Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreative samarbejdspartnere.til projekt "Lille Hotel på Koh Lipe - Thailand"

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja inden jeg roder mig ud i gode ideer og andet vil jeg lige skitse vores situation op:

Vi er to kammerater der i foråret 09 blev enig om at vi ville bygge og drive et lille hotel på øen Koh Lipe i syd thailand.

Vi oprettede virksomheden sammen med en god ven fra thailand, byggede det lille hotel, døbte det The Reef og åbnede 19. dec. 09.(den meget forsimplede version, da det var alt andet end simpelt...) Det er pt. gået os ganske anstændigt .i forhold til den markedsføring vi har nået at få gjort og hjemmesiden er først lige kommet på benene og mangler en del knofedt før den er på plads. (www.thereefthailand.com)

Her kommer det kreative så ind i billede...

Det vi kan tilbyde er det logiske: "gratis overnatninger / fri bar reklameplads på vores hjemmeside og hvad ellers en kreativ hjerne kan komme i tanke om. (Vi har dog IKKE det store budget).

Det vi leder efter er råd / hjælp og goodwill i alle former. Hovedsaglig rettet imod IT markedsføring i Danmark eller Sverige eller hvad end uudnyttet potentiale du kan se i vores virksomhed...

Så hvis du kan se dig selv i et samarbejde med et lille hotel på en eksotisk ø sydthailand har du nu chancen ..

Mvh Mikkel

 

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Facebook markedsføring vil jo helt klart være en mulighed. Det kan jeg lave for dig.

Ellers synes jeg først du skulle opdatere hjemmesiden. Jeg gik faktisk ind på hjemmesiden med det mind at jeg var fristet og kunne godt være i stand til at booke en periode. Men det tog mig faktisk lang tid for mig at se hvordan jeg bookede - Samt tekst er ikke dansk.

Og mit andet spørgsmål:
Hvad med transport og mad? Der stiller jeg spørgsmålstegn. 

 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel.

Det jo en drøm det i har startet, håber det kommer til at køre for jer :)

Der nogle få ting som kommer op i min hjerne(hurtigt) når jeg læser denne tekst.

Hver er jeres kunder ? I nød til at kende jeres markedet. Er det folk som bagpakker og overnatter 2 dage eller er det folk i 14 dage ? Hvorfor spørger jeg ? Har i tænkt på at få en samarbejdspartner ? Kontakt de selskaber/agenter bruger og lav nogle gode aftaler. Se om i kan påvirker flere led i den kæde kunden løber i fra overvejelse til køb og til sidst slutproduktet.

I kunne også reklamere jer sig til rejse messer og lave nogle fantastiske tilbud hertil :)

Markedsføring på nettet ang. et hotel kender jeg intet til. Men konkurrencer er altid en fed ting for brugerne. 

Bare lige hurtigt hvad der kom op i mit hoved.

 

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Tak for feedback og jeg har taget noter og kan nemt se din pointe mht. hjemmesiden, men da vi har gæster fra hele verden er vi nød til at holde den på engelsk, men man kunne jo lave en DK-sprog mulighed....

Selve booking delen kæmper jeg med, men jeg er ikke den store programør så det trækker lidt ud.

Tak for goodwill tilbudet ang.. facebook det vil jeg lige læse op på og vende tilbage om

Mvh Mikkel

 

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Next.man

Tak for rigtig gode input :)

Vores kunder har vist sig hovedsaglig at være: 

Svenske par i alderen 20-35 år der ikke vil bo i bamboo-hygger med myggenet for at overleve, men alligevel føler sig tilstrækelig som packpacker agtig  nok til ikke at ville betale for et dyrt resort. Det er hovedsaglig dem på island-jumping vi tiltrækker og de bliver 2-4 dage før de skal videre til den næste ø.

Kontakt til det svenske packpacker miljø er på min "to-do-list" :)

Konkurrencer er heller ikke nogle dårlig ide, hvis det bliver tilrettelagt rigtigt...

Mvh Mikkel 

 

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Hvordan ser det ud med flybiletter ned til jer? Hvilket prisleje skal man forvente at komme op i?

Lidt ideer som jeg lige kunne komme i tanke om:

- Man kunne f.eks. bygge arrangementer/grupperejser op med jeres hotel. Nu har jeg aldrig været i Thailand, så ved ikke hvordan naturen ser ud der, men i kunne jo eksempelvis koble jer sammen med et teambuildingsfirma, og køre noget events for poltabend, firmaudflugter, skolerejser og lignende - dette kommer selvfølgelig helt an på hvad priser der er for flyveturen og overnatninger.. Men forestil dig i forbereder 3 dage til en flok mænd der skal holde poltabend.. Modtagelse 1. dag, hvor i sørger for nogle bestemte arrangementer, måske noget klatring, gocart kørsel, ATV offroad i skovterræn eller lignende.. Selve festdag 2.dag hvor i, som du nævner, har nogle gode tilbud i baren, laver noget spas med hovedpersonen og får holdt en fed fest. 3. dag er så lidt mere stille og roligt og hjemrejse dag.... Dermed har i måske planlagt 3 dage, med aktiviteter, mad og overnatning og har gjort det nemt og sjovt for dem som kom... (men igen, er helt afhængig af prislejet - for hvis det er i den høje ende bliver det nok ikke poltabender man nødvendigvis tiltrækker)..

Men altså det at i måske kobler jer sammen med nogle andre - restaurant, teambuildingsfirma osv. - så har i tæt samarbejde og gør det nemt og attraktivt for især grupperejser som en flok mænd, eller en skole, som gerne vil holdes i gang og underholdes + det samtidigt er nemt og planlagt.. Så kommer der selvfølgelig selve reklameringen og markedsføringen af dette.. Der er nettet nok den bedste vej, med nogle gode søgeord (poltabend, grupperejser, gruppe events), og ellers må jeg også sige at facebook er et godt sted (har også selv lidt småideer til hvordan man skaber sig lidt opmærksomhed - ved dog ikke hvor relevante de er for jer. Men skriv da hvis du ville høre lidt om det.)..

Ved ikke om jeg fik svaret på spørgsmålet - eller bare svarede på noget andet! Men håber da der var lidt ideer der kunne bruges :)

Held og lykke med det..

Mvh Uffe..

Tilmeldt 11. Feb 10
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Uffe

Tak for gode ideer :)

Du har helt sikkert fat i noget mht. grupperejsende. Jeg tror turen derned vil være for "økonomisk og tidsmæssigt  tung" for en  4 dages tur, men er man oppe på en uge så begynder det at give mening. Jeg vil tro med en god billet pris at man kan klarer hele turen for 6-7000 eftersom man skal flyve fra Bangkok til Hat Yai også...

Teambuildingsfirmar og skolerejser er hely sikkert noget vi vil kigge nærmere på... Vi har tidligere på året haft lejet hele det lille hotel på 12 værelser ud til grupper med stor succes.

Jeg sætter pris på tilbud om hjælp mht. facebook og vil vende tilbage herom

Mvh Mikkel

 

Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 03:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Jeg synes det lyder rigtig interessant:)

kan vi evnt tales ved på skype?

Hilsen Heidi

26141408

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel, 

Jeg har nogle inputs, først og fremmest så er mit billede af Ko Lipe, at det er mere "idyllisk" end hvis man tager lidt længere mod nord til Phuket, er det korrekt? 

Og derudover så er nogle af de ting Ko Lipe har at tilbyde vel fantastiske snorkel og dykkemuligheder? 

Så videre til ideen, jeg synes i skal få sat et samarbejde op med en lokal dykkershop, og snorkelshop - så skal i have bygget et program op fra bunden som foregår over de førnævnte 2-4 dage, hvor i har sat en masse aktiviteter på - det vigtigt i virkelig får gjort det så attraktivt som muligt, både prismæssigt, men mindst ligeså meget oplevelsesmæssigt.

Udover at snorkle og dykke, er der garanteret nogle spændende oplevelser i selv kan komme på (udnyt naturen omkring jer). 

Når i har lavet et program så tag kontakt til; 

Jysk Rejsebureau; http://www.jysk-rejsebureau.dk/aktivitetsrejser.asp?AjrDcmntId=1267

http://www.danskstudiecenter.dk/

Jysk Rejsebureau Sverige; http://www.jyskresebyra.se/aktivitetsrejser.asp?AjrDcmntId=1211

Kilroy; http://travels.kilroy.dk/Rejseinspiration/Asien/thailand.htm

brug følgende til markedsføring; 

http://www.backpackerplanet.dk

 

Der er mange flere sider af hver, men hvis i kunne få en fast aftale med Jysk, Kilroy el. lign. så vil i automatisk få kunder ind med jævne mellemrum, der er masser af rejsebureauer som arrangerer den her slags aktivitetsrejser på 2-3 mdr. De skal jo udfylde et længerevarende program for deres rejsende, så få en bid af kagen, ved at have nogle aktiviteter de bare ikke kan sige nej til ;) 

 

Held og Lykke - Martin.

 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel
Allerførst vil jeg lige sige, at det er super sejt at I er sprunget ud som hotel-ejere på en så lille ø i syd-Thailand. Det er noget jeg selv har planer om at gøre i fremtiden. Jeg har rejst Thailand tyndt de sidste 20 år, har en Thailandsk kone og kender derfor en hel del til landet.
Jeg har oprettet en gruppe herinde, for alle os der har interesse for Thailand og enten driver forretning i Thailand eller har planer om at gøre det i nær fremtid. Den finder du her: http://www.amino.dk/groups/thailand_nsker_du_at_drive_forretning_i_thailand/default.aspx

Det absolut allervigtigste for mig, når jeg surfer efter hoteller i Thailand, er at jeg kan se nogle lækre fotos af hotellet og omgivelserne, heriblandt stranden - også selvom hotellet ikke ligger direkte på stranden. Så I bør tilføje et nyt menu-punkt der hedder "Fotos". 

De fotos I har lagt på vandret linje på forsiden, bør gøres aktive, så man kan klikke på dem. Forside-foto´et er ikke noget der får mig til at savle, så måske I her skal finde et foto der får en til at "drømme" sig ned til denne fantastiske ø?
Og ja, booking-delen skal selvfølgelig laves meget mere brugervenlig. Er sikker på at den nuværende booking-side koster jer rigtig mange kunder.

Facebook annoncering kunne helt klart være en mulighed. Det koster ikke alverden og så kan I specifikt gå efter f.eks. Svenskere og danskere i en specifik aldersgruppe. For hver dansker der besøger Thailand, vil jeg tro at der er 6 svenskere dernede. Især i det område hvor I holder til. Jeg har lige været på Koh Lanta og her var det faktisk ligesom at være i Sverige (bortset fra omgivelserne). 95% af alle gæsterne på Koh Lanta var fra Sverige, så det er helt klart en af jeres største målgrupper.
Måske kunne I lave aftaler med tour-bureauer påå Koh Lanta, Koh Phi Phi, Krabi, Phuket etc, om at markedsføre jeres hotel. Det er er der rigtig mange af jeres kollegaer på både Koh Lipe og de omkring liggende øer, der har gjort. Derudover skal I selvfølgelig være repræsenteret på de gængse booking-sider, som der jo findes et hav af i Thailand Smile
Og ja, en mulighed for at vælge dansk og svensk tekst på hjemmesiden og evt information om at I taler dansk, vil måske også få nogle flere skandinavere til at vælge jer... 

Jeg kommer helt sikkert forbi og besøger jer næste gang jeg kommer på de kanter Smile

Dbh fra Jørgen

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)