken, og så koden kun virker i et vis tidsinterval, eller bare én gang..

I så fald, er det så muligt, at få OSC til automatisk at generere en kode, som så bliver printet ud sammen med fakturaen, og sendt med pakken, som modtager af pakken så kan bruge til sin næste handel, og få 10% denne ene gang??..


 


  


Ja det er muligt, dog ikke i en standard osc ( http://www.oscommerce.com/community?contributions=&search=discount&category=all her er et par stykker )


 


 


 


Gøre sådan, at man har fri fragt, hvis man køber for over 1000kr ??..


 


Få OSC til automatisk at indsætte fragtgebyre ?.. Sådan at der fx automatisk bliver lagt 20kr til hver handel?..


 


Ja det er muligt, men fragt kan ofte drille lidt, så det kræver tid at sætte sig ind i, men ja det er bestemt muligt.


 


 


Lave et nyhedsbrev, hvor man ikke SKAL købe noget for at få nyhedsbrevet ?..


 


kan man her lave flotte HTML-breve, så man er fri for de der helt plain nogle?..


 


  


 


OSC har som standard ikke noget ordenligt nyhedsbrev, men du kan finde en del forbedringer på http://www.oscommerce.com/community?contributions=&search=ne

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for de gode svar :) :).. De var i hvert fald brugbare !!!..

Det der STS.. Hvad er det ?..


Og hvor meget ville i tro det ville koste, hvis man selv designede shoppen, men så bare lige skulle have en til at instalere alle de der forskellige moduler?.. Altså en der havde forstand på det, og ikke fuckede up i det, for det er jo altså design jeg er til, og ikke det med PHP !..

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er umuligt at sige en pris før man ved hvilke contribs der skal installeres, samt hvor meget de skal tilpasses

STS er også en contrib der installeres, hvorefter hver "modul/funktion" har sin egen lille variabel.

Det vil sige du designer din shop i clean html, hvorefter du så placere en variabel som f.eks. $Shoppingcart# i den td/tabel hvor indkøbskurven skal komme, og en variablen $categories# der hvor kategorier skal være.

Problemet er systemer er så at du selv skal ind i filerne for shoppingcart, categories etc og designe dem, hvis du f.eks. vil have små pile ud for hver kategori eller lign.

På linket jeg gav kan du downloade den, hvor der i zipfilen ligger en god og beskrivende manual.
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm.. ja oki..

Det ligner da godt nok noget af et stykke arbejde !! hehe :p ..

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ihvertfald ikke noget man gør på 5 minutter første gang :) Men tilgengæld hvis du bruger tid og kræfter på at sætte dig ind i det, kan du nemt gøre det næste gang. Så kunne det måske endda ende ud i du kunne tilbyde potentielle kunder redesign af deres OSC''s
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja det er rigtigt !..

Er heller ikke til ikke færdige løsninger, så det jeg laver, skal fandeme virke !.. Men samtidig vil jeg gerne kunne bruge lidt penge på Markedsføring eller varelager, istedet for at betale mig for at få sat shoppen op.. Jeg ved jeg kan, så snart jeg sætter mig ind i det jo !!..

Og ja, så kan det jo betale sig for fremtiden :)..

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
PM sendt :)
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)