Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

side mangler i googles søgeresultat

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et underligt problem som længe har gået mig på.

Jeg administrerer denne side: www.husenergi.dk

Sagen er den, at hvis jeg på Google laver en søgning på ordet "tilstandsrapport" kommer denne side http://www.husenergi.dk/tilstandsrapport/ ikke med i søgeresultatet, men denne: http://www.husenergi.dk/tilstandsrapport/side2.html kommer som den første ca. på side 9.

Laver jeg derimod en site søgning "site:husenergi.dk tilstandsrapport", kommer siderne i rigtig rækkefølge, så siden er altså indekseret.

Er der nogle som kan forklare dette, og evt. ved hvad jeg skal gøre?

/elbarto

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Det nemme svar ville være:

Det er fordi ordet står flest gange på side2.html siden.
men der er desværre ikke noget nemt svar. :)

men du kan da gøre nogle ting for at påvirke det lidt.

  • lav sidetitlerne forskellige, lige nu er de ens på alle siderne (Denne er meget vigtig)
  • link internt mere til forsiden
  • få andre til at linke mere til forsiden
  • skriv ordet mere på forsiden

Når jeg skriver forsiden mener jeg denne http://www.husenergi.dk/tilstandsrapport/ og lav evt links med ankerteksten Tilstandsrapport

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

  • skriv ordet mere på forsiden

Hej Kim,

Nogle gode tips, men lige den der er jeg ikke så sikker på. Ordet står allerede rigeligt mange gange i den korte tekst. Om noget ville jeg anbefale at gøre teksten lidt længere, men uden at tilføje så mange ekstra gange "tilstandsrapport".

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

KTJ-Media.dk:

  • skriv ordet mere på forsiden

Hej Kim,

Nogle gode tips, men lige den der er jeg ikke så sikker på. Ordet står allerede rigeligt mange gange i den korte tekst. Om noget ville jeg anbefale at gøre teksten lidt længere, men uden at tilføje så mange ekstra gange "tilstandsrapport".

Hæ:) ja altså jeg tænkte at ordet og variationer af ordet står flere gange på fx side2.html end det gør på forsiden, det er godt nok kun 2 til forskel, men lidt har jo også sin ret.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Mar 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

uden at være den helt store SEO-haj kan jeg konstatere at indholdet i dine to tekster er forskellige. I side 2 har du 10 steder nævnt ordet tilstandsrapport, i indexsiden 'kun' 8 gange.

Hvis du søger på 'tilstandsrapporten' ryger din side 2 faktisk op på side 7 i google, så formuleringen og brugen af dine ord har en betydning. Ordet 'tilstandsrapporten' er også brugt i din description 2 gange på side 2, hvilket google også kigger på.

Algoritmen for Google's søgning ændrer sig også med tiden, så hvad der virker i dag er ikke sikkert virker imorgen...

Så det gælder om at have relevant tekst i desription, keywords, indoldet på siden, headings, og endlig også i links på siden.... - i forhold til hvilke ord man vil findes på. Alt noget der en med til at skabe resultater...

...God kamp!

/Jørgen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)